FANDOM

The Truth – postać występująca w Grand Theft Auto: San Andreas. Głosu mu użyczył Peter Fonda.

Jest podstarzałym hipisem mieszkającym w San Fierro, wcześniej posiadającym gospodarstwo na obrzeżach miasta w którym hodował konopie indyjskie. Jest także zwolennikiem licznych teorii spiskowych. The Truth i Carl Johnson zostali przyjaciółmi, gdy CJ przebywa na terenach wiejskich, a ich pierwsze spotkanie było spowodowane tym, że Frank Tenpenny zażądał od Carla pomocy dla hipisa. CJ pomaga mu ukraść kombajn i spalić uprawy marihuany, gdy Tenpenny zdradził policji informacje o gospodarstwie. Po spaleniu ziół Carl strąca policyjny helikopter za pomocą radzieckiego granatnika RPG-7 otrzymanego od Trutha, który „miał go przerobić na lampę”.

Krótko po tym, jak CJ kupuje opuszczone lotnisko na peryferiach Las Venturas, The Truth szuka go i każe mu ukraść tajną wartość rządową, którą okazuje się być Jetpack. Później każe mu jeszcze ukraść słoik „zielonej mazi” przewożony przez wojsko. W dalszej fazie gry The Truth nie odgrywa już większej roli.

Wiadomo, że pali marihuanę i używa halucynogennych narkotyków takich jak: LSD, grzybków halucynków czy peyote.

Teorie spiskowe The Trutha Edytuj

Truth był zwolennikiem wielu teorii spiskowych. Między innymi całe wnętrze jego Matkomobilu było wyłożone folią, gdyż uważał, że rząd potrafi kontrolować myśli poprzez satelity. Poza tym w jednej z misji wykonywanych w San Fierro, co jakiś czas obserwuje on tajemniczego, czarnego vana, nie chcąc zdradzać żadnych szczegółów Carlowi.

Ciekawostki Edytuj

  • Pieszego, który wygląda dokładnie jak The Truth można spotkać jak spaceruje wokół Hashbury w burzowe dni od 23:00 do 1:00.
  • Wizerunek człowieka bardzo podobnego do Trutha zdobi sklep sąsiadujący z SubUrban w San Fierro, w dzielnicy Hashbury.
  • The Truth jest właścicielem samochodu Camper, nazywanego przez niego Matkomobil (Mothership) z numerami rejestracyjnymi OUTTHERE i unikalnym, hipisowskim wzorem. Podczas misji Wybierasz się do San Fierro? wyznaje Carlowi, że posiada ten samochód od roku 1967, a silnik trzyma się kupy, bo jest związany hamakiem, ponadto, pracuje na piętnastoletnim oleju spożywczym.
  • The Truth to po angielsku Prawda.
  • Na swoim artworku Truth wygląda dużo młodziej niż w grze, a jego oczy są niebieskie, a nie zielone. Możliwe, że jest to jego wygląd z wersji beta.

Występowanie w misjach Edytuj

The Truth (SA - art)

Artwork The Trutha

Przypisy

  1. Jego pojazdem tak naprawdę jest Camper, tylko że pomalowany w kwiaty.