Wikia

GTA Wiki

Shoreside Vale

Dyskusja0
5415stron na
tej wiki
Shoreside Vale (III)

Shoreside Vale z wzgórz Cedar Grove, 2001

Shoreside Vale – jedna z trzech głównych części Liberty City. Jest to dystrykt mieszkalny, lecz znajduje się tutaj także Lotnisko Międzynarodowe Francis, tama Cochrane oraz dzielnica przemysłowa – Pike Creek. Shoreside Vale to jedyna część miasta, połączona z lądem stałym, charakteryzuje się bardziej górzystym krajobrazem.

Dzielnica wyróżnia się także trudnościami w nawigacji po niej - duże zmiany wysokości, rzeka przebiegająca przez jej środek, dzieląca część mieszkalną i część przemysłową oraz nieliczne mosty i tunele czynią ją złym wyborem do misji w pojazdach.

Shoreside Vale wzorowane jest ogólnie na New Jersey; poszczególne dzielnice jednak przypominają różne części Nowego Jorku. Północna część wyspy zawiera w sobie odniesienia do bogatszych dzielnic Long Island oraz do Bronxu, zaś południowa: Pike Creek wzorowane jest na dzielnicach Elizabeth i Bayonne, podczas gdy lotnisko Francis przypomina lotniska Johna F. Kennedy'ego oraz Los Angeles International Airport. Ogółem - Shoreside Vale czerpie z całego wschodniego wybrzeża USA.

W GTA Liberty City Stories, zostało wprowadzone oficjalne nazewnictwo części Shoreside Vale - część na północny wschód od rzeki określa się jako East Shoreside, podczas gdy reszta to West Shoreside.

Na północ od Shoreside Vale mieszczą się także Ghost Town i Upstate.

Shoreside Vale zostało podzielone na pięć dzielnic:

Ważniejsze obiekty Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki