Fandom

GTA Wiki

Pociąg

6720stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Gwiazda (1).png

Disambig.svg Może chodziło Ci o pociągi występujące w GTA: San Andreas: Brown Streak i Freight?

POJAZD
Pociąg
(ang. Train)
Train (IV).jpg
Występuje w
GTA 1
GTA 2
GTA III
GTA Liberty City Stories
GTA IV
GTA Chinatown Wars
GTA V
Typ lokomotywa
Przypomina EMD SD40-2 (V)
Zobacz Portland El, Brown Streak, Freight

Pociąg (ang. Train) – środek transportu występujący w Grand Theft Auto I, Grand Theft Auto 2, Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Liberty City Stories, Grand Theft Auto IV, Grand Theft Auto: Chinatown Wars i w Grand Theft Auto V.

Porusza się on po torach biegnących po całych miastach.

Przewożą pasażerów i gracza (gracz, w GTA I, może przejąć kontrolę nad pociągiem), zatrzymują się na stacjach, jednak jeśli gracz przejmie nad owym kontrolę, nie musi tak być.

Grand Theft Auto I Edytuj

W GTA 1, pociągi mogą przewozić pasażerów i gracza, zatrzymują się na różnych, podziemnych i nadziemnych stacjach. Pociągi występują tylko w Liberty City i Vice City, zawsze występują w kolorze niebieskim (Liberty City) i czerwonym (Vice City). Pociąg, jak każdy pojazd, można ukraść. Gdy przejmiemy nad nim kontrolę, możemy jechać do przodu i do tyłu; pociągi są jednak bardzo wrażliwe, jeżeli jeden pociąg zderzy się z drugim, najczęściej oba wybuchają.

Grand Theft Auto 2 Edytuj

W GTA 2, pociągi mają bardziej nowoczesny wygląd; zachowują większość cech z GTA 1. Występują tylko w wersjach gry, wydanych na PC, PlayStation i Dreamcasta. Nie można ich już ukraść, lecz można zniszczyć (tylko w wersji na PC i Dreamcasta). Dodano także nowe typy wagonów:

  • lokomotywa;
  • wagon pasażerski;
  • wagon ciężarowy;
  • wagon - platforma.

W GTA 2, pociągi jeżdżą o wiele szybciej niż w GTA 1, częstotliwość występowania jest także większa.

Grand Theft Auto III i Grand Theft Auto: Liberty City Stories Edytuj

W GTA III i Liberty City Stories, pociągi występują w wersji jedno- i dwu-wagonowej (nie licząc lokomotywy). Obie są używane w kolejce podziemnej i nadziemnej. Pociągi w tych grach są bardzo dopracowane; widać pomieszczenie maszynisty i wnętrza wagonów pasażerskich, w wagonach pasażerskich widać reklamy i siedzenia. W przeciwieństwie do pociągów w poprzednich grach, w tych grach pociągi są niezniszczalne. Jeżeli jakiś z przechodniów dotknie pociągu, zostanie automatycznie uśmiercony (nawet, jeżeli pociąg stoi na stacji). W GTA: Liberty City Stories, jeżeli pociąg dotknie jakiegoś pojazdu, pojazd ten wybuchnie.

Train (IV - 2).jpg

Wnętrze pociągu w GTA IV

Grand Theft Auto IV Edytuj

W GTA IV pociągi poruszają się między stacjami nad i pod ziemią. Należą do linii metra przynależnej do Liberty City Transport Authority. Są zestawione z dwóch lub trzech wagonów. Zderzenie z nimi najczęściej kończy się śmiercią gracza. Jego wnętrze jest zdewastowane - wszędzie są śmieci i graffiti, a niektóre reklamy są zniszczone.

Grand Theft Auto: Chinatown Wars Edytuj

W tej grze pociągi nie pełnią żadnej roli. Możemy je zauważyć mknące po mieście będąc w pobliżu torów. Pociągi, ani same stacje kolejowe są niedostępne dla gracza.

Grand Theft Auto V Edytuj

Gracz ma okazję poprowadzić pociąg w misji Wykolejeni. Poza tą okazją wszyscy protagoniści pod władaniem gracza potrzebują modyfikacji, aby dostać się do wnętrza pociągu.

Reklamy Edytuj

Grand Theft Auto III Edytuj

Grand Theft Auto IV Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jeżeli w GTA 1 lub GTA 2 będziemy zbyt długo stać na torowisku, zostaniemy porażeni prądem (tak samo będzie z każdym przechodniem lub policjantem), a jeśli pozostawimy tam nasz wehikuł na dłuższą chwilę (w GTA 1), wybuchnie.
  • W GTA III włączenie i wyłączenie powtórki skutkuje zamknięciem się drzwi wagonu. W tej samej grze podczas odtwarzania powtórki pociąg jest pojazdem niewidocznym (na cutscenkach przedstawiających jazdę pociągiem Claude „lewituje” w powietrzu).
  • W GTA IV możemy ujrzeć wnętrze pociągu za pomocą aparatu w telefonie po misji Photo Shoot.
  • W GTA V możemy dostać się do kabiny za pomocą e coli najlepiej stanąć na przedniej masce pociągu i wypić colę i od razu wcisnąć start i automatycznie gracz będzie w kabinie.
  • Jeśli nie odblokujemy danej części miasta, pociąg i tak nas tam zabierze jednak bramy dworca będą zamknięte.

Więcej w Fandom

Losowa wiki