Wodny szturm – misja w Grand Theft Auto: San Andreas, czwarta dla Wu Zi Mu. Aby ją rozpocząć, musimy zwiększyć pojemność płuc do co najmniej 10% - w przeciwnym razie nie będziemy w stanie jej rozpocząć. Warto ten poziom podnieść nawet do 100%, gdyż misja staje się wtedy znacznie łatwiejsza.

Solucja Edytuj

Naszym zadaniem jest podłożenie pluskwy na statku zakotwiczonym na morzu. Jedziemy do punktu na radarze. Przepływamy labirynt, nurkując w oznaczonych miejscach. Przestrzeń między statkiem a CJ-em patrolują cztery łodzie. Aby je ominąć, musimy nurkować. Pod wodą przepływamy jak największą przestrzeń i wynurzamy się, aby nabrać powietrza. Strażnicy spostrzegają nas tylko, jeśli będziemy normalnie płynąć, lub jeżeli wpłyniemy w światło jednego ze szperaczy. Po bezpiecznym dostaniu się na drugą stronę statku wychodzimy po schodkach na górę. Zabieramy nóż i kucając podchodzimy od tyłu do strażnika. Zabijamy go po cichu i idziemy dalej. Z założenia misję tę powinniśmy wykonać po cichu, lecz jeśli zaczynie się strzelanina nie ponosimy żadnych konsekwencji. Po zejściu (cichym lub nie) pod pokład klawiszem "wejdź do pojazdu" podkładamy pluskwę. Potem wychodzimy na pokład. Kilkoma celnymi strzałami rozwalamy szperacze i zeskakujemy do wody. Tym samym sposobem, jakim się tu dostaliśmy, wracamy na przystań.

Porady do misji Edytuj

  • Aby rozpocząć misję musimy podnieść pojemność płuc dokładnie o tyle, żeby pojawiły się o tym co najmniej dwa komunikaty w lewym górnym rogu. Jeśli gracz zbierze wszystkie ostrygi przed rozpoczęciem tej misji, będzie miał 100% pojemności płuc, co uczyni misję dużo łatwiejszą.
  • Częstym problemem jest trudność lub w ogóle niemożność przepłynięcia pod kamieniami. W takim wypadku misję należy przechodzić z włączonym limiterem klatek (Frame Limiter).
  • Jeśli nie umiemy/nie chce nam się/mamy mało punktów życia, zamiast nurkować:
    • przed misją warto zaopatrzyć się w ciepłoczułą wyrzutnię rakiet (jest na lotnisku w San Fierro) do niszczenia łodzi i karabin snajperski (po zrobieniu 50 zdjęć pod garażem w Doherty) do niszczenia świateł na statku;
    • zamiast płynąć do przodu, można wskoczyć na kamień znajdujący się za graczem (tuż po cut-scence), obrócić się w stronę podwyższenia (tego nieco oddalonego od nas) i wskoczyć na nie - dzięki temu oszczędzamy sobie dużo czasu i mamy dobrą pozycję do strzału;
    • możemy też zabić załogę jednej z łodzi i ją sobie "pożyczyć" na czas misji, a resztę zniszczyć;
    • nikt też nam nie każe skradać się w tej misji, możemy równie dobrze biec z piłą mechaniczną lub jakąś jednoręczną bronią palną i strzelać (co nie jest głupim pomysłem, bo przeciwnicy mają tylko noże).

Ciekawostki Edytuj

  • Od momentu wejścia w znacznik przed wskoczeniem do wody aż do ukończenia misji gracz nie otrzyma żadnego poziomu poszukiwań. Można ten fakt wykorzystać do zebrania dwóch ostryg znajdujących się wewnątrz wód Easter Basin Naval Station.
  • Jeśli gracz podczas pobytu we wspomnianej wyżej bazie wpisze kod bringiton a następnie asnaeb to i tak otrzyma złą sławę.

Poprzednia: Wodny szturm Następna:
Wu Zi Mu (SA - HUD) Przynęta Wu Zi Mu (SA - HUD) Da Nang Thang