Wikia

GTA Wiki

Pistolet

5472strony na
tej wiki
Dyskusja6
BROŃ
Pistolet
Colt .45, 9mm
(ang. Pistol)
Pistol (IV)
W grach
GTA 1
GTA London
GTA 2
GTA III
GTA Vice City
GTA San Andreas
GTA Advance
GTA Liberty City Stories
GTA Vice City Stories
GTA IV
GTA Chinatown Wars
GTA V
Typ pistolet
Magazynek 1 nabój (uniwersum 2D),
12 naboi (III),
17 naboi (VC - CW),
12/16[1] naboi (V)
Szybkostrzelność średnia
Uszkodzenia niewielkie

Pistolet (ang. Pistol) – broń występująca we wszystkich grach Grand Theft Auto. Najpopularniejsza broń palna w serii.

Opis Edytuj

Pistolet to pierwsza broń palna używana we wszystkich grach z serii. Używana jest głównie na początku rozgrywki. Później, ze względu na zadawanie mniejszych uszkodzeń, mniejszą szybkostrzelność oraz ogólną mniejszą efektywność, zostaje wyparty przez pistolety maszynowe, karabiny szturmowe i broń ciężką.

Wygląd Edytuj

Broń ta wielokrotnie zmieniała swój wygląd, często upodabniając się do rzeczywiście istniejących pistoletów.

W GTA 1 i GTA London, ikonka z HUD-a przypomina pistolet AMT AutoMag II.

W GTA III, GTA Vice City i GTA San Andreas, pistolet wzorowany jest na Colcie M1911A1, jednak w GTA III i GTA San Andreas jest niepoprawnie nazywany dziewiątką, tzn. pistoletem z kalibrem 9 mm, chociaż Colt M1911A1 posiada kaliber 11,43 mm (0,45 cala). W filmowym wprowadzeniu do GTA San Andreas, w scenie aresztowania Carla Johnsona przez członków C.R.A.S.H., Jimmy Hernandez i Eddie Pulaski trzymają pistolet wzorowany na Glocku 17. W tej samej grze dostępna jest wersja pistoletu z tłumikiem, używana m.in. do cichych zabójstw.

W GTA Liberty City Stories, pistolet przypomina Glocka 17, co czyni go najbardziej precyzyjnym pistoletem spośród gier z uniwersum 3D.

W GTA Vice City Stories, pistolet wzorowany jest na Beretcie M9, wojskowej wersji Beretty 92. Spowodowane jest to tym, iż Beretta M9 w czasie akcji tej gry (1984) była standardowym wyposażeniem armii USA, a gra rozpoczyna się gdy jej protagonista służy w armii.

W Grand Theft Auto IV, pistolet jest niepoprawnie wymodelowanym Glockiem 17. Na obudowanie znajduje się numer "22" (słabo widoczny) sugerujący iż broń ta wzorowana jest na Glocku 22, jednak kaliber, pojemność magazynka i inne cechy wzorowane są na Glocku 17.

W Grand Theft Auto: Chinatown Wars, ikonka pistoletu z HUD-a oraz artwork prezentujący tę broń sugeruje, że wzorowana jest na pistolecie Browning HP.

W Grand Theft Auto V, przypomina PT92AF (który z kolei jest wzorowany na Beretcie 92 występującej w GTA Vice City Stories).

Występowanie Edytuj

Grand Theft Auto III

Grand Theft Auto: Vice City

Grand Theft Auto: San Andreas

Grand Theft Auto Advance

Grand Theft Auto: Liberty City Stories

Grand Theft Auto: Vice City Stories

Grand Theft Auto IV

  • Pistolet otrzymujemy w misji Jamaican Heat i Concrete Jungle.
  • Do kupenia w sklepie z bronią za $600, później mając pistolet za każdy magazynek płacimy $35. Można go również kupić u Little Jacoba za $420, kolejny magazynek kosztuje $25.
  • Pistolet można znaleźć w wielu miejscach Liberty City.

Grand Theft Auto: Chinatown Wars

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto Online

Ciekawostki Edytuj

  • Jest to jedna z najstarszych broni w serii GTA (Colt.45 jest produkowany od 1911 roku).

Galeria Edytuj

Wygląd broni Edytuj

Ikona z HUDa Edytuj

Przypisy

  1. Po powiększeniu magazynka
  2. W zależności, którą misję gracz wykona jako pierwszą.
  3. W Los Santos, Red County, Whetstone i Flint County.
  4. W Tierra Robada, Bone County i Las Venturas.
  5. 5,0 5,1 Cena zostaje obniżona do $180 po ukończeniu Phil's Shooting Range.
  6. W ramach zniżki

Więcej od Wikii

Losowa wiki