FANDOM

Disambig Może chodziło Ci o inne postaci o tym imieniu?

Ray Machowski – postać, występująca w Grand Theft Auto III oraz w Grand Theft Auto: Liberty City Stories. Ray jest policjantem, pracującym w LCPD.

Chronologicznie, Ray po raz pierwszy wystąpił w Liberty City Stories. Współpracował wówczas ze swoim partnerem, Leonem McAffreyem. W przeciwieństwie do niego, był wtedy dobrym stróżem prawa, niechętnym do współpracy z kryminalistami.

Później jednak w niewyjaśnionych okolicznościach to nastawienie drastycznie się zmieniło. Ray zaczął pracować dla gangu Yakuza w charakterze informatora. Właśnie poprzez ten gang, zapoznaje się z Claude'em, później zaczyna zlecać mu zadania: zabicie jego starego partnera, który na niego doniósł, pomoc staremu przyjacielowi „z wojska”, zebranie i zniszczenie dowodów oraz zabicie nowego partnera Raya. Przez cały ten czas, Ray ukrywa się w toaletach w parku Belleville.

W międzyczasie, sprawa Machowskiego jest rozpatrywana przez wydział wewnętrzny (przez powiązania z Yakuzą) oraz przez CIA (przez jego próby zatrzymania produkcji SPANK-u). Dlatego też, przy pomocy Claude'a, ucieka z Liberty City do Miami.

Występowanie w misjach Edytuj

Grand Theft Auto: Liberty City Stories

Grand Theft Auto III

Ciekawostki Edytuj

  • W misji Crazy '69' w GTA LCS dowiadujemy się, że Ray ma 40 lat, co znaczy, że w GTA III ma on 43 lata.
  • W GTA III wygląda on na dużo starszego niż w GTA LCS mimo że zdarzenia z obu gier dzielą zaledwie 3 lata. Poza tym, mimo że w GTA III ma on 43 lata, wygląda, jakby miał 60 lat.

Galeria Edytuj

Przypisy

  1. Fragment misji Crazy '69':
    Leon McAffrey: Ray, masz 40 lat (...)