FANDOM

Triady – chiński gang występujący w Grand Theft Auto IV, Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned, Grand Theft Auto IV: The Ballad of Gay Tony, Grand Theft Auto: Chinatown Wars oraz Grand Theft Auto V.

Triada jest to chiński syndykat, który dzieli się na trzy odłamki. Najważniejszym odłamkiem jest Jaoming Family której liderem jest Hsin Jaoming. Drugą co do wielkości jest Lee Family, której szefem jest Wu „Kenny” Lee. Trzecią i ostatnią jest Ming Family najmniejsza, której liderem jest Zhou Ming. Z Triadami współpracują Angels of Death oraz Korean Mob.

Triada w Grand Theft Auto IV Edytuj

W GTA IV triada pojawia się tylko w trzech misjach i nie pełni większej roli w grze. Najpierw występują w misji The Cousins Bellic, gdzie odbierają samochód. Następnie na zlecenie Patricka McReary'ego w misji Harboring a Grudge Niko kradnie od Triad ciężarówkę z lekami. Ostatni raz pojawiają się w misji Truck Hustle dla Phila Bella gdzie Niko kradnie kolejną ciężarówkę poprzez zabijanie członków Triad.

Triada w Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned Edytuj

W GTA IV: TLaD Triada pełni niewielką rolę. Od nich Johnny Klebitz kradnie z powodu Billy'ego Greya heroinę. W misji This Shit's Cursed Jim Fitzgerald planuje oddać heroinę Triadzie (pomaga mu w tym Johnny), a po zabiciu wielu członków wychodzą z budynku.

Triada w Grand Theft Auto IV: The Ballad of Gay Tony Edytuj

W GTA IV: TBoGT nie pełni również wielkiej roli. Rocco Pelosi organizuje spotkanie z Członkiem Triad, na które przybyli Tony oraz Luis. Luis oraz Tony nie mogli spełnić żądań Triady, przez co wybucha strzelanina. W GTA IV: TBoGT dowiadujemy się, że Billy Grey dogadał się z Triadą, aby zabili Jima oraz Johnny'ego (co jednak się nie udaje).

Triada w Grand Theft Auto: Chinatown Wars Edytuj

W GTA: Chinatown Wars pełni wielką rolę. Triada występuję prawie w każdej misji. Po śmierci Pana Lee, brat a zarazem wujek Wu „Kenny” Lee prosi o przywiezienie pamiątki rodziny Miecza Yu Jian, jednak zostaje napadnięty i zostawiony na śmierć (jak się później okazuje, napadli na niego ludzie Kenny'ego). Tam pracuje dla Kenny'ego oraz poznaje kolejnych ludzi i pracuje dla nich. Ludzie z Triady dla których pracował Huang to: Chan Jaoming, Zhou Ming, Hsin Jaoming oraz Xin Shan. Dla Triad pracuje również Lester Leroc. Huang pnie się w górę zabija zdrajcę Rudy'ego D'Avanzo, oraz niesłusznie zabija Chan'a Jaominga oraz Zhou Minga.Hsin odszedł na emeryturę zostawiając przywództwo Kenny'emu. Jednak prawdziwy zdrajca, Wu Lee, zostaje też zabity przez Huanga za zdradę[4]. Po tym zdarzeniu szefem zostaje Huang jako ostatni z zaufanych członków Triad.

Popełnione Morderstwa Edytuj

Występowanie w misjach Edytuj

Grand Theft Auto IV Edytuj

Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned Edytuj

Grand Theft Auto IV: The Ballad of Gay Tony Edytuj

Grand Theft Auto: Chinatown Wars Edytuj

Grand Theft Auto V Edytuj

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jedno z zajęć Triad (podrabianie markowego towaru) może być nawiązaniem do sławnego stereotypu o Chińczykach.

Przypisy

  1. Kenny jest szefem Triad tylko przez chwilę od misji "Rat Race" do "Salt in the Wound"
  2. Zostaje mianowany liderem przez Hsina po zabiciu Kenny'ego
  3. Jest szefem Rodziny Jaoming oraz całych Triad
  4. Kenny na początku zdrady: zabił ojca Huanga, napadł i ukradł miecz Huangowi, sprzedawał informacje FIB, wystawił Zhou oraz Chana oraz oszukał Hsina