Fandom

GTA Wiki

San Andreas (GTA1)

6919stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
San Andreas (GTA1) (mapa).png

Podział San Andreas na dzielnice (patrz: większa wersja, bez podziału)

San Andreas – jedno z trzech miast występujących w Grand Theft Auto I. Gracz odwiedza je jako drugie, w tym mieście rozgrywa się akcja trzeciego i czwartego scenariusza — Mandarin Mayhem i Tequila Slammer.

Tak jak inne miasta w grze, San Andreas jest położone na wybrzeżu. Jest wzorowane na mieście San Francisco w Kalifornii, lecz nie jest tak podobne do pierwowzoru, jak Liberty City do Nowego Jorku. Największą różnicą jest kierunek, w którym położone jest miasto.

Miasto można podzielić na dwie części, będące lądami stałymi. Pierwsza z nich zajmuje większą część miasta, leży na jego północy. Druga z nich jest o wiele mniejsza, leży na południowym wschodzie, zajmowana jest przez jedną dzielnicę - Sunview. Północna część miasta podzielona jest na dwie części, położone odpowiednio na północ i południe od dzielnicy Aye Valley, przecinającej północną część miasta na dwie części. Linia wybrzeża jest zajmowana głównie przez doki, położone podobnie, jak doki w San Francisco - na północ i wschód od półwyspu (w grze jest na nim położone Sunview).

W San Andreas można zauważyć wiele podobieństw do jego pierwowzoru. Do podobieństw tych należą: położenie dzielnic na zboczach wzgórz, tramwaje (zostały usunięte w wersji beta, pozostały po nich tylko linie tramwajowe), dzielnice Chinatown i Soviet Hill (Russian Hill w San Francisco) czy duży most, podobny do Golden Gate Bridge. Przez miasto przebiega droga nr 4.

Nazwa miasta pochodzi od nazwy uskoku San Andreas, przebiegającego w pobliżu San Francisco.

Miasto dzieli się na 17 dzielnic, tak jak w Liberty City, wzorowanych na prawdziwych dzielnicach San Francisco. Oto ich lista:

Biznesy Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki