Wikia

GTA Wiki

Roman Bellic

Dyskusja0
5197stron na
tej wiki
POSTAĆ
Roman Bellic
Roman Bellic (IV)
Występuje w
GTA IV
GTA IV: The Lost and Damned
GTA IV: The Ballad of Gay Tony
Płeć Mężczyzna
Urodzony w 1977 w Jugosławii
Zmarł w 2008 (Układ)
Dom Liberty City
Narodowość Serb
Rodzina Mallorie Bardas (żona)
Niko Bellic (kuzyn)
Josef Bellic (kuzyn)
Milica Bellic (ciotka)
Związki Vladimir Glebov, Jermaine Andrews, Brucie Kibbutz, Jacob Hughes, Mohammad
Biznes Express Car Service
Głos Jason Zumwalt

Roman Bellic – postać występująca w Grand Theft Auto IV, Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned, i Grand Theft Auto IV: The Ballad of Gay Tony.

Roman to 31-letni kuzyn Niko Bellica, który mieszka w Liberty City od 10 lat. Ojcowie Romana i Niko byli braćmi, Roman był tak samo traktowany przez swojego ojca, jak Niko. Był również alkoholikiem. Podczas wojny, matka Romana została zgwałcona na oczach Niko, lecz nie był on na tyle odważny, aby powiedzieć o tym Romanowi. Skłamał, że spłonęła w pożarze domu. Roman mówi Niko, iż żyje w tzw. American Dream (Amerykańskim Śnie), gdyż ma dużo forsy, piętnaście samochodów sportowych oraz dwie kobiety. Tą strategią udało mu się przekonać swojego kuzyna do przyjazdu do Liberty City. Roman przez swoje zamiłowanie do hazardu popadł w długi. Jest właścicielem firmy taksówkarskiej w Broker, która zostaje spalona razem z mieszkaniem kuzynów w Hove Beach przez ludzi Dimitriego Rascalova. Roman jest załamany sytuacją, lecz Niko jednak pociesza później Romana i mówi, że przynajmniej coś ma, czyli piękną dziewczynę Mallorie, z którą później się żeni. Po pewnym czasie Roman otrzymuje pieniądze z odszkodowania i kupuje nową siedzibę firmy taksówkarskiej.

W dalszej części fabuły zostaje porwany przez gang motocyklowy dla Dimitriego - po to, aby przyciągnąć Niko. Kolejną kryjówką zakupioną przez Romana jest apartament w Algonquin. Pod koniec gry, Roman próbuje nakłonić Niko do pójścia na układ z Rascalovem. Zachęca go do tego ciągłymi sms-ami, w jednym z których Roman pisze do Niko, że za pieniądze z dealu wynajmą prywatny odrzutowiec do Vice City. W obu zakończeniach, bierze ślub z Mallorie - w zakończeniu Układ zostaje zastrzelony podczas szarpaniny Niko i człowieka Dimitriego. W zakończeniu Zemsta, Roman i Little Jacob pomagają Niko zabić Jimmy'ego Pegorino (w akcie zemsty za śmierć dziewczyny Niko, Kate McReary).

Jego przyjaźń jest odblokowana po misji Bleed Out. Jest dostępny w godzinach 24:00 - 7:00. Lubi jeść w Burger Shot. Poza tym lubi też grę w kręgle, w rzutki i w bilard, pić, obejrzeć pokaz i pójść do klubu ze striptizem.

Głosu Romanowi użyczył Jason Zumwalt.

Ciekawostki Edytuj

  • Samo nazwisko Romana i jego wymowa jest niepoprawna - w języku serbskim nie występują podwójne samogłoski, dodatkowo w grze nazwisko jest wypowiadane belik, a prawidłową formą wymowy jest belić.
  • Według Tavella Clintona, kuzyna Franklina, protagonisty Grand Theft Auto V, taksówki Romana są najgorszymi na świecie.
Roman Bellic (IV - art)

Artwork Romana Bellica

Występowanie w misjach Edytuj

Grand Theft Auto IV

Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned

Grand Theft Auto IV: The Ballad of Gay Tony

Więcej od Wikii

Losowa wiki