Fandom

GTA Wiki

Tommy Vercetti

6733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Gwiazda (1).png
POSTAĆ
Thomas Vercetti
Tommy Vercetti (VC).jpg
Występuje w
GTA Vice City
Aka Tommy Vercetti,
Rzeźnik z Harwood,
Pan Seledynowy
Płeć Mężczyzna
Urodzony w 1951 w Liberty City
Dom Willa Vercettiego na Wyspie Starfish
kryjówki w Vice City
Narodowość Amerykanin
Związki Rodzina Forelli, Kubańczycy, Gang motocyklistów, Ken Rosenberg, Lance Vance, Avery Carrington, Juan Cortez
Pojazdy najpierw biało-żółty Oceanic, potem biały Stretch, a także biały Infernus
Biznes Klub Malibu, Drukarnia, Studio filmowe, Sunshine Autos, Taksówki Kaufmana, Klub Pole Position, Fabryka lodów, Stocznia
Głos Ray Liotta
Tommy Vercetti (VC - art).jpg

Artwork Tommy'ego

Thomas „Tommy” Vercetti (ur. 1951 w Liberty City) – główny bohater Grand Theft Auto: Vice City. Na początku członek mafii Rodziny Forelli, potem zaczyna działać na własną rękę.

Przeszłość Edytuj

Tommy Vercetti jest przestępcą pracującym dla włoskiej mafii Forellich w Liberty City. Pochodzi z Harwood, jego ojciec pracował w drukarni - Tommy często pomagał swojemu ojcu w czyszczeniu tamtejszego sprzętu; planował pójść w ślady ojca, ale mu to nie wyszło. Lubi ubrania z lat siedemdziesiątych - zazwyczaj ubiera się w niebieską koszulę z palmami. Lubi również muzykę grupy Love Fist oraz motocykle Angel.

W 1971 roku (kiedy Tommy miał 20 lat) Sonny Forelli zleca bohaterowi zabicie jednej osoby. Na miejscu okazuje się jednak, że przeciwnicy wiedzieli o tym, że on przybędzie i tak zamiast jednej osoby, na miejscu na Tommy'ego oczekiwało ich jedenaście. Rozpoczęła się strzelanina, w wyniku której Tommy wybija całą jedenastkę - od tego momentu zaczyna być nazywany „Rzeźnikiem z Harwood”. Za tę akcję zostaje wsadzony do więzienia - dzięki swoim powiązaniom z rodziną Forelli, odsiaduje tam jedynie 15 lat.

GTA Vice City Edytuj

W 1986 roku 35-letni Tommy wychodzi z więzienia. Mafia obawiając się kłopotów z tym związanych wysyła go do Vice City, aby ten kupił w tamtejszych dokach narkotyki od Victora Vance'a i jego brata. Transakcja jednak nie udaje się - jej uczestnicy zostają zaatakowani przez nieznanych sprawców. Ratują się jedynie Tommy, jego kontakt w Vice City - Ken Rosenberg oraz Lance Vance, późniejszy wspólnik Tommy'ego.

Po dotarciu do hotelu, Tommy przeprowadza rozmowę z Sonnym, podczas której informuje go o wynikach transakcji i obiecuje, iż odzyska pieniądze i narkotyki. Następnie, protagonista odwiedza imprezę, na której poznaje wszystkich ważniejszych ludzi z miasta. Dla większości z nich później pracuje, cały czas starając się odnaleźć człowieka stojącego za zasadzkę podczas transakcji narkotykowej. Zaprzyjaźnia się z Lance'em Vance'em, który w tej transakcji stracił brata.

Juan Cortez, który dla Tommy'ego prowadził prywatne śledztwo nad tym, kto jest odpowiedzialny w sprawie transakcji zaczyna podejrzewać Ricardo Diaza - „króla koki” w Vice City. Po dowiedzeniu się o tym, Lance próbuje go zabić, jednak nie udaje mu się to; po dowiedzeniu się o zdarzeniu od Paula z Kent, Tommy ratuje Lance'a z rąk ludzi Diaza, a następnie zabija samego Diaza w jego willi, przejmuje jego imperium i gang, zaczyna je rozbudowywać o kolejne posiadłości. W tym czasie, pogarszają się stosunki Tommy'ego i coraz bardziej zniecierpliwionego Sonny'ego. Niezadowolony jest również Lance, który twierdzi że Tommy nie traktuje go sprawiedliwie.

Rozbudowując swoje imperium, Tommy kupuje:

Oprócz rozbudowywania imperium, Tommy pracuje także dla gangu Kubańczyków - pomaga im w walce z Haitańczykami. Zahipnotyzowany przez ciocię Poulet, pracuje także dla Haitańczyków.

Ponadto, pomaga zespołowi Love Fist w daniu koncertu w Vice City, a w celu zapewnienia ochrony na owym koncercie pracuje dla gangu motocyklistów.

Cała sprawa kończy się przyjazdem ludzi Sonny'ego do Vice City. Po ich nieudanej próbie ściągnięcia haraczu z biznesów Tommy'ego, do miasta przyjeżdża sam Sonny i spotyka się z Vercettim w jego willi. Podczas spotkania dochodzi do zdrady Lance'a, który przechodzi na stronę Sonny'ego. Dochodzi do strzelaniny, w której giną Lance, Sonny oraz większość członków mafii Rodziny Forelli. Po tych wydarzeniach, Tommy wraz z Kenem Rosenbergiem tworzy nową spółkę.

Późniejsze lata Edytuj

W roku 1992, Ken Rosenberg dzwoni do Tommy'ego po ukończeniu odwyku. Ten jednak nie odbiera od niego żadnych telefonów, prawdopodobnie dlatego, że Ken nie jest już mu dłużej potrzebny.

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwisko Tommy'ego jest wymawiane niepoprawnie. Powinno być wymawiane „werczeti”, nie „werseti”.
  • Tommy jest jednym z dwóch protagonistów, którzy nie pojawili się w pierwszej scenie wyświetlanej w rozpoczęciu gry. Drugim jest Franklin Clinton.
  • W Grand Theft Auto IV pojawia się easter egg sugerujący, iż Tommy Vercetti zmarł w 2008 roku.
  • Tommy jest wzorowany na głównym bohaterze filmu „Człowiek z blizną”, Tonym Montanie.
  • Z wyglądu Tommy był wzorowany na Pierce'u Brosnanie.
  • Tommy jest wspomniany w GTA San Andreas. W sklepie Zero RC znajdują się jego figurki, a w misji Biznes mięsny Ken Rosenberg go wspomina.
  • Tommy nie pojawia się w GTA San Andreas, gdyż aktor, który użyczył mu głosu, pokłócił się z Rockstar Games.
  • W grze Driv3r znajduje się easter egg parodiujący Tommy'ego Vercettiego. W różnych ukrytych lokacjach można znaleźć osobę w hawajskiej koszuli i pływaczkami. Mężczyzna ten został nazwany Timmy Vermicelli.
  • Tommy urodził się najwcześniej ze wszystkich protagonistów uniwersum 3D.
  • Podczas misji dla Kubańczyków możemy usłyszeć, że Tommy zna język hiszpański.
  • Tommy nie płaci podatków. Wyjawia to Philowi Cassidy'emu podczas jednej z misji.

Więcej w Fandom

Losowa wiki