Fandom

GTA Wiki

Zamieszki w Los Santos

7035stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Zamieszki w Los Santos (SA).jpg

Ganton w ogniu zamieszek

Zamieszki w Los Santos – ruch społeczny, do którego doszło w 1992 roku w Los Santos po tym, jak policja z powodu braku dowodów oczyściła Franka Tenpenny'ego i martwego Eddiego Pulaskiego z zarzutów korupcji, handlu narkotykami i tajemniczych zniknięć osób im zagrażającym. Po tym ludzie wyszli na ulicę i rozpoczęli rozboje, w trakcie których samochody były niszczone, a domy i sklepy okradane. Zamieszki skończyły się po śmierci Franka. Ogółem zamieszki trwały od misji Zamieszki do końca misji Koniec kolejki. Wydarzenie to było jednym z najbardziej dramatycznych w skutkach, w serii Grand Theft Auto. Zamieszki te poniosły za sobą zapewne dużą ilość ofiar śmiertelnych.

Ciekawostki Edytuj

  • Zamieszki w Los Santos są nawiązaniem do zamieszek w Los Angeles, do których doszło w 1992 roku z powodu uniewinnienia czterech białych policjantów, którzy pobili czarnoskórego taksówkarza Rodneya Kinga, który opierał się próbie aresztowania go. Do mediów trafiło nagranie wideo ukazujące Kinga bitego przez policjantów. Tysiące Afroamerykanów, obywateli Los Angeles, uważając werdykt za niesprawiedliwy, wyszły na ulice. Zamieszki trwały sześć dni. Tłum okradał sklepy, dokonywał pobić, dochodziło do morderstw. Były 53 ofiary śmiertelne.
  • Najczęściej wybuchającymi pojazdami na ulicach są radiowozy i motory policyjne.
  • Jedynymi przechodniami, którzy nie biorą bezpośredniego udziału w zamieszkach, są członkowie gangów i policjanci.
  • Ucieczka przed policją na pierwszym poziomie złej sławy jest znacznie trudniejsza ze względu na dużą liczbę policjantów na ulicach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki