Fandom

GTA Wiki

San Andreas (uniwersum HD)

6919stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
San Andreas (V).jpeg

Mapa stanu San Andreas

San Andreas – fikcyjny stan w USA, w którym rozgrywa się akcja Grand Theft Auto V. Stan jest wzorowany na dwóch stanach – południowej Kalifornii i Ohio. Jest on większy niż tereny z gier Red Dead Redemption, Grand Theft Auto: San Andreas oraz Grand Theft Auto IV. Obszar dzieli się na dwa hrabstwa - Los Santos County oraz Hrabstwo Blaine.

O stanie Edytuj

Na terenie stanu znajdują się różne krajobrazy od gór przez pustynię, jeziora, rzeki, lasy, miasta i miasteczka oraz farma wiatrowa. Oprócz tego na znajduje się tam Fort Zancudo - strzeżona baza wojskowa oraz laboratoria rządowe. Otaczają go dwa oceany, w których żyją rekiny oraz znajdują się wraki statków, samolotów i statków kosmicznych.

TransportEdytuj

Stan ma dobrze rozwiniętą sieć kolejową, drogi szybkiego ruchu, oraz lotnictwo i transport morski. Cały teren okala autostrada Senora Freeway, oraz tory kolejowe. W samym Los Santos znajduje się linia metra oraz system autobusów. Obsługuje je firma Los Santos Transit. Jest także popularna firma taksówkarska Downtown Cab Co.. W stanie są cztery lotniska: Lotnisko międzynarodowe Los Santos, Sandy Shores Airfield, zamknięte dla ruchu cywilnego lotnisko w Forcie Zancudo oraz polowe lotnisko McKenziego. W samym Los Santos znajdują się duże doki.

Flora i fauna Edytuj

W San Andreas żyje dużo zwierząt. Na pustyniach kojoty, w pasmach górskich dzikie koty, w lasach sarny, na wsiach krowy i kury, a w okolicach Sandy Shores możemy spotkać dziki. W miastach psy. W całym stanie jest dużo roślin i drzew, jednak, jak możemy się dowiedzieć w telewizji, San Andreas ma największą wycinkę drzew w kraju.

Do zbierania Edytuj

Po całym stanie są porozrzucane różne elementy do zbierania. Listy Leonory Johnson, części statku kosmicznego i łodzi podwodnej, oraz odpady radioaktywne.

Sport Edytuj

W stanie znajduje się dużo aktywności dostępnych dla gracza. W Los Santos znajduje się Klub golfowy Los Santos - pole golfowe do którego przychodzi wielu fanów tej rozrywki. Większość kortów tenisowych znajduje się w metropolii. Oprócz tego znajduje się tor wyścigów konnych, organizuje się triathlony, a po całym stanie rozsiane są skoki spadochronowe, wyścigi uliczne, terenowe i wodne. Ponad to na górze Gordo można uprawiać jogę. Największymi sponsorami jakichkolwiek sportów są papierosy Redwood i opony Atomic.

Rozrywka, atrakcje i turystyka Edytuj

Głównym elementem rozrywkowym Los Santos są kina i Vinewood Hills. Busy Vinewood Tours zabierają zwiedzających po uliczkach słynnej dzielnicy. Oprócz tego atrakcjami są: plaża Vespucci, molo na którym znajduje się diabelski młyn, centrum Kortz, a w stanie góra Chiliad, na którą dociera kolejka górska z okolic Paleto Bay.

Ciekawostki Edytuj

MiastaEdytuj

WioskiEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki