FANDOM

Stary pan z Dalekiego Wschodu[2] (ang. Old Oriental Gentleman) – postać epizodyczna występująca w Grand Theft Auto III. W misji Wyzwoliciel musimy odbić go z rąk Kartelu Kolumbijskiego. Jest przyjacielem i bliskim współpracownikiem Donalda Love'a.

Został zatrzymany na Lotnisku Międzynarodowym Francis za nieposiadanie dokumentów takich jak wiza czy paszport. Nie potrafił po angielsku powiedzieć więcej niż trzech słów – love and death (miłość i śmierć), co oznacza, że nie zna angielskiego. Nie próbował również ubiegać się o azyl i status uchodźcy. W rezultacie został przetransportowany do więzienia, po czym miał zostać wywieziony z kraju[3].

Gracz widzi go po raz pierwszy w cut-scence wprowadzającej, kiedy to członkowie Kartelu uprowadzają jego z konwoju, a jadących z nim Claude'a i 8-Balla zostawiają w spokoju.

W trakcie gry nie pada jego imię ani nazwisko, gdyż nie wypowiada on ani jednego słowa. Sam Love nazywa go moim przyjacielem[4], moim orientalnym przyjacielem[5] czy moim współpracownikiem[6]. W artykułach gazety Liberty Tree jest jedynie określany jako stary chiński mężczyzna (old Chinese man)[1] i starszy azjatycki mężczyzna (elderly Asian man)[3].

Widać go również na początku misji Kropla w oceanie, gdy wraz z Donaldem ćwiczy Tai Chi. Prowadzi on też Konwojowóz w misji Konwojent. Później zostaje on wspomniany przez Donalda na początku misji Zmyłka.

Występowanie w misjach Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Dosłowne tłumaczenie terminu Old Oriental Gentleman to Stary orientalny pan lub Stary orientalny dżentelmen.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Francis International Airport a Center for Smuggling, Liberty Tree, 2001, rockstargames.com.
  2. W grze człon Daleki Wschód jest pisany małymi literami, co jest błędem ortograficznym.
  3. 3,0 3,1 Elderly Asian Man Held After Failing to Satisfy Immigration, Liberty Tree, 2001, rockstargames.com.
  4. Fragment misji Zmyłka:
    Donald Love: Odciągnij ich uwagę tak, aby mój przyjaciel mógł spokojnie opuścić to miejsce.
  5. Fragment misji Konwojent:
    Donald Love: Mój orientalny przyjaciel potrzebuje eskorty, kiedy będzie wiózł mój najnowszy nabytek do specjalistów.
  6. Fragment misji Zmyłka:
    Donald Love: Oddziały antyterrorystyczne otoczyły obszar, na którym znajduje się mój współpracownik wraz z pakunkiem.