Fandom

GTA Wiki

Wersja beta GTA1

6977stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Wersja beta (GTA1 - 1).jpg

Nowocześniejszy wygląd pociągu i nieco inny taksówki.

Wersja beta (GTA1 - 2).jpg

Usunięta funkcjonalność ciężarówki.

Na tej stronie przedstawione zostały elementy, które pojawiły się w wersji beta Grand Theft Auto I, lecz nie pojawiły się w wersji finalnej.

Ogólne zmiany Edytuj

  • Pierwotnie Grand Theft Auto I miało nosić nazwę Race'n'Chase[1].
  • Planowano wprowadzić warunki pogodowe: śnieg (białe, spadające piksele) oraz burzę (przyciemniona paleta kolorów, rozbłyski)[2].

Pojazdy Edytuj

  • W wersji beta, do ciężarówki dało się podpiąć co najmniej jeden rodzaj przyczepy.
  • Pociąg miał nowocześniejszy wygląd.
  • Furgonetka telewizyjna miała na dachu kamerę, pojawiała się przy poważniejszych wypadkach i zniszczeniach dokonanych przez gracza[3].
  • Oprócz policji w pewnym momencie za graczem ruszał w pościg SWAT - świadczy o tym SWAT Van, opisany na oficjalnej stronie gry[4].
  • Zamiast metra po San Andreas jeździły tramwaje. Świadczą o tym pozostałe na niektórych drogach tory. Tramwaje usunięto, ponieważ kolidowały z ruchem ulicznym[3].
  • W plikach gry można znaleźć helikopter, razem z teksturami ruchu śmigieł, a także odgłosami jego silnika. W pliku mission.ini zostały umieszczone dwa parametry - START_CHOPPER i CHOPPER_ENDPOINT, regulujące ruch śmigłowca w powietrzu.[5].
  • W wersji beta pojawiały się prędkościomierz, obrotomierz i wskaźnik uszkodzeń[2].
Bomba benzynowa (GTA1 - HUD).png

Bomba benzynowa

Bronie Edytuj

  • W wersji beta, gracz mógł skorzystać z jeszcze jednej broni - bomby benzynowej.

Prototypy GTA Edytuj

Jeden z pracowników DMA Design - Mike Dailly, pracujący przy Grand Theft Auto I, udostępnił dwa prototypy tej gry, wykonane przez niego w latach 1994-95.

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki