FANDOM

Stalowe koła – pierwsza misja w Grand Theft Auto: Vice City, którą zleca nam Mitch Baker.

Solucja Edytuj

Tommy chce, aby Baker został ochroniarzem na koncercie Love Fist. Ten jednak mówi, iż przysługi robi tyko swoim ludziom. Aby do nich dołączyć, Tommy musi wygrać wyścig z trzema innymi członkami gangu motocyklistów.

Po skończonej cut-scence musimy zabrać obowiązkowo Freewaya lub Angela do wyścigu (innych pojazdów gra nie uznaje). Najlepszym rozwiązaniem będzie wzięcie jednego z Angeli stojących przed barem, gdyż w tej misji harleye te mają unikalne prowadzenie. Następnie udajemy się na miejsce startowe.

Po odliczeniu czasu zaczyna się wyścig z trzema ludźmi Bakera, który musimy wygrać. Nie jest to nadzwyczaj trudne zadanie – wystarczy po prostu dobrze dobrać prędkość: wystarczająco wysoką, aby nie zostać na ogonie i jednocześnie przy większych zakrętach (ponad 90°) nie spaść z motocykla.

Harleyowcy spadną ze swoich jednośladów niedaleko Tacopalypse i naszej kryjówki – Kamienicy przy stadionie. Nawet jeśli będziemy jechali wolno, możemy ich w tamtym miejscu wyprzedzić, gdyż, nim ludzie Bakera wsiądą na motocykle, upłynie nieco czasu. Później trzeba po prostu utrzymywać stałą prędkość, zwalniając nieco przy zakrętach (prawie wszystkie zakręty na trasie mają kąt 90°). Po powrocie do kafejki i zaliczeniu ostatniego checkpointa przed innymi harleyowcami misja zakończy się sukcesem.

Aby ułatwić sobie dodatkowo zadanie, możemy rozpędzić się przed miejscem startu i lekko obetrzeć motocykl jednego z harleyowców (rozpocznie to wyścig, a my będziemy już rozpędzeni). Możemy też na dłuższych prostych (aczkolwiek takich nie jest dużo) wciskać raz po raz klawisz 9 na klawiaturze numerycznej (domyślny za pochylanie się do przodu na jednośladach). W ten sposób przyspieszymy.

Ciekawostki Edytuj

  • Angele, które po zakończeniu cut-scenki stoją przed barem, mają unikalny handling (m.in. lepiej wchodzą w zakręty). Po zakończeniu misji zachowują właściwości, ale zanim schowamy je do garażu – potem przestają być unikalne i tracą swoje właściwości.
  • W pierwotnych planach misja ta miała zostać przetłumaczona jako „Koła ze stali”, o czym świadczy zapis w statystykach (informacja o najlepszym czasie w tej misji)[1].

Scenariusz Edytuj

Galeria Edytuj

PL Wykonanie: GTAVideoPL PC
Poczekaj, aż strona się załaduje.
Misje w Grand Theft Auto: Vice City
Poprzednia: Stalowe koła Następna:
Love Fist (VC - HUD) Love Juice Mitch Baker (VC - HUD) Zadzieranie z gościem

Przypisy

  1. american.gxt>MAIN>STFT_01>Najlepszy czas w misji Koła ze stali