FANDOM

Disambig Ten artykuł opisuje miasto z gry Grand Theft Auto. Może chodziło Ci o miasto z gier Grand Theft Auto: Vice City i Vice City Stories?

Vice City (GTA1) (mapa)

Podział Vice City na dzielnice (patrz: większa wersja, bez podziału)

Vice City – jedno z trzech miast występujących w Grand Theft Auto I. Gracz odwiedza je jako trzecie i ostatnie, w tym mieście rozgrywa się akcja piątego i szóstego scenariusza – Bent Cop Blues i Rasta Blasta.

Historia Edytuj

Miasto było kiedyś jedną z koloni niewolników należących do Hiszpanii. Hiszpańscy osadnicy początkowo osiedlili się na południowym brzegu miasta, gdzie obecnie znajduje się dzielnica Felicity (jej nazwa miała symbolizować błogość tych terenów, którą cenili sobie osadnicy). Oprócz nazwy Vice City nosiło wcześniej hiszpańską nazwę, która brzmiała: City of the Fallen Angel, holy mother of all and yet of nothing (Miasto upadłych aniołów, święta matka wszystkich i dotychczas niczego).

O mieście Edytuj

W porównaniu z Vice City z następnych gier, Vice City z GTA I bardziej przypomina Miami. Tak jak Miami, Vice City składa się z położonego na zachodzie i zajmującego większą część miasta lądu stałego oraz małego półwyspu, położonego na północnym wschodzie miasta.

W mieście można zauważyć klimat subtropikalny. Można tu znaleźć palmy zamiast normalnych drzew. We wschodniej części miasta znajdziemy większą ilość hoteli i plaż, niż w poprzednich miastach. W zachodniej części miasta zaś znajdują się biedniejsze dzielnice, pokryte budynkami mieszkalnymi. Tak jak w Liberty City, w Vice City znajduje się linia metra, biegnąca wokół całego miasta.

Podział miasta Edytuj

Vice City jest podzielone na tylko 10 dzielnic – wzorowanych na prawdziwych dzielnicach Miami. Oto ich lista:

Turystyka Edytuj

Mimo, że Vice City szczyci się najwyższymi wskaźnikami morderstw, największą ilością przestępczości związanej z narkotykami i najsłabszym departamentem policji w całym USA, to jak twierdzi prezes zarządu turystyki, Mrs. Mary Clam, dopóki goście pozostają poza centrum miasta, wychodzą tylko w godzinach dziennych i nigdy nie zostawiaj swoich samochodów, mają bardzo dużą szansę przeżycia i cieszenia się widokami. W Vice City dużą atrakcją turystyczną są tutejsze taco i soki pomarańczowe, które cieszą się opinią najlepszych w całych Stanach Zjednoczonych.

Służby publiczne Edytuj

W mieście funkcjonują następujące służby publiczne:

Biznesy Edytuj