Wikia

GTA Wiki

Victor Vance

Dyskusja0
5078stron na
tej wiki
POSTAĆ
Victor Vance
Victor Vance (VCS)
Występuje w
GTA Vice City
GTA Vice City Stories
Aka Vic
Płeć Mężczyzna
Urodzony w 1956
Zmarł w 1986 w Viceport,
Vice City Mainland, Vice City
Dom Vice City
Narodowość Amerykanin lub Dominikańczyk[1]
Rodzina Janet Vance (matka)
Lance Vance (brat)
Pete Vance (brat)
Enid Vance (ciotka)
Związki Phil Cassidy, Jerry Martinez, Louise Cassidy-Williams, Diego Mendez, Armando Mendez, Umberto Robina, Reni Wassulmaier, Marty Jay Williams, Phil Collins, Bryan Forbes, Ricardo Diaz
Głos Dorian Missick (VCS), Armando Riesco (VC)

Victor 'Vic' Vance – postać występująca w Grand Theft Auto: Vice City Stories i Grand Theft Auto: Vice City. Jest wysokim, czarnoskórym mężczyzną. Zginął w wieku 30 lat.

Początki oraz GTA Vice City Stories Edytuj

Victor Vance (VCS - art)
Artwork Victora Vance'a. Uwagę zwracają włosy na głowie Vica, których nie ma w trakcie rozrywki

Victor urodził się w 1956 roku. Jego rodzina jest trochę znana graczowi - wiadomo, że ma ojca, po którym odziedziczył nazwisko. Ma też dwóch braci: Pete'a i Lance'a. O jego matce Janet Vance wiadomo tylko tyle, że jest białą narkomanką. W 1984 roku był żołnierzem (posiadawszy stopień kaprala) U.S. Marines z bazy wojskowej Fort Baxter położonej w mieście Vice City niedaleko międzynarodowego lotniska Escobar. Zostaje wyrzucony z armii za posiadanie narkotyków, które przechowywał dla sierżanta Jerry'ego Martineza oraz za sprowadzenie dla niego prostytutki do bazy, po czym zaczyna się brać poważnie za świat przestępczy. Dzięki niemu m.in gang Kubańczyków przejmuje kontrolę nad Małą Hawaną niszcząc przy tym gang Cholos, niszczy Kartel Mendezów zabijając ich przywódców na polecenie Ricardo Diaza, z którym współpracował. Poza tym była to zemsta za śmierć Louise - jego ukochanej oraz siostry jego przyjaciela Phila Cassidy'ego. Oprócz tego m.in broni Louise Williams przed jej mężem Martym, który znęcał się nad nią i ich dzieckiem. Marty był szefem gangu z pola kempingowego, lecz zostaje zabity również przez Victora. W międzyczasie walczy również z gangiem motocyklistów. Swoją przygodę w części "Vice City Stories" kończy zabijając sierżanta Martineza oraz Diego Mendeza.

GTA Vice City Edytuj

Victor Vance (VC)
Vic Vance w 1986, na krótko przed śmiercią

W 1986 roku Victor Vance wraz ze swoim bratem Lance'em, który mu pomagał często w interesach, przybywa do doków Vice City, by dokonać transakcji z Tommym Vercettim. Sprzedał Tommy'emu narkotyki za pewną sumę pieniędzy wypłaconą w używanych dwudziestkach i dziesiątkach. Miał wracać do helikoptera, kiedy wszyscy zebrani tam ludzie zostają zaatakowani przez ludzi Diaza. W wyniku ostrzału ginie nie tylko Victor Vance, ale też dwóch pomocników Tommy'ego, a Tommy traci narkotyki i pieniądze. Winowajcą całego tego zamieszania był Ricardo Diaz, chociaż nie ma potwierdzenia tego w grze - pułkownik Juan Cortez mówi Tommy'emu, że przypuszcza, iż to on jest winien. Victor Vance potem w grze się nie pojawia, lecz Lance często go wspomina - mówi, że zawsze był przez niego traktowany jak dziecko i nie chce tego samego od Tommy'ego, z którym się zaprzyjaźnił. Razem zdobywają władzę nad miastem i zabijają Ricardo Diaza - Tommy w ramach zemsty za przerwanie transakcji, a Lance również w ramach zemsty za śmierć brata.

Występowanie w misjach Edytuj

Grand Theft Auto: Vice City Stories

  • Victor jest protagonistą tej gry, więc występuje w każdej misji.

Grand Theft Auto: Vice City

CiekawostkiEdytuj

  • Victor Vance jest jednym z dwóch oficjalnie zmarłych protagonistów - drugim jest Johnny Klebitz.
  • Vic ma włosy tylko w artworku. Prawdopodobnie zgolił je, gdy był w wojsku.
  • W misji Na początku... głosu użyczył mu Armando Riesco, który podkładał głos Jimmy'emu Hernandezowi w GTA: San Andreas.

Przypisy

  1. W jednej z misji Victor wspomina, że jego ojciec emigrował do Ameryki z Dominikany. Nie wiadomo jednak, czy Lance, Victor i Pete urodzili się już na terenie Ameryki, czy wcześniej w Dominikanie.
    Fragment misji Soldier:
    Victor Vance: (...) mój ojciec wyemigrował tutaj z Dominikany (...)

Więcej od Wikii

Losowa wiki