Skylift

6736stron na

POJAZD
Skylift
Skylift (V).jpg
Występuje w
GTA IV: The Ballad of Gay Tony
GTA V
Typ helikopter, dźwig powietrzny
Producent HVY
Przypomina Sikorsky S-64 Skycrane

Skylift – bardzo duży helikopter, służący jako dźwig, występujący w Grand Theft Auto IV: The Ballad of Gay Tony i Grand Theft Auto V. Nie jest zbyt szybki, średnio się go prowadzi. Jest wzorowany na Sikorskym S-64 Skycrane. W TBoGT występuje tylko w dwóch misjach, Caught with your Pants Down i For the Man Who Has Everything, można go zdobyć tylko podczas drugiej z tych misji[1].

W GTA V pojazd ten występuje tylko w misji Boczny tor, gdzie jest używany do kradzieży lokomotywy i wagonu kolejowego. W nieaktualizowanych wersjach gry helikopter można zdobyć, lecz w późniejszych wersjach nie jest to już możliwe. Warto jednak zapisać Skylifta na lądowisku Franklina lub Michaela, gdyż z lądowiskiem Trevora wiąże się glitch utrudniający wejście do helikoptera (pojawia się on położony na boku i trzeba go przewrócić dużym pojazdem, by móc wejść). Dodatkowo z pojazdem wiąże się parę innych glitchy (np. postać gracza może przenikać przez jego drzwi).