FANDOM

Disambig Może chodziło Ci o inne gangi o tej nazwie: Triady z Vice City, Triady z San Andreas, Triady z uniwersum HD?

Triady – chińska mafia, działająca w Chinatown w Portland, Liberty City.

Ich przykrywkami są pralnie oraz fabryka makreli, która zostaje zniszczona w 2001 roku. Używają stosunkowo słabych broni: pistoletu, kija bejsbolowego i/lub tasaka. Prowadzą firmę produkującą sztuczne ryby Belly-Up, na zlecenie Kartelu Kolumbijskiego rozprowadzają także narkotyki.

W 1997 roku po przekazaniu Hong Kongu Chinom do Liberty City zaczęli masowo przybywać Chińczycy, którzy utworzyli w tym mieście gang zwany Triadą. W 1998 roku Triada dzieliła swą dzielnicę – Chinatown z Sindacco Family, a od misji The Guns of Leone z Mafią Leone. Najpierw Toni, w zemście za śmierć ojca, zabija kilku członków Triady. Następnie zawarli układ z Sycylijczykami. Ich zadaniem było osłabienie Leonów. W związku z tym Triady wysadzają ich magazyn, na którego miejscu założyli nową fabrykę Połowy Głów Żółwich Sp. z o.o.. Pod koniec gry, Salvatore wspomina o trwających w Portland walkach pomiędzy Triadą a Rodziną Leone.

W roku 2001, Triada została bardzo osłabiona. Przed wydarzeniami z gry, Triada zaczęła współpracować z Yakuzą (jak można dowiedzieć się z gazety Liberty Tree), lecz najwidoczniej sojusz nie przetrwał z powodów kontaktu Chińczyków z Kartelem. Najpierw, w misji Żegnaj 'Okrągły' Lee Chong, Claude zabił jednego z ich ważniejszych członków, Lee Chonga, zajmującego się ich narkotykową gałęzią. W misji Triady i troski zostają zabici trzej nieznani szefowie Triady. Najmocniejszym ciosem było wysadzenie ich największego interesu, czyli fabryki makreli.