FANDOM

Prolog – pierwsza misja w Grand Theft Auto V, będąca jednocześnie samouczkiem i wprowadzeniem do gry.

Solucja Edytuj

Akcja rozgrywa się w 2004 roku w Ludendorff gdzie Bradley Snider, Michael Townley (później Michael De Santa) oraz Trevor Philips napadają na bank. Na początku jako Michael musimy zmusić zakładników, aby weszli do schowka. Gdy to zrobimy detonujemy ładunki wybuchowe za pomocą telefonu, a następnie kradniemy łup. Michaela zatrzymuje ochroniarz, którego musimy zabić jako Trevor strzelając mu w głowę. Następnie musimy uciec z banku. Podczas ucieczki przyjeżdża policja. Musimy zabić funkcjonariuszy i gdy już to zrobimy udajemy się do podstawionego auta. Podczas jazdy kierowca zostaje zastrzelony i jako Michael przejmujemy kontrolę nad samochodem. Podczas przejazdu przez tory samochód zostaje rozbity i jesteśmy zmuszeni iść na piechotę. Brad i Michael zostają trafieni przez Dave'a Nortona. Jako Trevor mamy powstrzymać policję, lecz z powodu przyjeżdżania kolejnych posiłków Trevor ucieka. Po tym, zostaje pokazana cut-scenka przedstawiająca pogrzeb Michaela.

Ciekawostki Edytuj

  • Ponieważ akcja tej misji rozgrywa się w 2004 roku, można zauważyć wiele różnic w interfejsie gry, a także poszczególnych postaciach i ich wyposażeniu. Michael korzysta ze starszego telefonu komórkowego z tradycyjnymi klawiszami. Protagoniści wyglądają młodziej, co tyczy się także ich portretów w kole zmiany postaci w prawym dolnym rogu ekranu. Podczas kiedy Michael ma mniej zmarszczek, a jego włosy są ścięte na jeża, Trevor ma dużo dłuższe włosy i pokrywają one większą część jego głowy.
  • Ze względu na to, iż w trakcie napadu rabusie nie używają swoich pełnych imion, komunikaty wyświetlane po śmierci któregokolwiek z nich będą zawierać w sobie jedynie pierwszą literę ich imienia. Przykładowo, śmierć Michaela zostanie określona jako "M. zginął", a Trevora jako "T. zginął".
  • Protagoniści w trakcie tej misji nie mogą korzystać ze swych zdolności specjalnych.
  • Jeżeli podczas tej misji zjedziemy z drogi na zamarzniętą rzekę, pod lodem można zobaczyć kosmitę. Kosmita jest prawie identyczny do kosmity z filmu Obcy Ridleya Scotta. Co ciekawe, w misji Koniec wojennej ścieżki dalej tam występuje.
  • Misja jest jedną z trzech w całej serii Grand Theft Auto, których akcja toczy się poza normalną mapą gry. Pozostałe to Bar Saint Mark i Koniec wojennej ścieżki.
  • Jest to jedyna misja, podczas której występuje policja z North Yankton.
  • Istnieje teoria, że jednym z zakładników była Amanda De Santa. Dowodem może być wygląd postaci, a jeżeli zabijemy ją, Brad może powiedzieć: So you're getting none of that ex-stripper.

Galeria Edytuj

Misje w Grand Theft Auto V
Prolog Następna:
Franklin i Lamar