Osiągnięcia

6794strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja3 Udostępnij
Gold Star (TBGT - 2).png

Ikona jednego z achievementów - Gold Star

Achievementy (Achievements) i Trofea (Trophies) – osiągnięcia w Grand Theft Auto IV i dodatkach oraz Grand Theft Auto V, które mogą zdobyć użytkownicy odpowiednio Xbox 360, PC, PlayStation 3, Xbox One oraz PlayStation 4.

Grand Theft Auto IV Edytuj

W GTA IV do zdobycia jest 50 Achievementów (51 Trofeów), które dodadzą do naszego Gamerscore maksymalnie 1000 punktów (tylko Xbox 360 i PC).

Gra jednoosobowa Edytuj

Fabuła główna Edytuj

Off The Boat (IV).png Fed The Fish (IV).png Lowest Point (IV).png Full Exploration (IV).png
Off The Boat Fed The Fish Lowest Point Full Exploration
Ukończ misję The Cousins Bellic. Ukończ misję Uncle Vlad. Ukończ misję Roman's Sorrow. Ukończ misję Three Leaf Clover.
Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 5 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 5 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 5 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 20
Impossible Trinity (IV).png Gracefully Taken (IV).png That Special Someone (IV).png You Won! (IV).png
Impossible Trinity Gracefully Taken That Special Someone You Won!
Ukończ misję Museum Piece. Ukończ misję I'll Take Her. Ukończ misję That Special Someone. Ukończ fabułę główną gry.
Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 10 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 10 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 10 Srebrne (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 60
Liberty City Minute (IV).png
Liberty City Minute
Ukończ fabułę główną gry w mniej niż 30 godzin.
Złote (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 30
Wskazówki Edytuj

Liberty City Minute

  • Jeżeli nie interesuje cię fabuła (np. przechodzisz grę drugi raz), pomijaj cut-scenki.
  • Aby zaoszczędzić czas na długich podróżach, zawsze bierz taksówki.
  • Miej włączoną opcję autosave, aby zaoszczędzić czas na podróżach do kryjówki.
  • Aby dodatkowo zaoszczędzić czas, pomiń następujące misje:

Misje poboczne Edytuj

Genetically Superior (IV).png Courier Service (IV).png Order Fulfilled (IV).png You Got The Message (IV).png
Genetically Superior Courier Service Order Fulfilled You Got The Message
Wygraj 20 wyścigów ulicznych. Ukończ wszystkie 10 misji Drug Delivery dla Little Jacoba. Dostarcz Brucie'emu wszystkie 10 pojazdów. Dostarcz Stevie'emu wszystkie 30 pojazdów.
Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 25 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 10 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 10 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 20
Manhunt (IV).png Cleaned The Mean Streets (IV).png Assassin's Greed (IV).png
Manhunt Cleaned The Mean Streets Assassin's Greed
Ukończ misję Most Wanted. Złap 20 przestępców (Vigilante). Zabij 9 celów podczas misji Assassinations.
Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 15 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 20 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 20
Wskazówki Edytuj

Genetically Superior

  • Aby ukończyć grę na 100%, należy wygrać wszystkie wyścigi po razie, aby zdobyć Achievement należy wygrać je po parę razy.

Przyjaciele Edytuj

Driving Mr. Bellic (IV).png Retail Therapy (IV).png Dial B For Bomb (IV).png That's How We Roll! (IV).png
Driving Mr. Bellic Retail Therapy Dial B For Bomb That's How We Roll!
Odblokuj specjalną możliwość Romana Bellica. Odblokuj specjalną możliwość Little Jacoba. Odblokuj specjalną możliwość Patricka McReary. Odblokuj specjalną możliwość Bruciego Kibbutza.
Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 10 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 10 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 10 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 10
Liberty City (5) (IV).png
Liberty City (5)
Po zapoznaniu się ze wszystkimi przyjaciółmi, zdobądź u wszystkich 90% przyjaźni.
Srebrne (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 20

