Pay 'n' Spray

Dyskusja1
5205stron na
tej wiki
Pay 'n' Spray (logo)

Pay 'n' Spray – garaż występujący w całej serii GTA (oprócz GTA1 i GTA 2, gdzie w tej pierwszej, tamtejszy warsztat nosi nazwę Auto, a w drugiej – Max Paynt), który pozwala na przemalowanie samochodu. Jego trzy funkcje to: naprawienie samochodu, zmiana jego koloru i gubienie ścigającej nas policji.

Naprawa pojazdu Edytuj

Wjechanie uszkodzonym pojazdem do Pay 'n' Spraya spowoduje jego naprawę, zmianę koloru i zgubienie policji, z kilkoma wyjątkami. Pojazdy policyjne, karetki pogotowia i wozy strażackie nie mogą być tam przemalowane. Jedynymi wyjątkami od tej zasady są: VCPD Cheetah oraz FBI Washington (nie zmienia koloru podczas przemalowania, niemniej poziom zainteresowania policji znika, a pojazd zostaje naprawiony) w Vice City, Patriot w GTA San Andreas a także Samochód FBI w GTA III (zmienia kolor z czarnego na szary; taki sam kolor używany jest, gdy pojazd ten jest częścią barykady drogowej, gdy gracz ma 5 poziom złej sławy). Nie mogą być przemalowane także rowery.

Gubienie policji Edytuj

Pay 'n' Spray pozwala graczowi także na zgubienie wszystkich (od 1 do 6) poziomów poszukiwań. W grach uniwersum 3D (z wyjątkiem GTA III i GTA Advance) odwiedzenie Pay 'n' Spraya, sprawi, że policyjne gwiazdki w HUD-zie zaczną migać. Jeśli podczas migania gwiazdek popełnimy jakieś przestępstwo, nasz poziom poszukiwań zostanie co najmniej przywrócony[1]. W GTA IV, możemy zgubić policję, tylko jeśli wjedziemy do Pay 'n' Spraya niezauważenie.

Koszt Edytuj

W każdej z gier, przemalowanie nieuszkodzonego pojazdu nie będzie nas nic kosztować (normalnie musimy zapłacić). Nic nie zapłacimy również w pierwszych misjach z użyciem Pay 'n' Spray (Moje dziwki nie ćpają!, Podła świnia, Czyszczenie osiedla, Hot Wheels, Snuff, Cholo Victory).

Kolory Edytuj

Pay 'n' Spray może przemalować samochód na wiele kolorów, lecz gracz nie może wybrać, na jaki kolor chce przemalować pojazd. W niektórych przypadkach, jeśli wjedziemy jakimś pojazdem specjalnym do tego garażu z poziomem poszukiwań, samochód nie zmieni koloru, lecz policja przestanie się nim interesować (przykład: Taksówka w GTA III, VC lub SA, Cabbie w GTA III i SA, Taksówka Kaufmana w VC, FBI Washington w GTA Vice City, Samochód FBI w GTA III). W GTA: San Andreas, jeśli będziemy mieć nałożony na samochód specjalny malunek (z warsztatu tuningowego, np. z TransFendera), nie zostanie on utracony - wyjątek: Taksówka oraz Cabbie, które po zmianie koloru nadwozia w warsztacie tuningowym, a następnie wjechaniu do Pay 'n 'Spray odzyskują kolor żółty. W GTA IV, kolor przemalowania pojazdu zależy także od pokazywanego w statystykach ulubionego koloru samochodu (favourite car color).

Czas przemalowania Edytuj

W uniwersum 2D i 3D, przemalowanie jest niemal natychmiastowe. Od GTA IV począwszy, przemalowanie trwa trzy godziny.

Garaże Edytuj

Liberty City (uniwersum 3D) Edytuj

Grand Theft Auto III i LCS

Grand Theft Auto Advance

Vice City  Edytuj

San Andreas (uniwersum 3D) Edytuj

Liberty City (uniwersum HD) Edytuj

  • Pay 'n' Spray zostało założone w USA w 1974.
  • Jeśli w oryginalnym GTA Vice City w wersji na konsolę PS2 wlecimy Wodolotem do Pay 'n' Spraya, zostaną dodane do niego koła.
  • Jeżeli w GTA San Andreas uderzymy przechodnia i razem z nim wjedziemy do Pay 'n' Spray, a potem przemalujemy samochód, przechodzień stanie się nieśmiertelny.

Zobacz też Edytuj

Przypisy

  1. Jeżeli gracz odwiedził warsztat lakierniczy mając na "karku" poziom poszukiwań, gwiazdki zaczęły migać, a w międzyczasie popełni przestępstwo karane wyższą złą sławą, zostaną wznowione poszukiwania, lecz na tym wyższym poziomie. Dla przykładu: gracz zabił przechodnia, uzyskując 1 gwiazdkę złej sławy, odwiedza Pay 'n' Spray, gwiazdki zaczynają migać. W tym czasie zabija policjanta z broni palnej (grozi za to 2. poziom poszukiwań), za co gracz znowu jest ścigany przez policję, lecz mając 2 poziom złej sławy
  2. Istnieje sposób, aby gracz uzyskał dostęp do tegoż garażu na PC. Wystarczy wejść do folderu z grą, a następnie do podfolderów data\maps\vegas i otworzyć plik vegasE.ide notatnikiem. Następnie znaleźć linijkę 8957, vgsEspdr01, vgsegarage, 150, 128 i zamienić 128 na 2176. Może to spowodować kilka problemów, np. z dźwiękiem lub błękitnym piekłem (miejsce styku podłoża garażu z chodnikiem jest samą teksturą i można przez nią przeniknąć). Używa się tej modyfikacji na własną odpowiedzialność!