Fandom

GTA Wiki

Wprowadzenie (III)

6977stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Gwiazda (1).png
Wprowadzenie (III - 5).jpg

Claude, protagonista gry, zostaje zdradzony przez swoją dziewczynę - Catalinę

W Grand Theft Auto III wprowadzenie składa się z dwóch cut-scenek, pokazywanych po rozpoczęciu przez gracza nowej gry. Pierwsza cut-scenka ukazuje zdradę Cataliny podczas napadu na bank oraz informuje o późniejszym aresztowaniu, druga zaś przedstawia napad na konwój policyjny na Moście Callahan, uwolnienie Claude'a oraz 8-Balla, a także zniszczenie tegoż mostu. Automatycznie po wprowadzeniu, rozpocznie się pierwsza misja w grze - Wolność w Liberty.

Oficjalne nazwy cut-scenek, pojawiające się w scenariuszu GTA III, to Betrayal oraz Jail Break (ang. zdrada oraz ucieczka)[1].

Opis przerywników Edytuj

Wprowadzenie rozpoczyna się widokiem na Liberty City Bank, przed którym Demonem przejeżdża Miguel i zatrzymuje się niedaleko jego tylnego wyjścia. Po chwili, drzwi zostają wyłamane przez nieznanego Kolumbijczyka. Kieruje się on w stronę samochodu, za nim biegnie Catalina. Na końcu z banku ucieka protagonista - Claude, niszczy kamerę ochrony strzałem ze strzelby i próbuje dołączyć do towarzyszy. Zostaje jednak zaskoczony - po wybiegnięciu zza rogu zastaje wymierzone w niego pistolety Cataliny i martwego Kolumbijczyka na ziemi. Po krótkiej wymianie zdań zostaje postrzelony przez Catalinę i zostawiony pod bankiem. Z ukazanego po chwili artykułu prasowego gracz dowiaduje się, że Claude został aresztowany i skazany na 10 lat odsiadki.

Teraz, już w konwoju policyjnym, Claude oraz dwóch innych więźniów - 8-Ball i nieznany starszy pan z Dalekiego Wschodu - są przewożeni z centrali policyjnej w Torrington do Zakładu Karnego. Konwój wjeżdża na Most Callahan - z furgonetki, jadącej za nim ktoś wyrzuca na środek mostu bombę. Przed wjazdem do Portland, konwojowi zajeżdża drogę Patriot, a z furgonetki wyskakuje kilku Kolumbijczyków. Trzymając na muszce konwojentów, przechwytują pana z Dalekiego Wschodu. Korzystając z zamieszania, Claude i 8-Ball uwalniają się - wtem, bomba na moście wybucha, niszcząc go i odcinając Portland od reszty miasta.

Scenariusz Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Scena przedstawiająca zdradę Cataliny rozgrywa się w specjalnie do tego celu stworzonym miejscu (tzw. Ghost Town). Znajduje się ono na północ od Shoreside Vale, dostać się do niego można tylko w awionetce Dodo, bądź za pomocą modyfikacji.
  • Pojazdy występujące w drugiej cut-scence nie mają kierowców.
  • Jeśli podczas drugiej cut-scenki użyjemy kodu na wybuch pojazdu, wszystkie samochody wybuchną, ale będą dalej jechać. Co więcej, Enforcer z którego wychodzi Claude, nie jest użyty jako pojazd - nie wybucha.
  • Czasami po wybuchu, gdy kamera najeżdża na wraki, widać drugiego Enforcera częściowo wbitego w podłoże znajdującego się za jego wrakiem, a kawałek za nim Rumpo, które również jest wbite w podłoże (widać to na tym obrazku).
  • Trudnym do wytłumaczenia jest fakt iż w wybuchu ucierpiał Leone Sentinel, który w żadnej cut-scence nie występuje, a rodzina Leone w 2001 r. nie posiada terenów w pobliżu miejsca eksplozji.
  • Prawdopodobnie Miguel wiedział o tym, że Catalina zamierza zdradzić Claude'a podczas napadu - Demon, którym przyjechał, mieści tylko dwie osoby (kierowcę i jednego pasażera, którymi są właśnie Miguel i Catalina).

Galeria Edytuj

Film przedstawiający obydwie cut-scenki

PL Wykonanie: GTAVideoPL PC

Misje w Grand Theft Auto III
Wprowadzenie
(nienazwane)
Następna:
Wolność w Liberty

Przypisy

  1. Zdjęcie scenariusza gry
  2. Firma Play-It! nie przetłumaczyła wypowiedzi spikera; zostały one przetłumaczone nieoficjalnie. Podczas rozgrywki w polskiej wersji językowej, kwestie te nie wyświetlają się na ekranie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki