FANDOM

The Zaibatsu Corporation – jeden z siedmiu gangów występujących w Grand Theft Auto 2. Występują oni we wszystkich trzech częściach Anywhere City.

Prawie wszystkie gangi rywalizują z Zaibatsu o przejęcie kontroli nad miastem. Są to: Yakuza, Rednecks, Scientists, Loonies, Krishna oraz Russian Mafia. Zaibatsu jest największym gangiem w całym Anywhere City. Liderzy Zaibatsu, nazywają Claude'a "Gecko". Najpotężniejszą bronią Zaibatsu w Downtown to pistolet, w Residential to karabin maszynowy, a w Industrial to wyrzutnia rakiet. W GTA 2: Movie, Claude został zabity przez członka Zaibatsu, za kradzież ich towaru.

Z ich strony internetowej można wyczytać, że jest to prywatna korporacja posiadająca ogólnoświatową opinię producenta środków farmaceutycznych, jednak przez zmiany w prawie dokonane przez ich lobby stała się także wytwórcą legalnych „narkotyków rekreacyjnych” poprawiających nastrój.

Zaibatsu jest wspominane także w reklamach radiowych w Grand Theft Auto III jako producent antydepresantu Equanox. Nie wiadomo jednak, czy w uniwersum 3D jest to również gang czy po prostu firma.

CiekawostkiEdytuj

  • Zaibatsu, po japońsku oznacza grupa.

Galeria Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj