Gwiazda (1)
MISJA
Robota
(ang. The Job)
Robota (9)
Tommy, Phil i Cam wykonujący tytułową "robotę"
Gra Grand Theft Auto: Vice City
Dla Klub Malibu (VC - HUD) Klub Malibu
Lokalizacja klub Malibu w Vice Point, Vice City
Cel napad na bank
Nagroda $50 000
Wymagania Kierowca
Odblokowuje W obronie własności[1],
Spust od spluwy,
strój do napadu na piętrze klubu Malibu,
możliwość wejścia do banku.
Niezaliczenie zniszczenie pojazdu,
wyjście w stroju do napadu na ulicę,
śmierć Phila,
śmierć Cama przed opróżnieniem sejfu,
śmierć Hilarego przed wyjściem z banku,
śmierć kierownika banku

Robota – czwarta i ostatnia misja w Grand Theft Auto: Vice City, którą zleca nam klub Malibu.

Solucja Edytuj

Wszystko jest już przygotowane — pora więc zrobić napad. Wsiadamy do podstawionej pod klub taksówki, czekamy aż nasza ekipa zrobi to samo i udajemy się nią pod bank. Tam, po krótkiej wymianie zdań z Hilarym, idziemy w stronę banku i w tamtejszych krzakach przebieramy się w strój do napadu, po czym wchodzimy do środka.

Po zastraszeniu wszystkich, udajemy się z Camem na górę. Przechodzimy przez pomieszczenie do biura kierownika banku - zabijamy tam dwóch ochroniarzy i w razie potrzeby zabieramy kamizelkę kuloodporną z pomieszczenia ochrony. Następnie, wchodzimy na górę kolejnymi schodami i zdejmujemy kolejnych dwóch ochroniarzy. Idziemy do windy. Po wyjściu z windy kierujemy się w lewo, w stronę sejfu, zabijając przy okazji kolejnego ochroniarza. Po krótkim przerywniku wracamy windą na parter i idziemy po kierownika banku. Bierzemy kierownika banku ze sobą i udajemy się z nim do sejfu. Po dostarczeniu go do Cama, idziemy sprawdzić sytuację u Phila.

Tutaj jednak sprawy nie mają się ku naszemu - jeden z ochroniarzy uruchomił alarm. Udajemy się na wskazane miejsce. Po chwili budynek zostanie zaatakowany przez oddział SWAT. Zabijamy wszystkich policjantów (utrudnieniem jest gaz łzawiący rozpylony w banku, jednak położenie mundurowych można łatwo znaleźć, gdyż patrząc się przez szyby w biurkach nie dostrzeżemy tego dymu). Po zabiciu wszystkich antyterrorystów uciekamy z banku.

Po chwili pod bank przyjedzie Hilary i zginie, próbując nas "osłaniać". Zabijamy wszystkich mundurowych napotkanych na drodze, wsiadamy do taksówki i gubimy pościg, na przykład przez wizytę w pobliskim Pay 'n' Sprayu. Następnie odwozimy grupę do kryjówki Cama.

Ciekawostki Edytuj

  • Gdy po przebraniu się wejdziemy do banku stracimy pistolet (jeżeli mieliśmy go w ekwipunku). W zamian dostaniemy Colta Pythona (pistoletu oraz amunicji nie będziemy mogli już odzyskać).
  • Czasami zdarza się że Cam znika po wyjściu z banku. Phil pyta wtedy gdzie jest. Pomimo jego zniknięcia misję można ukończyć bez problemów.
  • Czasem może się zdarzyć, że Hillary nie zostanie trafiony przez żadnego z członków SWAT, mimo to zginie.
  • Możliwa jest śmierć kierownika, gdy Phil krzyczy: "NIE RUSZAĆ SIĘ". Spowoduje to nieukończenie misji.
  • Bez względu na to jak wsiądzie grupa, kiedy wszyscy wejdą do taksówki, teleportują się na swoje miejsca. Phil za Tommym, Cam koło Phila, a Hillary koło Tommy'ego
  • W hotelu Ocean View można znaleźć maskę, jaką mieliśmy podczas napadu (nie można już jej wtedy założyć).
  • Nawet jeżeli zniszczymy taksówkę, ale zdążymy wjechać w marker, ta zostanie naprawiona.
  • Kiedy Hillary odjeżdża taksówką, ta zostaje zamknięta, tzn. nie będziemy mogli wyrzucić z niej Hillary'ego.
  • Kierownik potrafi się teleportować, jeżeli zbytnio oddali się od protagonisty.
  • Jeśli Cam zginie, po dotarciu do jego domu Tommy powie, że więcej pieniędzy będzie należeć do niego i Phila. Jednak niezależnie od tego, czy Cam zginie czy nie, gracz i tak otrzyma taką samą nagrodę za misję. Może to sugerować, że kanonicznie Cam przeżył napad na bank.

Wykonanie: GTAVideoPL PC

Misje w Grand Theft Auto: Vice City
Poprzednia: Robota Następna:
Klub Malibu (VC - HUD) Kierowca Drukarnia (VC - HUD) W obronie własności
Phil Cassidy (VC - HUD) Spust od spluwy

Przypisy

  1. Misja ta może, lecz nie musi odblokowywać W obronie własności, jednakże aby owa misja została odblokowana, gracz musi wykonać kilka misji, wśród których znajduje się właśnie "Robota".
  2. 2,0 2,1 2,2 Ta kwestia występuje tylko wtedy, gdy Cam nie przeżył napadu.
  3. Nie jest to prawdą - bez względu na to, czy Cam przeżyje, czy nie, gracz otrzymuje taką samą nagrodę za misję.