Minigry Edytuj

One Hundred And Eighty (IV).png Pool Shark (IV).png Gobble Gobble (IV).png King of QUB3D (IV).png
One Hundred And Eighty Pool Shark Gobble Gobble King of QUB3D
Zdobądź 180 punktów trzema kolejnymi rzutkami. Pokonaj przyjaciela w bilard. Zbij wszystkie 10 kręgli trzy razy z rzędu. Pobij rekord gry (10 950 punktów).
Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 10 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 10 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 10 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 15

Gameplay Edytuj

Warm Coffee (IV).png It'll Cost Ya (IV).png Sightseer (IV).png Under The Radar (IV).png
Warm Coffee It'll Cost Ya Sightseer Under The Radar
Zostań zaproszony przez dziewczynę do domu. Przejedź trasę z jednej wyspy na drugą, będąc pasażerem taksówki (bez pomijania trasy). Przeleć wszystkie 5 tras jako pasażer helikoptera. Przeleć helikopterem pod wszystkimi (14) mostami biegnącymi nad wodą.
Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 5 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 5 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 5 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 40
Rolled Over (IV).png Wheelie Rider (IV).png Dare Devil (IV).png Chain Reaction (IV).png
Rolled Over Wheelie Rider Dare Devil Chain Reaction
Podczas jednego skoku samochodem zrób 5 obrotów. Wykonaj wheelie o długości 500 stóp. Zalicz wszystkie 50 unikalnych skoków. Doprowadź do wybuchu 10 pojazdów w 10 sekund.
Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 30 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 30 Srebrne (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 30 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 20
Finish Him (IV).png Walk Free (IV).png One Man Army (IV).png Half Million (IV).png
Finish Him Walk Free One Man Army Half Million
Za pomocą pięści, wykonaj 10 kontr w 4 minuty. Zgub czwarty stopień poszukiwań, uciekając przed policją. Wytrzymaj 5 minut z szóstym stopniem poszukiwań. Zdobądź $500 000.
Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 15 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 50 Srebrne (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 40 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 55
Endangered Species (IV).png No More Strangers (IV).png Key To The City (IV).png
Endangered Species No More Strangers Key To The City
Zabij wszystkie 200 gołębi. Spotkaj się z wszystkimi przechodniami. Ukończ GTA IV w 100%.
Srebrne (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 50 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 5 Złote (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 100
Wskazówki Edytuj

Warm Coffee

  • Jeżeli chcesz szybko zdobyć ten achievement to:
    • umów się z Michelle (możesz od razu po misji First Date);
    • weź samochód, który jej się spodoba (np. Roman's Taxi, Merit, itd.);
    • ubierz się w rosyjskie ubrania (ze sklepu w Hove Beach);
    • zabierz ją do restauracji 69th Street Diner;
    • odwieź ją do domu i "spróbuj szczęścia".

It'll Cost Ya

  • Jeżeli chcesz zaoszczędzić na przejeździe taksówką, odblokuj darmowe taksówki u Romana.

Under The Radar

  • Lista wszystkich czternastu mostów:
    • 1 - Plumbers Skyway (pierwszy most od zachodu w Acter);
    • 2 - nienazwany most na wschód od Plumbers Skyway w Acter;
    • 3 - Mandrel Road w Acter;
    • 4 - Plumbers Skyway (pierwszy most od wschodu w Acter);
    • 5 - Hickey Bridge;
    • 6 - Northwood Heights Bridge - most drogowy;
    • 7 - Northwood Heights Bridge - most kolejowy;
    • 8 - East Borough Bridge - z Charge Island do Algonquin;
    • 9 - East Borough Bridge - z Charge Island do Bohan;
    • 10 - East Borough Bridge - z Dukes na Charge Island;
    • 11 - Dukes Bay Bridge;
    • 12 - Algonquin Bridge - na wschód od Colony Island;
    • 13 - Leaper's Bridge;
    • 14 - Broker Bridge.

Rolled Over

  • Rampy idealne do zdobycia achievementa znajdziemy na Francis International Airport (obok pasa startowego, są dość pochyłe); wjeżdżamy na nie dwoma kołami i staramy się zrobić pięć obrotów.

Uważaj na goniących ciebie agentów FIB (4. stopień poszukiwań).

Wheelie Rider

  • Najłatwiejszym sposobem na zrobienie tak długiego wheelie jest:
    • zdobycie Faggio;
    • zdobycie pasażera (może to być jeden z przyjaciół)
    • pojechanie na np. Frankfort Avenue w Algonquin i wykonanie wheelie.

Chain Reaction

  • Ten achievement jest dość trudny do zdobycia, można go zdobyć w ten sposób:
    • po odblokowaniu aktywności specjalnej u Packiego, założyć bombę w jakimś pojeździe;
    • pojechać na jakiś parking, gdzie będzie co najmniej 10 pojazdów;
    • pospychać pojazdy do siebie - nasz pojazd ma być w środku;
    • rzucić granat pod samochód stojący jak najdalej od naszego;
    • zadzwonić do Packiego i zdetonować bombę;
    • resztę pojazdów wysadzić za pomocą wyrzutni rakiet.

Finish Him

  • Naszym zadaniem jest wykonanie dziesięć kontr gołymi pięściami w 4 minuty. Achievement można zdobyć w ten sposób:
    • pojechać w jakieś ustronne miejsce, gdzie chodzą ludzie (musimy mieć pełen pasek zdrowia);
    • zaatakować jakiegoś przechodnia, a gdy spróbuje nas uderzyć, zrobić unik (SPACJA) i wcisnąć kilka razy przycisk strzału (LPM) - Niko wykona kombinację ciosów;
    • powtórzyć ten manewr jeszcze 9 razy.

Walk Free

  • Musimy uciec przed czterema gwiazdkami bez Pay'n'spray ani zapisywania. Najlepiej jest mieć odblokowane Alderney. Jest na to sposób, dość prosty:
    • Zdobyć helikopter. Jeden z nich jest w pobliżu wyjazdu z Booth Tunnel od strony Alderney.
    • Polecieć na Francis International Airport.
    • Wylądować na pasie startowym i wyjść z helikoptera (powinniśmy dostać cztery gwiazdki).
    • Wsiąść znowu do helikoptera.
    • Polecieć w stronę Happiness Island.
    • Kiedy helikopter doleci do doków, wyskoczyć z niego.
    • Wsiąść do pierwszej dostępnej łodzi (na Happiness Island jest kilku policjantów z Combat Pistolami).
    • Odpłynąć jak najdalej od brzegu i unikać łodzi policyjnych. W pewnym momencie wypłyniemy poza promień poszukiwań.

One Man Army

  • Jeżeli nie mamy jeszcze odblokowanego Alderney, achievementa można zdobyć w następujący sposób:
    • zdobyć helikopter;
    • polecieć nad Alderney (dostaniemy 6. stopień poszukiwań)
    • polatać jeszcze przez 5 minut.
  • Jeżeli mamy już odblokowane Alderney, achievementa możemy zdobyć w ten sposób:
    • zdobyć helikopter, zaparkować go gdzieś;
    • wykonać rozróbę, tak aby wanted level wzrósł do 6. stopnia;
    • wsiąść do helikoptera i latać przez 5 minut. 
  • Jeżeli nie mamy odblokowanego Alonqiun:
    • Jedziemy szybkim wozem pod most graniczący (np. ten w Bohan)
    • Podchodzimy do policjantów
    • Uciekamy do kryjówki
    • Chowamy się, tak, aby od razu zabijać polcjantów
    • wytrzymujemy przez 5 minut. (Najlepiej zobić to po misji Roman's Sorrow i mieć strzelbę lub Ak-47)

