Wikia

GTA Wiki

Roman Bellic

6501stron na
tej wiki
Dyskusja0
POSTAĆ
Roman Bellic
Roman Bellic (IV).jpg
Występuje w
GTA IV
GTA IV: The Lost and Damned
GTA IV: The Ballad of Gay Tony
Płeć Mężczyzna
Urodzony w 1977 w Jugosławii
Zmarł w 2008 (Układ)
Dom Liberty City
Narodowość Serb
Rodzina Mallorie Bardas (żona)
Niko Bellic (kuzyn)
Josef Bellic (kuzyn)
Milica Bellic (ciotka)
Związki Vladimir Glebov, Jermaine Andrews, Brucie Kibbutz, Jacob Hughes, Mohammad
Biznes Express Car Service
Głos Jason Zumwalt

Roman Bellic – postać występująca w Grand Theft Auto IV (jako deuteragonista, Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned, i Grand Theft Auto IV: The Ballad of Gay Tony.

Opis Edytuj

Roman to 31-letni kuzyn Niko Bellica, który mieszka w Liberty City od 10 lat. Ojcowie Romana i Niko byli braćmi, Roman był tak samo traktowany przez swojego ojca, jak Niko. Był również alkoholikiem. Podczas wojny, matka Romana została zgwałcona na oczach Niko, lecz nie był on na tyle odważny, aby powiedzieć o tym Romanowi. Skłamał, że spłonęła w pożarze domu. Roman mówi Niko, iż żyje w tzw. American Dream (Amerykańskim Śnie), gdyż ma dużo forsy, piętnaście samochodów sportowych oraz dwie kobiety. Tą strategią udało mu się przekonać swojego kuzyna do przyjazdu do Liberty City. Roman przez swoje zamiłowanie do hazardu popadł w długi. Jest właścicielem firmy taksówkarskiej w Broker, która zostaje spalona razem z mieszkaniem kuzynów w Hove Beach przez ludzi Dimitriego Rascalova. Roman jest załamany sytuacją, lecz Niko jednak pociesza później Romana i mówi, że przynajmniej coś ma, czyli piękną dziewczynę Mallorie, z którą później się żeni. Po pewnym czasie Roman otrzymuje pieniądze z odszkodowania i kupuje nową siedzibę firmy taksówkarskiej.

W dalszej części fabuły zostaje porwany przez gang motocyklowy dla Dimitriego - po to, aby przyciągnąć Niko. Kolejną kryjówką zakupioną przez Romana jest apartament w Algonquin. Pod koniec gry, Roman próbuje nakłonić Niko do pójścia na układ z Rascalovem. Zachęca go do tego ciągłymi sms-ami, w jednym z których Roman pisze do Niko, że za pieniądze z dealu wynajmą prywatny odrzutowiec do Vice City. W obu zakończeniach, bierze ślub z Mallorie - w zakończeniu Układ zostaje zastrzelony podczas szarpaniny Niko i człowieka Dimitriego. W zakończeniu Zemsta, Roman i Little Jacob pomagają Niko zabić Jimmy'ego Pegorino (w akcie zemsty za śmierć dziewczyny Niko, Kate McReary).

Przyjaźń Edytuj

Jego przyjaźń jest odblokowana po misji Bleed Out. Jest dostępny w godzinach 24:00 - 7:00. Lubi jeść w Burger Shot. Poza tym lubi też grę w kręgle, w rzutki i w bilard, pić, obejrzeć pokaz i pójść do klubu ze striptizem.

Kartoteka Edytuj

Nagłówek bazy LCPD (IV).png

NAZWISKO Bellic
IMIĘ Roman
WIEK 31
MIEJSCE URODZENIA Nieznane
POWIĄZANIA Znany współpracownik Vladimira Glebova, powiązany z zachodnioindyjskimi przestępcami ze wschodniej części Liberty City.
REJESTR PRZEST. 2005 – Promowanie hazardu
2006 – Upojenie publiczne i zakłócanie porządku
ADNOTACJE Przez krótki czas był wschodnioeuropejskim właścicielem firmy.
Jest zadłużony.
Posiada usługi taksówkarskie, uważa się, że wykorzystywane przez przestępców do celów niezgodnych z prawem.
Podobno jest uzależniony od hazardu.

SURNAME Bellic
FIRST NAME Roman
AGE 31
PLACE OF BIRTH Unknown
AFFILIATIONS Known associate of Vladimir Glebov and linked to West Indian criminals in East Liberty City.
CRYMINAL RECORD 2005 – Promoting Gambling
2006 – Public Intoxication and Disorderly Conduct
NOTES Small time Eastern European business owner.
Heavily in debt.
Owns a livery cab service believed to be used by criminals for illegal purposes.
Rumored to be a gambling addict.

Występowanie w misjach Edytuj

Grand Theft Auto IV

Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned

Grand Theft Auto IV: The Ballad of Gay Tony

Roman Bellic (IV - art).jpg

Artwork Romana Bellica

Ciekawostki Edytuj

  • Samo nazwisko Romana i jego wymowa jest niepoprawna - w języku serbskim nie występują podwójne samogłoski, dodatkowo w grze nazwisko jest wypowiadane belik, a prawidłową formą wymowy jest belić.
  • Według Tavella Clintona, kuzyna Franklina, jednego z protagonistów Grand Theft Auto V, taksówki Romana są najgorszymi w historii.
  • Potwierdzeniem tego, że Roman kanonicznie przeżył (tj. Niko wybrał zakończenie „Zemsta”) jest wpis Niko na stronie Lifeinvader. Wpis ten mówi Happy birthday, Roman!, a obok jest dopisane, że został dodany 45 minut temu. Wiadomość ta jest w bardzo niskiej jakości w wersji na Xboxa 360 i PS3, więc można ją rozczytać tylko w wersji na PS4, Xboxa One i PC.

Więcej od Wikii

Losowa wiki