Sayonara Salvatore
(ang. Sayonara Salvatore)
Sayonara Salvatore (4)
Ostatnie chwile Salvatore'a Leone'a
Gra Grand Theft Auto III
Dla Asuka Kasen (III - HUD) Asuka Kasen
Lokalizacja apartament Asuki Kasen w Newport,
Wyspa Staunton, Liberty City
Cel zabicie Salvatore'a Leone'a
Nagroda $25 000
Wymagania Ostatnie prośby
Odblokowuje Pod obserwacją,
Szukaj punktów!
Niezaliczenie ucieczka Salvatore'a z powrotem do klubu Luigiego,
dojazd do swojej willi

Sayonara Salvatore – pierwsza misja w Grand Theft Auto III, którą otrzymujemy od Asuki Kasen.

Solucja Edytuj

Asuka informuje nas, że znajdzie dla nas pracę w Yakuzie, pod warunkiem, że wyrzekniemy się swojej przeszłości w mafii poprzez zabicie jej dona, Salvatore'a Leone'a. Salvatore obecnie znajduje się w klubie U Luigiego, gdzie świętuje swoje zwycięstwo nad swoimi wrogami i wyjdzie stamtąd za około 3 godziny czasu gry.

Najpierw musimy dostać się do owego klubu - możemy to zrobić standardowym sposobem, za pomocą Stingera gangu Yakuza stojącego pod apartamentem Asuki, możemy też popłynąć łodzią do małej przystani w Callahan Point i stamtąd pojechać do klubu. Najlepszym sposobem na pozbycie się Salvatore'a jest użycie karabinu snajperskiego. Dwoma najlepszymi pozycjami do oddania strzału są: dach baru topless 'U Woody'ego' i dach budynku, znajdującego się na południe od wyjścia z klubu U Luigiego. Ustawiamy się tam i czekamy – o określonym czasie wyjdą ochroniarze Sala, a pół godziny później – sam Salvatore, którego żywot kończymy celnym strzałem ze snajperki.

Ciekawostki Edytuj

Sayonara Salvatore (opcja)

Walka z Salvatore'em, uzbrojonym w M16.

  • Jeśli Salvatore ucieknie do swojej willi, misja zakończy się niepowodzeniem, a wtedy pojawi się napis Salvatore siedzi sobie bezpiecznie w domu i sączy swój koktajl. Nie spodziewaj się, że ktoś nazwie cię „Szakalem”!.
  • Jest to jedyna misja w grze, w której Salvatore występuje poza przerywnikami.
  • Po wykonaniu tej misji Rodzina Leone będzie wrogo nastawiona do Claude'a. Poza tym jej członkowie zaczną używać obrzynów. Wyjątkiem jest misja Espresso na wynos!, kiedy to mafia tymczasowo używa zestawu pistolet+uzi.
  • Po ukończeniu tej misji poruszanie się po Saint Mark's będzie bardzo niebezpieczne – gdy członek Rodziny Leone nas zauważy, zacznie do nas strzelać. Mały wyjątek będzie stanowiła misja Zdążyć przed wybuchem, kiedy to Claude nie będzie wzbudzał zainteresowania mafii.
  • Jeśli Salvatore zdoła uciec, jest mała szansa na dopadnięcie go podczas jego ucieczki do swojej willi – należy jednak przewrócić jego samochód na dach lub zablokować go ze wszystkich stron. Gdy Salvatore wyjdzie z wozu, zabicie go nadal nie będzie proste – za nim wysiądzie kilku ochroniarzy z obrzynami i uzi, a sam Salvatore będzie używał M16.
  • Po ukończeniu tej misji, na Wzgórzach Hepburn od 18:00 do 23:59 będzie pojawiać się specjalne auto, którego nie można spotkać na ulicy w żadnej dzielnicy; nie można go też zdobyć po wygraniu żadnej misji pobocznej: Zastrzyk BF.
  • Jeśli w jakiś sposób graczowi uda się przewrócić jeden z samochodów w obstawie Salvatore'a, ten nie zacznie się palić. Uda się to dopiero, po zakończeniu misji, jeśli rzeczony pojazd nadal będzie leżeć na dachu.
  • Jeśli zastawimy wyjście boczne z klubu dużym pojazdem np. Autokarem tak, że drzwi będą niedostępne dla mafiozów, wszyscy członkowie zaczną próbować go wyminąć, co im nie wyjdzie przez co akcja misji zawiesi się. Jeśli jednak drzwi będą dostępne dla gangsterów, zostanie on przez jednego z nich przeparkowany.
  • Jeśli zastrzelimy Salvatore Leone od razu, gdy będzie wychodził z klubu misja zakończy się, lecz przed klubem nadal będą stały Sentinele, które miały jechać w obstawie dona. Wszyscy członkowie mafii, którzy w nich byli, wysiądą z nich, oprócz kierowców. Poza tym te Sentinele mają unikalne właściwości: są zderzenio-, ognio- i wybuchoodporne. Są one niestety zamknięte, a gdy spróbujemy do nich wsiąść, odjadą. Jest jednak sposób na zdobycie ich: wystarczy poczekać, aż któryś przechodzień ukradnie auto i wtedy będziemy mogli je już zdobyć. Poza tym członkowie mafii, którzy opuścili pojazdy, mimo że są uzbrojeni w uzi i obrzyny, nie zaatakują gracza póki ten nie zaatakuje ich.

Poprzednia: Sayonara Salvatore Następna:
Salvatore Leone (III - HUD) Ostatnie prośby Asuka Kasen (III - HUD) Pod obserwacją
King Courtney (III - HUD) Szukaj punktów!