Wikia

GTA Wiki

Wóz strażacki

Dyskusja0
5438stron na
tej wiki
POJAZD
Wóz strażacki
(ang. Fire Truck, Firetruck)
Firetruck (LCS)
Występuje w
GTA 1
GTA: London, 1969
GTA: London, 1961
GTA 2
GTA III
GTA Vice City
GTA San Andreas
GTA Advance
GTA Liberty City Stories
GTA Vice City Stories
GTA IV
GTA Chinatown Wars
GTA V
Typ pojazd służb ratunkowych
Producent MTL
Przypomina Pierce Contender (III, VC, LCS, VCS),
Crimson Spartan (SA, wersja z armatką),
Pierce Arrow (SA, wersja z drabiną),
Pierce Dash (IV)
Tuning brak
Wartość pojazdu $4 096 (A)

Wóz strażacki (ang. Fire Truck, Firetruck) – jeden z pojazdów służb ratunkowych występujący w każdej grze z serii Grand Theft Auto.

Opis Edytuj

W każdej grze wóz strażacki wystąpił jako długa, ogromna, ciężarówka w barwach biało-czerwonych. Będąc pojazdem służb ratunkowych, ma dość dobrą prędkość maksymalną, lecz masa jest przyczyną słabego przyspieszenia i niezbyt dobrego prowadzenia. W większości gier, wóz strażacki pojawia się, gdzie został wzniesiony większy ogień, lub większa ilość eksplozji. Od GTA 2, pojawia się także przy remizach strażackich.

Wozy strażackie występujące w serii GTA, posiadają zamontowaną na dachu armatkę wodną (z wyjątkiem wariantu w Grand Theft Auto: San Andreas). Służy ona do gaszenia ognia, pojazdów lub pieszych (w GTA 2 mogą nawet zabić przechodnia).

Uniwersum 2D Edytuj

W grach przed GTA III, głównymi zaletami wozu strażackiego są jego duże rozmiary i masa, czyniące ten pojazd wytrzymałym na spychanie z drogi i uszkodzenia. Innymi parametrami wozu strażackiego jest średnia prędkość maksymalna, słabe przyspieszenie i niezbyt dobre kierowanie. Pojazd ten nie może zostać wyeksportowany w dokach - jest zbyt duży. Ponadto, gdy w GTA 1 gracz rozjedzie kogoś, używając wozu strażackiego, dostanie za owy czyn podwójną ilość pieniędzy, tak, jakby używał mnożnika.

W GTA I i dodatkach wóz strażacki wykorzystywany jest przez straż pożarną każdego miasta. W GTA 1 występują dwa warianty wozu: pierwszy pojawia się w Liberty City i Vice City, drugi występuje tylko w San Andreas; oba wzorowane są na typowych amerykańskich wozach strażackich. W GTA: London wóz strażacki bardziej przypomina wozy europejskie; na tym samym wozie została wzorowana Rakieta balistyczna.

W GTA 2 wóz strażacki jest wykorzystywany przez lokalną straż pożarną. Wóz wygląda bardziej nowocześnie, jest bardziej zaokrąglony, niż we wcześniejszych wystąpieniach. W GTA 2, funkcjonalność armatki wodnej została poszerzona - może zabijać ludzi. Zebranie wszystkich pojazdów dla Wang Cars odblokowuje specjalny wóz strażacki z zamontowanym miotaczem ognia zamiast armatki wodnej. Tak jak w poprzednich grach, wóz strażacki nie może zostać zgnieciony.

Uniwersum 3D Edytuj

Wóz strażacki występujący w uniwersum 3D może osiągać wyższe prędkości, ma także lepsze przyspieszenie, jednak ze względu na masę może wypadać z drogi i przewracać się na bok. Tak jak Wóz policyjny i Ambulans, został wyposażony w syrenę. W wozie strażackim można teraz wykonywać misje strażackie. W GTA: San Andreas, występuje także drugi wariant wozu strażackiego, posiadający drabinę zamiast armatki wodnej; w nim nie da się wykonywać misji strażaka, dodatkowo można go naprawić w Pay 'n' Spray (tylko wersja z drabiną). Wariant z drabiną występuje w ostatniej misji GTA: San Andreas - Koniec kolejki, czasami także przed remizą strażacką w Doherty (San Fierro).

W GTA III, GTA: Vice City, GTA: Liberty City Stories, i GTA: Vice City Stories, wóz strażacki jest wzorowany na wozie Pierce Contender, jego przód przypomina przód Seagrave'a Maraudera. W GTA: San Andreas, normalny wóz strażacki przypomina Crimsona Spartana; wersja z drabiną przypomina Pierce Arrow.

Wozy strażackie w GTA III, Vice City, Liberty City Stories i Vice City Stories mogą nosić numery od 1 do 6; mogą także pozostać bez numeracji.

Uniwersum HD Edytuj

W GTA IV wóz strażacki jest produkowany przez firmę MTL. Tak jak w innych grach, ma możliwość gaszenia pożarów. Każdy wóz strażacki ma numer 69. Wóz strażacki może zostać znaleziony przy remizach strażackich, bardzo rzadko jeździ po mieście. Może też zostać wezwany poprzez zadzwonienie pod numer 911.

Jeśli gracz zacznie polewać wodą jakiś pojazd, ten zahamuje, zacznie uderzać w nasz wóz lub wysiądzie i zacznie próbować wyciągnąć gracza z wozu. Jeśli polejemy pieszego lub pojazd, a policja to zobaczy, dostaniemy pierwszy stopień poszukiwań. Jeśli polejemy wóz policyjny, dostaniemy drugi stopień poszukiwań. Gdy polejemy policjanta dostaniemy 3 poziom poszukiwań. Dzieje się tak, gdyż policja traktuje wodę jako broń palną.

Przód wozu strażackiego przypomina Pierce'a Dasha, reszta wozu przypomina jeden z modeli Seagrave'a.

Występowanie Edytuj

Wóz strażacki występuje przy każdej z remiz strażackich we wszystkich grach. Pojawia się także na ulicy, kiedy zostanie wzniesiony większy ogień.

Liberty City (uniwersum 3D)

Vice City (uniwersum 3D)

San Andreas (uniwersum 3D)

Liberty City (uniwersum HD)

Ciekawostki Edytuj

  • W Grand Theft Auto: San Andreas występują dwie wersje: pierwsza z armatką wodną, druga z drabiną. Ta druga wersja pojawia się czasami w remizie strażackiej w Doherty, używana jest również w misji Koniec kolejki. Gra jednak traktuje ją jako pojazd cywilny - wóz strażacki z drabiną nie może zostać użyty w misji strażaka, za to może zostać przemalowany w Pay 'n' Spray.
  • Jako jeden z dwóch wozów (obok Ambulansu, który nie wystąpił tylko w Grand Theft Auto 2) wystąpił we wszystkich grach w serii GTA, zmieniając nieznacznie swoją nazwę (Fire truck lub Firetruck).
  • W pliku językowym GTA III występuje druga nazwa wozu strażackiego, nieużywana przez grę - Straż pożarna[1].
  • W Grand Theft Auto 2, zniszczony wóz strażacki ma ten sam model, co spalony Box Truck.
  • W GTA III na wozie strażackim jest napisane don't burn in silence (nie płoń w ciszy).
  • W GTA: San Andreas można bez problemu wskoczyć na dach wozu strażackiego bez użycia podestu. Wystarczy wskoczyć z rozbiegu na skrzynkę znajdującą się za przedziałem osobowym przytrzymując klawisz odpowiedzialny za uderzenie (tylko broń biała).

Galeria Edytuj

Przypisy

  1. american.gxt>CAR_2>Straż pożarna

Więcej od Wikii

Losowa wiki