Fandom

GTA Wiki

Uważaj na swoich przyjaciół

6733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

MISJA
Uważaj na swoich przyjaciół
(ang. Keep Your Friends Close...)
Uważaj na swoich przyjaciół (3).jpg
Sonny wita się z Tommym
Gra Grand Theft Auto: Vice City
Dla Tommy Vercetti (VC - HUD).gif Tommy Vercetti
Lokalizacja Willa Vercettiego, Wyspa Starfish, Vice City
Cel zabicie Sonny'ego i Lance'a
Nagroda $30 000,
gang Vercettiego posiada Micro SMG zamiast pistoletu
Wymagania W obronie własności,
minimum $1 001 na koncie
Odblokowuje nic
Niezaliczenie kradzież wszystkich pieniędzy

Uważaj na swoich przyjaciół – druga misja finałowa, a zarazem ostatnia misja wątku głównego w Grand Theft Auto: Vice City.

Solucja Edytuj

Po śmierci swoich ludzi, Sonny Forelli odwiedza willę Vercettiego osobiście. Po krótkiej wymianie zdań, Tommy oddaje mu dług w fałszywych pieniądzach. Dochodzi jednak do zdrady - Lance mówi Sonny'emu, gdzie znajdują się prawdziwe pieniądze. Sonny pyta, czy Tommy naprawdę myślał, że "weźmie fałszywą forsę, przestraszy się i ucieknie z podwiniętym ogonem". Vercetti odpowiada, że chciał tylko "wkurzyć Sonny'ego, zanim go zabije".

Obronę willi rozpoczynamy w swoim gabinecie. Do dyspozycji mamy .357, lepiej jest jednak użyć innych broni. Ludzie Sonny'ego będą się pojawiać w bramie głównej oraz w korytarzach po prawej (na górze i na dole). Zabijamy ich, zanim dojdą do nas i do sejfu.

Po pewnym czasie, w korytarzu na górze pojawi się Lance; po krótkiej wymianie zdań, ostrzeliwuje nas i ucieka na dach willi. Jeżeli mamy wystarczająco mocną broń (np. minigun), możemy nie dać mu szansy na ucieczkę i zabić go tam, gdzie stoi - jeśli jednak ucieknie, podążamy za nim na dach, nie martwiąc się o mafiozów kradnących nasze pieniądze. Po wejściu na dach, od razu kierujemy się w lewo i zabieramy adrenalinę. Wycinamy całą obstawę Lance'a (5-6 ludzi), na końcu pozbywamy się jego samego.

Jeżeli mamy mało zdrowia, wsiadamy do helikoptera i lecimy na dół, do bocznego wejścia do willi, uważając na kręcących się wszędzie ludzi Sonny'ego. Wchodzimy do małego pomieszczenia na dole klatki schodowej i leczymy rany, po czym wracamy do głównego pomieszczenia willi. Wycinamy mafiozów, stojących przy naszym sejfie i idziemy do wejścia do naszego biura.

Skonfrontuje się z nami sam Sonny - po krótkiej wymianie zdań dojdzie do ostatniej walki. Jak najszybciej wycinamy obydwu jego ochroniarzy, po czym zabijamy jego samego.

Wskazówki Edytuj

  • W misji dosyć przydatnym narzędziem może okazać się minigun. Możemy go zdobyć poprzez zebranie 60 ukrytych paczek, kupić u Phila po ukończeniu misji TNT-Wietnam (w Phil's Place w Małym Haiti) lub znalezć na dachu fabryki Haitańczyków (po misji Trojański LowRider).
  • Przydatny może okazać się również Infernus stojący przed willą - można sprintem zbiec po niego, a następnie wjechać nim do willi (po wjeździe ustawia się zawsze tyłem do schodów) i zablokować dostęp do sejfu poprzez wjechanie po schodach autem i zaparkowanie w wejściu do gabinetu.

Ciekawostki Edytuj

  • Cała misja jest wzorowana na ostatniej scenie filmu Człowiek z blizną (ang. Scarface). Willa protagonisty jest prawie identyczna jak willa głównego bohatera tego filmu[1].
  • Podczas tej misji gracz może zdobyć unikalnego, srebrnego Stretcha. Po wykonaniu misji 3 takie limuzyny będą stały przed Willą Vercettiego. Wystarczy je zaparkować w garażu.
  • Wyjątkowo w tej misji, na dachu pojawi się zdrowie.
  • Po ukończeniu tej misji Gang Vercettiego zmieni swój arsenał broni. Zamiast pistoletu, będą używali Micro SMG.
  • Postać towarzysząca Sonny'emu podczas pierwszej cutscenki, to najprawdopodobniej jego brat Giorgio Forelli.

Scenariusz Edytuj

Galeria Edytuj

PL Wykonanie: GTAVideoPL PC

Misje w Grand Theft Auto: Vice City
Poprzednia: Uważaj na swoich przyjaciół
Drukarnia (VC - HUD).gif W obronie własności

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki