Fandom

GTA Wiki

Park Belleville

6722strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Park Belleville (III).jpg

Belleville Park w 2001

Park Belleville (LCS).jpg

Belleville Park w 1998

Park Belleville (ang. Belleville Park) – dzielnica, położona w zachodniej części wyspy Staunton w Liberty City. Graniczy z Aspatrią i kampusem Liberty na północy, z Newport na wschodzie oraz z Bedford Point na południu.

Pomimo swojej nazwy, Park Belleville obejmuje nie tylko same tereny zielone, lecz także otaczające je budynki. Sam park to mały obszar z kilkoma pagórkami, przeciętymi labiryntem ścieżek. W parku znajduje się też małe oczko wodne (z wyspą), przystań dla łódek i mała szopa. W północnej części parku znajdują się trzy boiska do koszykówki; dalej na południe można zauważyć wysoki obelisk i publiczne toalety. Cały park jest otoczony niskim murkiem.

Na obrzeżach parku Belleville znajduje się kilka wieżowców i innych budynków. Na zachód od niego, położona jest droga szybkiego ruchu, prowadząca z dzielnicy Bedford Point, poprzez most zwodzony Shoreside aż do Shoreside Vale oraz kilka budynków (m. in. ambasady francuska i włoska). Na północy położony jest duży blok mieszkalny, zawierający w sobie kryjówkę Claude'a w GTA III. Na wschodzie znajduje się kilka wieżowców (dwa wzorowane na Flatiron Building w Nowym Jorku) oraz centrum handlowe (budynki te w większości należą do Newport). Na południu, oprócz wieżowców dzielonych z Bedford Point, położony jest budynek sądu miejskiego.

Park jest wzorowany na nowojorskim Central Parku, Park Belleville jest jednak o wiele mniejszy od swojego pierwowzoru. Nazwa "Park Belleville" pochodzi od dzielnicy, położonej blisko Central Parku - Belleville. Fraza belle ville z języka francuskiego oznacza piękne miasto.

W samym parku znajduje się kilka miejsc zainteresowania - oprócz kryjówki, położonej w północnej części dzielnicy, w ubikacjach, w GTA III, graczowi zleca zadania Ray Machowski. Obok szopy zaparkowany jest Landstalker, w którym można rozpocząć misję dodatkową Przejażdżka w parku. W północno-zachodniej części dzielnicy znajduje się remiza strażacka.

Biznesy Edytuj

Wokół parku znajdują się następujące biznesy:

1998

2000

2001

Więcej w Fandom

Losowa wiki