Fandom

GTA Wiki

Rekin

6720stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Rekin (SA).jpg

 Rekin – drapieżna ryba, którą można znaleźć pływającą po wodach miasta Vice City w Grand Theft Auto: Vice City i Los Santos w Grand Theft Auto V.

W Grand Theft Auto: Vice City rekiny można znaleźć na wszystkich terenach, gdzie znajduje się głębsza woda, zarówno w samym oceanie jak i w jego odnogach (np. w odnodze nieopodal klubu Malibu). W żaden sposób nie reagują na obecność gracza i innych postaci. Wedle książeczki Szybki start i przewodnika po Vice City, które są dołączane do pudełkowych wydań gry (przewodnik w polskim wydaniu w formie pliku PDF na płycie), to właśnie one są przyczyną śmierci gracza, gdy pojawi się w głębokiej wodzie[1][2], jednak podczas rozgrywki atak rekina nie jest w żaden sposób widoczny. Imitację tego zwierzęcia można też zobaczyć w studiu filmowym, tam nie ma oczu i otworu gębowego, a jego płetwa jest złamana.

W Grand Theft Auto: San Andreas możemy znaleźć pliki z modelem i teksturą rekina, aczkolwiek jego występowanie nie zostało tam potwierdzone.

W Grand Theft Auto V rekin może zaatakować gracza eksplorującego morskie głębiny. Na mapie wówczas pojawia się czerwony punkt oznaczający, że ryba jest w pobliżu. Gdy odpłynie dalej, punkt znika. Ugryzienie rekina kończy się śmiercią. Zazwyczaj pływa kilkadziesiąt metrów od linii brzegowej obszaru lądowego gry, z wyjątkiem doków, okolic miejskich plaż oraz lotniska Los Santos.

Przypisy

  1. W wodzie jest więcej rekinów, niż możesz sobie wyobrazić, więc dobrze radzimy, trzymaj się od niej z dala! – strona 7. książeczki Szybki start.
  2. Ataki rekinów zdarzają się w Vice City kilkanaście razy w roku. W wodzie jest więcej rekinów niż możesz sobie wyobrazić, więc dobrze radzimy, trzymaj się od niej z dala! – strona 10. przewodnika po Vice City, interpunkcja oryginalna.

Więcej w Fandom

Losowa wiki