Wymiana

Gwiazda (1).png
MISJA
Wymiana
(ang. The Exchange)
Wymiana (2).jpg
Konfrontacja Claude'a i Cataliny
Gra Grand Theft Auto III
Dla Catalina (III - HUD).gif Catalina
Lokalizacja willa Cataliny w Cedar Grove,
Shoreside Vale, Liberty City
Cel zabicie Cataliny, uratowanie Marii
Nagroda $1 000 000 (zysk $500 000)[1]
Wymagania Okup,
co najmniej $500 000 na koncie
Odblokowuje Ostatnia misja w grze
Hipcio w Towarach Wojskowych
Niezaliczenie śmierć Marii,
upłynięcie czasu (7:00)

Disambig.svg Może chodziło Ci o misję "The Exchange" (pol. Wymiana) z GTA: Vice City Stories lub o dzielnicę "The Exchange" z Liberty City?

Wymiana – ostatnia misja w Grand Theft Auto III. Claude otrzymuje ją od Cataliny w jej willi w Cedar Grove.

Solucja Edytuj

Przed misją, będziemy musieli zgromadzić $500 000. By ułatwić sobie misję, dobrze jest także zebrać wszystkie ukryte paczki. Kończąc wszystkie misje fabuły głównej i misje poboczne, a także nie postępując rozrzutnie w sklepach z bronią, powinno spokojnie wystarczyć.

Po przybyciu Claude'a do willi, dochodzi do konfrontacji między nim a Cataliną. Po przekazaniu jej pieniędzy, Catalina wydaje jednemu z Kolumbijczyków rozkaz do zabicia Claude'a. Claude jednak pokonuje go i zabiera mu broń.

Broń, zabrana Kolumbijczykowi to pistolet - jest to w tej chwili nasza jedyna broń, gdyż wszelką inną nam odebrano. Po zakończeniu przerywnika, uruchomi się limit czasowy (7:00), w którym będziemy musieli zakończyć misję. Najpierw, zabieramy pistolet, odwracamy się i biegniemy do garażu, położonego na zachód od willi. Zabieramy pancerz, jeżeli go nie mamy, wsiadamy do krążownika Kartelu i rozjeżdżając strażników, wyjeżdżamy z willi. Catalina wybrała na środek transportu helikopter.

Po odzyskaniu kontroli nad graczem, skręcamy w prawo, a następnie w lewo. Serpentynami zjeżdżamy na dół, aż do małego parkingu. Z tego parkingu, zjeżdżamy po zboczu na dół i drogą wyjeżdżamy na górę. Zatrzymujemy się przed zakrętem i wysiadamy z pojazdu. Za pomocą pistoletu, zabijamy dwóch Kolumbijczyków, stojących na blokadzie przed wjazdem na dolną część tamy Cochrane. Zabieramy ich AK 47 i idziemy dalej. Na zakręcie drogi, między drzewami znajduje się karabin snajperski - zabieramy go i zdejmujemy Kolumbijczyków z następnej blokady. Zabieramy ich M16 i zabijamy za jego pomocą gangstera, stojącego na schodach po prawej. Przechodzimy na lewą stronę i ściągamy Kolumbijczyka pod tymi schodami (jest ukryty za kontenerami). Z tego miejsca, można wyciąć większość Kolumbijczyków - zdejmujemy wszystkich, a także niszczymy trzy ciężarówki Koszary OL, zaparkowane na tamie. Podchodzimy trochę dalej.

Misję teraz przerwie nam cut-scenka, w której Catalina wsiądzie do swojego helikoptera i zacznie latać nad tamą, zrzucając na nas ładunki wybuchowe - unikamy ich na tyle, na ile jest to możliwe. Za wrakami koszar OL pojawi się jeszcze kilku Kolumbijczyków - ostrożnie do nich podchodzimy i zdejmujemy za pomocą M16. Następnie, wchodzimy na schody i zabijamy dwóch strażników Marii, jak i również trzeciego, ukrytego z lewej strony. Teraz pozostało nam już tylko pozbycie się atakującego nas helikoptera Cataliny - zabieramy wyrzutnię rakiet i posyłamy w jego stronę celną rakietę.

Ciekawostki Edytuj

  • Podczas, gdy uratowaliśmy Marię i zabiliśmy Catalinę można zaobserwować jeden błąd. Gdy zaraz po zabiciu Cataliny wpadamy do zbiornika wodnego ukaże nam się cut-scenka końcowa, jednak po niej zostaniemy przekierowani do naszej kryjówki i okaże się, że misja została uznana za niezaliczoną.
  • Jest to jedyna misja wątku głównego z GTA III, której zlecenie oraz akcja odbywa się w Shoreside Vale.
  • Misję można sobie ułatwić korzystając z kuloodpornego Patriota, którego otrzymaliśmy od Raya w misji Na widelcu albo z wszystkoodpornego Bobcata z misji Goniąc dowody.
  • By ułatwić sobie misję, dobrze jest także zebrać wszystkie ukryte paczki - wtedy przed udaniem się na tamę, zabieramy całą broń spod kryjówki.
  • Przed misją warto też wykonać wszystkie rozwałki, unikalne skoki i wszystkie inne zadania poboczne, gdyż wtedy gracz będzie miał ogromną ilość pieniędzy.
  • Po wykonaniu tej misji Kartel zmieni swój arsenał broni. Zamiast zestawu pistolet+uzi będą używali uzi+AK 47.[2]
  • Cut-scenka z początku tej misji jest najdłuższą scenką rozpoczynającą misję w GTA III, ex aequo z cut-scenką początkową z misji Dziewczynki Luigiego - obie trwają 1:05. Dłuższe są tylko scenki rozpoczynające i kończące grę oraz scenka ze środka misji Grand Theft Aero.
  • W tej misji musimy wysadzić helikopter z głównym antagonistą gry, taką samą czynność wykonujemy w Grand Theft Auto: Liberty City Stories podczas misji The Sicilian Gambit.

  1. Gracz otrzymuje $1 000 000, lecz po odjęciu kosztów związanych z wymogiem rozpoczęcia misji zysk wynosi $500 000. ($1 000 000 - $500 000 = $500 000)
  2. main.scm>set_gang 5 primary_weapon_to 3 secondary_weapon_to 5
  3. Tych słów nie ma w pliku językowym (american.gxt), toteż nie wyświetlają się na ekranie w czasie ich wypowiadania.
Misje w Grand Theft Auto III
Poprzednia: Wymiana
Asuka Kasen (III - HUD).gif Okup