FANDOM

Gwiazda (1)

Szalony slalom – jedna z misji dodatkowych w Grand Theft Auto: Vice City. Aby ją rozpocząć, należy wsiąść do Stalliona, zaparkowanego na ostatnim piętrze wielopiętrowego parkingu w Ocean Beach.

Misja ta polega na zebraniu pięciu checkpointów (dowolna kolejność), umieszczonych na dachu tego parkingu. Utrudnieniem jest fakt, że znaczniki znajdują się między słupkami, których dotknięcie zakończy się ich przewróceniem i zakończeniem misji niepowodzeniem. Po przejechaniu przez pierwszy znacznik włącza się timer - liczący od 12 sekund w dół. Zebranie następnego checkpointu spowoduje zwiększenie czasu o następne 12 sekund[1].

Wykonując tę misję po raz kolejny, ilość sekund nagrody zmniejsza się, za każdym razem o jedno, jednak nie spada poniżej sześciu. Przykładową trasę szybkiego zbierania checkpointów przedstawia poniższa galeria.

Ciekawostki Edytuj

  • W pierwszej wersji gry na PlayStation 2, z misją tą wiąże się błąd. Mimo że w każdym kolejnym podejściu do misji bonus czasowy powinien się zmniejszać (z 12 sekund na 11 itd.), nie dzieje się tak. Z tego powodu możliwe jest zarobienie na misji nawet kilku miliardów dolarów (przez ustanowienie za pierwszym razem rekordu wynoszącego 1 sekundę, za drugim - 2 sekundy itd.). Przykładowo, za dwudzieste piąte pobicie rekordu gracz otrzyma dokładnie $3 355 443 200. W kolejnych wersjach gry również da się wykorzystać tę lukę, zarobić jednak można "tylko" około pół miliona.
  • Misja ta jest podobna do misji Koszmar wielu pięter z GTA III.
  • W wydaniu Kolekcja Klasyki pojawia się błąd uniemożliwiający uruchomienie misji, a mianowicie po wejściu do samochodu gra się zawiesza. Można tego uniknąć, zmieniając język gry na angielski.

Galeria Edytuj

EN Wykonanie: GTASeriesVideos PC
Poczekaj, aż strona się załaduje.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Gdy gracz wykonuje misję po raz kolejny, liczba sekund nagrody zmniejsza się, za każdym razem o jedną, jednak nie spada poniżej sześciu.
  2. Za pierwszym razem; nagroda jest podwajana z każdym pobiciem rekordu.