FANDOM

Policja – umundurowana i uzbrojona formacja przeznaczona do ochrony bezpieczeństwa ludzi i mienia oraz do utrzymywania bezpieczeństwa i porządku publicznego. Występuje ona we wszystkich grach z serii Grand Theft Auto. Główną rolą policji w serii jest utrudnianie gry graczowi, a także czynienie gier bardziej realistycznymi. Ich podstawowym pojazdem jest radiowóz. Niektóre departamenty policji mają również specjalne jednostki.

Policjanci, podobnie jak inni przedstawiciele prawa, w całej serii zostali przedstawieni najczęściej jako ludzie skorumpowani, agresywni, leniwi, impulsywni i nadgorliwi, lecz ich osobowość różni się między poszczególnymi grami.

Zła sława Edytuj

Zła sława, inaczej nazywana poziomem poszukiwań, jest poziomem zainteresowania policji poczynaniami protagonisty. Występuje we wszystkich grach z serii. Jeśli gracz popełni przestępstwo na oczach policjanta, otrzyma pierwszy stopień złej sławy. Popełnianie cięższych przestępstw poskutkuje wyższym poziomem złej sławy. W zależności od gier, przy wyższych poziomach złej sławy policja korzysta ze wsparcia SWAT, FBI i wojska (uniwersum 2D i uniwersum 3D) lub NOoSE i FIB (uniwersum HD). We wszystkich grach, wraz ze wzrostem poziomu poszukiwań siły policyjne bardziej skupiają się na zabiciu protagonisty niż na jego aresztowaniu.

Lista departamentów policji Edytuj

Uniwersum 2D Edytuj

Uniwersum 3D Edytuj

Uniwersum HD Edytuj

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W grach przed GTA San Andreas policja reaguje jedynie na przestępstwa gracza. Od GTA San Andreas policjanci reagują też na przestępstwa popełniane przez NPC.
  • W wersji beta GTA III policjanci mieli mieć wąsy.
  • W wersji beta GTA San Andreas policjanci na pustyniach byli inni niż ci ze wsi. Poza tym każde miasto posiadało odrębny model policyjnego motocyklisty.
  • W GTA San Andreas, jeśli gracz opuści jakikolwiek interior, mając pierwszy stopień złej sławy, pojawi się policjant, który zacznie go atakować pięściami, lecz nie będzie próbował go aresztować.
  • Czasami w GTA IV, jeśli policjant przeżyje kontakt z ogniem, powie, że to nigdy nie zdarza się strażakom.