Gra wieloosobowa Edytuj

Cut Your Teeth (IV).png Join The Midnight Club (IV).png Top The Midnight Club (IV).png Fly The Co-op (IV).png
Cut Your Teeth Join The Midnight Club Top The Midnight Club Fly The Co-op
Zdobądź pierwszą rangę w multi-playerze. Wygraj co najmniej jeden wyścig bez nadmiernych uszkodzeń pojazdu. Wygraj wszystkie 20 wyścigów bez nadmiernych uszkodzeń pojazdów. Pobij czasy w trybach: Deal Breaker, Hangman's NOOSE i Bomb da Base II.
Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 5 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 10 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 20 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 15
Taking It For The Team (IV).png Top Of The Food Chain (IV).png Wanted (IV).png Teamplayer (IV).png
Taking It For The Team Top Of The Food Chain Wanted Teamplayer
Wygraj w każdym trybie multi-player w rozgrywce drużynowej. Używając pistoletu, zabij 20 ludzi w trybie deathmatch. Zdobądź najwyższą (10) rangę w multi-playerze. Zabij 5 przeciwników w rozgrywce multiplayer.
Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 10 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 10 Złote (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 20 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 10
Auf Wiedersehen Petrovic (IV).png Let Sleeping Rockstars Lie (IV).png
Auf Wiedersehen Petrovic Let Sleeping Rockstars Lie
Wygraj wszystkie tryby multiplayer, wyścigi oraz Cops 'n Crooks, po obu stronach. Zabij producenta Rockstar w rozgrywce multi-player.
Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 30 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 10

Trofeum Platynowe Edytuj

Taking a Liberty (IV).png
Taking a Liberty
Zdobądź wszystkie 50 Trofeów (tylko PS3)
Platynowe (trofea).png

Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned Edytuj

W pierwszym dodatku do GTA IV - The Lost and Damned do zdobycia jest 5 Achievementów, które dodadzą do naszego Gamerscore maksymalnie 250 punktów (tylko Xbox 360 i PC).

One Percenter (TLaD).png The Lost Boy (TLaD).png Easy Rider (TLaD).png Get Good Wood (TLaD).png
One Percenter The Lost Boy Easy Rider Get Good Wood
Pomóż Billy'emu odzyskać motocykl (podczas misji Clean and Serene). Ukończ misję That Shit's Cursed. Ukończ misję Get Lost. Podczas wyścigów motocyklowych, strąć z motocykli 69 przeciwników.
Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 5 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 25 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 100 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 50
Full Chat (TLaD).png
Full Chat
Spraw, by wskaźnik toughness Terry'ego i Claya wyniósł 100%.
Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 70

Grand Theft Auto: The Ballad of Gay Tony Edytuj

W drugim dodatku do GTA IV - The Ballad of Gay Tony do zdobycia jest 10 Achievementów, które dodadzą do naszego Gamerscore maksymalnie 250 punktów (tylko Xbox 360 i PC).

Gone Down (TBGT).png Diamonds Forever (TBGT).png Four Play (TBGT).png Bear Fight (TBGT).png
Gone Down Diamonds Forever Four Play Bear Fight
Ukończ wszystkie skoki spadochronowe. Ukończ misję Not So Fast. W golfie, zdobądź cztery dołki z rzędu. Wygraj mistrzostwa L.C. Cage Fighters.
Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 5 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 5 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 10 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 15
Catch the Bus (TBGT).png Snow Queen (TBGT).png Adrenaline Junkie (TBGT).png Maestro (TBGT).png
Catch the Bus Snow Queen Adrenaline Junkie Maestro
Zatańcz perfekcyjnie w obu klubach Tony'ego. Ukończ 25 wojen narkotykowych. Pobij rekord w swobodnym spadaniu. Ukończ misję Departure Time.
Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 15 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 20 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 25 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 30
Past the Velvet Rope (TBGT).png Gold Star (TBGT).png
Past the Velvet Rope Gold Star
Ukończ wszystkie misje na co najmniej 80%. Ukończ wszystkie misje na 100%.
Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 45 Brązowe (trofea).pngGamerscore (ikona).gif 80