Fandom

GTA Wiki

Spadochron

6733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

BROŃ
Spadochron
(ang. Parachute)
Spadochron (SA).png
Spadochron w GTA San Andreas
W grach
GTA San Andreas
GTA IV: The Ballad of Gay Tony
GTA V
Typ broń specjalna

Spadochron – przedmiot zaliczany do miana broni, występujący w Grand Theft Auto: San Andreas, Grand Theft Auto IV: The Ballad of Gay Tony i Grand Theft Auto V. W Grand Theft Auto IV: The Ballad of Gay Tony jest on produkowany przez firmę ProLaps.

Upadek w grach przed GTA San Andreas Edytuj

W serii gier GTA, przed GTA San Andreas, upadek z dużej wysokości często kończył się śmiercią protagonisty, z powodu braku spadochronu. Największe obrażenia występowały w Grand Theft Auto I i Grand Theft Auto 2, nie następowały jednak często z powodu trudności z dostaniem się na wysokie budynki. Drugą przyczyną było to, że takich budynków na które możemy się dostać było bardzo niewiele. W Grand Theft Auto III i Grand Theft Auto: Vice City gracz może dostać się na dachy drapaczy chmur i niższych budowli dzięki schodom, ewentualnie przy pomocy Dodo w GTA III. W GTA Vice City możemy dostać się właściwie na dach każdej budowli dzięki helikopterom. W GTA Vice City upadek z dowolnie wysokiej wysokości (przy pełnym pasku zdrowia i pancerza) nigdy nie kończy się śmiercią. Brak samolotów i zdolność wyskakiwania z pojazdów sprawiły, że spadochron pojawił się dopiero w Grand Theft Auto: San Andreas.

GTA San Andreas Edytuj

Spadochron (SA - beta).jpg

Spadochron w wersji beta GTA: SA

Spadochron (SA - 2).jpg

Rozłożony spadochron w GTA: San Andreas

W GTA San Andreas wprowadzono bardziej realistyczne obrażenia od upadków z wysokości. Upadek ze średniej wysokości (2. piętro) przy pełnym pasku zdrowia, nie kończy się śmiercią, natomiast upadek z najwyższych budowli w Los Santos to już pewna śmierć, jeśli nasz pasek zdrowia jest choć trochę "nadszarpnięty". W związku z bardziej realistycznymi obrażeniami został wprowadzony spadochron, do ochrony przed upadkami. Jest dostępny we wszystkich machinach latających (po ukończeniu misji Nauka latania) i na dachach niektórych drapaczy chmur.

Spadochron otwieramy gdy spadamy poprzez naciśnięcie przycisku strzału (na PC to LPM). Trzeba to zrobić odpowiednio wcześnie. Nie możemy otworzyć spadochronu, gdy już prawie zaliczamy kontakt z glebą. Po otworzeniu spadochronu możemy kontrolować kierunek upadania, poprzez wciskanie strzałki w lewo i w prawo, możemy również spowolnić lub przyśpieszyć opadanie. Spadochronu możemy również używać do swobodnego opadania, mamy wtedy możliwość kierowania protagonistą podczas spadania.

W wersji beta spadochron był niebieski i mniejszy. Można go zobaczyć m. in. w szkole latania gdy jest opisywane sterowanie spadochronem lub w misji Dom na wzgórzach u członków Triad.

W tej grze na spadochronie jest logo Rockstar North. Prawdopodobnie jest to kolejny Easter egg.

The Ballad of Gay Tony Edytuj

Parachute (TBGT).jpg

Rozłożony spadochron w GTA: The Ballad of Gay Tony

Spadochron po raz drugi występuje w Grand Theft Auto IV: The Ballad of Gay Tony, gdzie jest jeszcze bardziej realistyczny niż w GTA San Andreas. Po raz pierwszy występuje w misji High Dive, w następnych misjach również odgrywa dużą rolę. Spadochron stanowi integralną część gry i jest używany do Base Jumps w trybie single-player i multiplayer. Przykładem jest konkurs Rockstara, w którym pokazujemy swoje wyczyny na spadochronie[1]. Base Jumping w trybie gry dla pojedynczego gracza polega na skakaniu z drapaczy chmur w Liberty City. Po ukończeniu wszystkich skoków, spadochron pojawi się w kryjówce gracza. Po wejściu do któregoś z helikopterów, spadochron pojawi się w ekwipunku.

Występowanie Edytuj

Grand Theft Auto: San Andreas

GTA: The Ballad of Gay Tony

  • Na iglicy Rotterdam Tower, tuż przed drugą drabiną prowadzącą na szczyt.
  • W dokach, obok lądowiska dla helikopterów, gdzie znajduje się Buzzard po ukończeniu fabuły głównej.
  • Na szczycie kubka z kawą na Statue of Happiness.
  • Na najwyższym budynku w Emerald Street i Borlock Road.
  • Po wpisaniu kodu 359-555-7272.

Grand Theft Auto V

Galeria Edytuj

Wygląd broni Edytuj

Ikony z HUD-a Edytuj

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki