FANDOM

Gwiazda (1)
MISJA
Uważaj na swoich przyjaciół
(ang. Keep Your Friends Close...)
Uważaj na swoich przyjaciół (3)
Sonny wita się z Tommym
Gra Grand Theft Auto: Vice City
Dla Tommy Vercetti (VC - HUD) Tommy Vercetti
Lokalizacja Willa Vercettiego, Wyspa Starfish, Vice City
Cel zabicie Sonny'ego i Lance'a
Nagroda $30 000,
gang Vercettiego posiada Micro SMG zamiast pistoletu
Wymagania W obronie własności,
minimum $1 001 na koncie
Odblokowuje nic
Niezaliczenie kradzież wszystkich pieniędzy

Uważaj na swoich przyjaciół – druga misja finałowa, a zarazem ostatnia misja wątku głównego w Grand Theft Auto: Vice City.

Solucja Edytuj

Po śmierci swoich ludzi, Sonny Forelli odwiedza willę Vercettiego osobiście. Po krótkiej wymianie zdań, Tommy oddaje mu dług w fałszywych pieniądzach. Dochodzi jednak do zdrady – Lance mówi Sonny'emu, gdzie znajdują się prawdziwe pieniądze. Sonny pyta, czy Tommy naprawdę myślał, że „weźmie fałszywą forsę, przestraszy się i ucieknie z podwiniętym ogonem”. Vercetti odpowiada, że chciał tylko „wkurzyć Sonny'ego, zanim go zabije”.

Obronę willi rozpoczynamy w swoim gabinecie. Do dyspozycji mamy .357, lepiej jest jednak użyć innych broni. Ludzie Sonny'ego będą się pojawiać w bramie głównej oraz w korytarzach po prawej (na górze i na dole). Zabijamy ich, zanim dojdą do nas i do sejfu.

Po pewnym czasie, w korytarzu na górze pojawi się Lance; po krótkiej wymianie zdań, ostrzeliwuje nas i ucieka na dach willi. Jeżeli mamy wystarczająco mocną broń (np. minigun), możemy nie dać mu szansy na ucieczkę i zabić go tam, gdzie stoi – jeśli jednak ucieknie, podążamy za nim na dach, nie martwiąc się o mafiozów kradnących nasze pieniądze. Po wejściu na dach, od razu kierujemy się w lewo i zabieramy adrenalinę. Wycinamy całą obstawę Lance'a (5-6 ludzi), na końcu pozbywamy się jego samego.

Jeżeli mamy mało zdrowia, wsiadamy do helikoptera i lecimy na dół, do bocznego wejścia do willi, uważając na kręcących się wszędzie ludzi Sonny'ego. Wchodzimy do małego pomieszczenia na dole klatki schodowej i leczymy rany, po czym wracamy do głównego pomieszczenia willi. Wycinamy mafiozów, stojących przy naszym sejfie i idziemy do wejścia do naszego biura.

Skonfrontuje się z nami sam Sonny – po krótkiej wymianie zdań dojdzie do ostatniej walki. Jak najszybciej wycinamy obydwu jego ochroniarzy, po czym zabijamy jego samego.

Wskazówki Edytuj

  • W misji dosyć przydatnym narzędziem może okazać się minigun. Możemy go zdobyć poprzez zebranie 60 ukrytych paczek, kupić u Phila po ukończeniu misji TNT-Wietnam (w Phil's Place w Małym Haiti) lub znaleźć na dachu fabryki Haitańczyków (po misji Trojański LowRider).
  • Przydatny może okazać się również Infernus stojący przed willą - można sprintem zbiec po niego, a następnie wjechać nim do willi (po wjeździe ustawia się zawsze tyłem do schodów) i zablokować dostęp do sejfu poprzez wjechanie po schodach autem i zaparkowanie w wejściu do gabinetu.
  • Im więcej pieniędzy mamy na koncie, tym misja jest łatwiejsza, ponieważ mafia będzie musiała ściągnąć więcej gotówki.

Ciekawostki Edytuj

  • Cała misja jest wzorowana na ostatniej scenie filmu Człowiek z blizną (ang. Scarface). Willa protagonisty jest prawie identyczna jak willa głównego bohatera tego filmu[1].
  • Podczas tej misji gracz może zdobyć unikalnego, srebrnego Stretcha. Po wykonaniu misji 3 takie limuzyny będą stały przed Willą Vercettiego. Wystarczy je zaparkować w garażu.
  • Wyjątkowo w tej misji, na dachu pojawi się zdrowie.
  • Po ukończeniu tej misji Gang Vercettiego zmieni swój arsenał broni. Zamiast pistoletu, będą używali Micro SMG.
  • Postać towarzysząca Sonny'emu podczas pierwszej cutscenki, to najprawdopodobniej jego brat Giorgio Forelli.

Scenariusz Edytuj

Galeria Edytuj

Wykonanie: GTAVideoPL PC

Misje w Grand Theft Auto: Vice City
Poprzednia: Uważaj na swoich przyjaciół
Drukarnia (VC - HUD) W obronie własności

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki