Fandom

GTA Wiki

San Andreas (uniwersum 3D)

6720stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja8 Share

San Andreas (mapa).png

Mapa San Andreas

San Andreas – fikcyjny stan USA, w którym rozgrywa się akcja Grand Theft Auto: San Andreas. Jest wzorowany na Kalifornii, Arizonie, Nowym Meksyku i Nevadzie. Cały stan San Andreas jest około pięcio-sześciokrotnie większy od tego, jaki zajmuje Liberty City czy Vice City. Jego nazwa pochodzi od uskoku San Andreas przebiegającego m.in przez San Francisco i Los Angeles, na których wzorowane są San Fierro i Los Santos.

San Andreas (mapa - 2).jpg

Mapa San Andreas stylizowana na zdjęcie satelitarne

O stanie Edytuj

San Andreas ma ukształtowanie głównie wyżynne i można wyszczególnić 3 główne części stanu. Pierwsza, południowo-wschodnia część zajmowana przez Los Santos i Red County jest wyżynna, istnieje tam duża liczba plaż. Druga część, południowo-zachodnia to obszar zajmowany przez San Fierro, Whetstone i Flint County. Obszar ten jest górzysty i bardzo zalesiony. W tej części stanu znajduje się Góra Chiliad. W tym obszarze stacjonuje również marynarka wojenna Stanów Zjednoczonych Ameryki. Trzecia część — północna, zajmowana jest przez Las Venturas, Bone County i Tierra Robada. Obszar ten jest pustynny. Znaleźć tam można bazę wojskową zwaną Strefą 69, wysuszoną plażę z gejzerem, opuszczone lotnisko Verdant Meadows oraz opuszczone miejscowości — Las Brujas i Aldea Malvada.

Stan ma dobrze rozwiniętą sieć drogową, kolejową i lotniczą, umożliwiającą wygodną komunikację wszystkich regionów stanu. San Andreas gospodarczo jest nastawiony głównie na rozrywkę – Los Santos jest światową stolicą kinematografii, oprócz tego działają tam stocznie i fabryki. Las Venturas jest nastawione z kolei na hazard, a San Fierro to stanowe centrum finansowe.

Na wodach stanu występują również zwierzęta wodne:

W San Andreas funkcjonuje firma pocztowa SA Mail.

Los Santos (SA).jpg

Los Santos

Tranzyt Edytuj

Autostrady, drogi ekspresowe i drogi zwykłe Edytuj

Sieć drogowa w San Andreas jest w połowie dobra. Są dobre połączenia między Las Venturas, Los Santos i San Fierro. Las Venturas posiada też autostradową obwodnicę. Jednakże nie ma dobrego połączenia drogowego Los Santos z San Fierro — jazda autostradą południową zajmuje więcej czasu niż krętymi drogami. Oprócz tego trasy drogowe w San Andreas są bardzo skąpo oznakowane, co czasami utrudnia orientację w terenie. Kierowców z San Andreas można zaliczyć do najgorszych jako, że powodują wiele wypadków samochodowych np. najeżdżając na samochód gracza lub jadąc "pod prąd". Kierowcy, zwłaszcza taksówkarze, są agresywni. Wystarczy lekko uderzyć w taksówkę, a jej kierowca będzie gonił gracza.

W San Andreas można znaleźć kilka dróg spełniających prawie całkowicie, albo w połowie parametry autostrad:

Drogi ekspresowe w San Andreas zazwyczaj posiadają jednopoziomowe skrzyżowania, ale nie utrudniających w zasadzie ruchu drogowego. Jednakże czasami gracz chcący jechać zgodnie z kodeksem drogowym ma problemy ze zjechaniem na daną ulicę. Oto spis dróg ekspresowych z San Andreas:

Ważnymi trasami zwanymi przez niektóre jako drogi krajowe albo stanowe są:

  • trasa łącząca El Quebrados (Tierra Robada) z Las Venturas,
  • trasa od Palomino Creek przez Montgomery i Blueberry (Red County) do Flint County i Easter Bay w San Fierro,
  • trasa od Flint County do San Fierro,
  • trasa od El Quebrados przez Las Barrancas, Fort Carson i Octane Springs do Las Venturas,
  • trasa biegnąca niedaleko Verdant Meadows,
  • trasa od Fort Carson przez okolice Montgomery i Blueberry oraz Dillimore do Los Santos.
San Fierro (SA).jpg

San Fierro

Kolej Edytuj

W San Andreas istnieje trasa kolejowa przypominająca zniekształcone koło. Łączy ona trzy najważniejsze miasta, w których są dworce kolejowe:

Trasa kolejowa prawie na całej trasie jest dwutorowa, oprócz Las Venturas, gdzie w dwóch miejscach linia jest jednotorowa.

Ogólnie transport kolejowy stanu San Andreas jest dobrze rozwinięty, choć jeden z tunelów we Flint County jest nieoświetlony i niebezpieczny. Gorzej jest z oznakowaniem przejazdów kolejowych – bramki opuszczane są na drogę dopiero wtedy, kiedy pociąg przecina daną ulicę, nie przed dojazdem pociągu. Powoduje to często liczne wypadki samochodowe lub przejechanie ludzi, którzy przechodzą przez przejazd. Na przykład w Los Santos jest tylko jeden oznakowany przejazd kolejowy, a przez resztę z nich można przejechać w każdej chwili ryzykując, że w danym momencie może jechać pociąg.

Transport lotniczy Edytuj

W każdym mieście znajduje się jedno lotnisko, które umożliwia transport z jednego miasta do drugiego:

Warto również dodać, że ogólnie mieszkańcy San Andreas są dobrymi pilotami, lecz zdarzają się wyjątki — często w okolicy góry Chiliad i kamieniołomów dochodzi do katastrof lotniczych, w których ginie albo tylko pilot, albo do ofiar dolicza się też ludzi przebywających na górze i w kamieniołomach.

Las Venturas (SA).jpg

Las Venturas

Hrabstwa i miasteczka w San Andreas Edytuj

Zobacz więcej w osobnym artykule: Hrabstwa i miasteczka w San Andreas.

W San Andreas jest 5 hrabstw, a miasteczek – 13.

Ciekawostki Edytuj

  • Zbiornik wodny, w porównaniu do pozostałych części uniwersum 3D, nie kończy się. Aby gracz mógł dopłynąć do lądu, musi przepłynąć ten sam dystans lub utopić się.
  • Na północ od San Fierro miała się znajdować wysepka (najprawdopodobniej wzorowana na Alcatraz), o czym świadczy mapa z wersji beta na Ranczu Torena i w barze Lil' Probe'Inn. Pozostałością po tym miejscu jest płaskie dno.

Więcej w Fandom

Losowa wiki