Wikia

GTA Wiki

Pociąg

Dyskusja0
5414stron na
tej wiki
POJAZD
Pociąg
(ang. Train)
Train (IV)
Występuje w
GTA 1
GTA 2
GTA III
GTA Liberty City Stories
GTA IV
GTA Chinatown Wars
Typ lokomotywa
Zobacz Portland El, Brown Streak, Freight, Tram, Metro w GTA IV, Liberty City Subway

Pociąg (ang. Train) – środek transportu występujący w Grand Theft Auto I, Grand Theft Auto 2, Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Liberty City Stories, Grand Theft Auto IV i w Grand Theft Auto: Chinatown Wars. Porusza się on po torach biegnących po całych miastach.

Przewożą pasażerów i gracza (gracz, w GTA I, może przejąć kontrolę nad pociągiem), zatrzymują się na stacjach, jednak jeśli gracz przejmie nad owym kontrolę, nie musi tak być.

Grand Theft Auto I Edytuj

W GTA 1, pociągi mogą przewozić pasażerów i gracza, zatrzymują się na różnych, podziemnych i nadziemnych stacjach. Pociągi występują tylko w Liberty City i Vice City, zawsze występują w kolorze niebieskim (Liberty City) i czerwonym (Vice City). Pociąg, jak każdy pojazd, można ukraść. Gdy przejmiemy nad nim kontrolę, możemy jechać do przodu i do tyłu; pociągi są jednak bardzo wrażliwe, jeżeli jeden pociąg zderzy się z drugim, najczęściej oba wybuchają.

Grand Theft Auto 2 Edytuj

W GTA 2, pociągi mają bardziej nowoczesny wygląd; zachowują większość cech z GTA 1. Występują tylko w wersjach gry, wydanych na PC, PlayStation i Dreamcasta. Nie można ich już ukraść, lecz można zniszczyć (tylko w wersji na PC i Dreamcasta). Dodano także nowe typy wagonów:

  • lokomotywa;
  • wagon pasażerski;
  • wagon ciężarowy;
  • wagon - platforma.

W GTA 2, pociągi jeżdżą o wiele szybciej niż w GTA 1, częstotliwość występowania jest także większa.

Grand Theft Auto III i Grand Theft Auto: Liberty City Stories Edytuj

W GTA III i Liberty City Stories, pociągi występują w wersji jedno- i dwu-wagonowej (nie licząc lokomotywy). Obie są używane w kolejce podziemnej i nadziemnej. Pociągi w tych grach są bardzo dopracowane; widać pomieszczenie maszynisty i wnętrza wagonów pasażerskich, w wagonach pasażerskich widać reklamy i siedzenia. W przeciwieństwie do pociągów w poprzednich grach, w tych grach pociągi są niezniszczalne. Jeżeli jakiś z przechodniów dotknie pociągu, zostanie automatycznie uśmiercony (nawet, jeżeli pociąg stoi na stacji). W GTA: Liberty City Stories, jeżeli pociąg dotknie jakiegoś pojazdu, pojazd ten wybuchnie.

Train (IV - 2)

Wnętrze pociągu w GTA IV

Grand Theft Auto IV Edytuj

W GTA IV pociągi poruszają się między stacjami nad i pod ziemią. Należą do linii metra przynależnej do Liberty City Transport Authority. Mają dwa wagony. Zderzenie z nimi najczęściej kończy się śmiercią gracza. Jego wnętrze jest zdewastowne - wszędzie są śmieci i graffiti, a niektóre reklamy są zniszczone.

Grand Theft Auto: Chinatown Wars Edytuj

W tej grze pociągi nie pełną żadnej roli. Możemy je zauważyć mknące po mieście będąc w pobliżu torów. Pociągi, ani same stacje kolejowe są niedostępne dla gracza.

Reklamy Edytuj

Grand Theft Auto III Edytuj

Grand Theft Auto IV Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jeżeli w GTA 1 lub GTA 2 będziemy zbyt długo stać na torowisku, zostaniemy porażeni prądem (tak samo będzie z każdym przechodniem lub policjantem), a jeśli pozostawimy tam nasz wehikuł na dłuższą chwilę (w GTA 1), wybuchnie.
  • W GTA IV możemy ujrzeć wnętrze pociągu za pomocą aparatu w telefonie po misji Photo Shoot.

Więcej od Wikii

Losowa wiki