FANDOM

Vice City Mainland (VC)

Widok na wyspę

Vice City Mainland – jedna z dwóch głównych wysp, wchodzących w skład miasta Vice City. Jest wysunięta najbardziej na zachód ze wszystkich wysp w mieście. W Grand Theft Auto: Vice City Stories możliwość poruszania się po tej części miasta otrzymujemy na początku gry, w Grand Theft Auto: Vice City dostęp do wyspy otrzymujemy po misji Czas apokalipsy '86.

Wyspa ta ma całkiem inny charakter od Vice City Beach, która jest nastawiona na turystykę. Na południowym Mainland można znaleźć duży port Viceport oraz Lotnisko Międzynarodowe Escobar. W północnej części wyspy położone jest śródmieście, pełniące funkcję centrum finansowego, a także miejsca zamieszkania dla średniej klasy mieszkańców.

Pomiędzy tymi dwoma miejscami - południem i północą, w centralnej części wyspy są położone dwie dzielnice, w których zamieszkują biedniejsi mieszkańcy miasta - Małe Haiti oraz Mała Hawana. W Małym Haiti zamieszkują głównie imigranci z Haiti, w Małej Hawanie - z Kuby.

Wyspa nie jest zbyt dobrze skomunikowana. Jedynymi głównymi drogami są: jedna droga, biegnąca z zachodu na wschód Downtown i łącząca się z Island Bridge oraz druga, biegnąca po wschodnim brzegu wyspy z północy na południe - Bayshore Avenue.

Wyspa jest podzielona na 5 (w Vice City Stories na 6) dzielnic:

Na wyspie położonych jest w obydwu grach łącznie 5 kryjówek: w Vice City są to rudera meneli oraz kamienica przy stadionie, w Vice City Stories - Barracks, 101 Bayshore Avenue oraz The Compound. W GTA: Vice City, położonych jest tu 6 z 10 assetów: fabryka lodów, Taksówki Kaufmana, stocznia, drukarnia, Sunshine Autos oraz Phil's Place.

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa "Mainland" występuje tylko na tablicach ulokowanych nad wjazdami na mosty do i z Vice City Beach

Więcej z Fandomu

Losowa wiki