Wikia

GTA Wiki

Niko Bellic

Dyskusja0
5078stron na
tej wiki
POSTAĆ
Nikolai Bellic
Nikolai Bellic (IV)
Występuje w
GTA IV
GTA IV: The Lost and Damned
GTA IV: The Ballad of Gay Tony
Aka Niko Bellic, NB, Nicky
Płeć Mężczyzna
Urodzony w 1978 w Jugosławii
Dom Liberty City
Narodowość Serb
Rodzina Milica Bellic (matka)
Roman Bellic (kuzyn)
Josef Bellic (brat)
Związki Brucie Kibbutz, Jacob Hughes, Patrick McReary, Gerald McReary, Derrick McReary, Francis McReary, Phil Bell, Elizabeta Torres, Playboy X, Dwayne Forge, Bernie Crane, Ray Boccino, Jimmy Pegorino, Manny Escuela, Mallorie Bardas, Darko Brevic, Hossan Ramzy, Dave Bosoy, Michelle, Kiki Jenkins, Carmen Ortiz, Alexandra Chilton, Kate McReary
Głos Michael Hollick
Nikolai Bellic (IV - art)
Artwork przedstawiający Niko Bellica

Nikolai "Niko" Bellic (serb. Нико Белић; ur. 1978) – główny bohater Grand Theft Auto IV, występujący także w obu dodatkach do tej gry.

Można się domyślić, że Niko urodził się w Jugosławii; dorastał w małym miasteczku w Serbii razem ze swoim kuzynem Romanem. Jego ojciec był alkoholikiem, jego matka (Milica Bellic) cierpiała z tego powodu, była także nieszczęśliwa, że jej syn dorasta w takich warunkach. Jego ciotka (matka Romana) została zgwałcona i zabita, Niko zataił ten fakt przed Romanem, powiedział mu, że zginęła w pożarze domu.

Jako nastolatek Niko zaciągnął się do wojska - podczas wojny w Jugosławii był pilotem helikoptera i piechurem. Podczas wojny, Niko zobaczył wiele aktów przemocy (jeden z nich opisał w misji Rigged to Blow). Pewnego razu, razem z piętnastoma kolegami (większość z jego rodzinnego miasta) uczestniczył w misji na terytorium wroga. Zostali tam zaskoczeni przez wroga, dwunastu zginęło, trzech przeżyło (Niko, Florian i Darko). Niko wiedział, że jego jednostka została zdradzona przez jednego z jej członków - od tego momentu pragnął znaleźć zdrajcę.

Po zakończeniu wojny, Roman wyjechał do Liberty City aby tam zacząć nowe życie; Niko spędził następną dekadę, pracując dla europejskich gangsterów (doprowadziło to do krótkiego uwięzienia). Po wyjściu z więzienia, zaczął pracować dla Raya Bulgarina - zajmował się handlem ludźmi. Kiedy jeden z transportów zatonął na Morzu Adriatyckim, Ray oskarżył Niko o doprowadzenie do tego nieszczęścia i kradzież pieniędzy. Aby uciec przed Bulgarinem, Niko wstąpił do marynarki handlowej.

Niko spędził siedem miesięcy na statku Platypus, w końcu popłynął nim do Liberty City. Po dopłynięciu do Liberty City rozstał się z ekipą statku, częściowo, aby spotkać się z kuzynem, częściowo, aby znaleźć zdrajcę oddziału, w którym służył podczas wojny. Kuzyn Niko - Roman, chwalił się wielkim sukcesem, który odniósł w Liberty City. Naprawdę zaś posiadał małą firmę taksówkarską i mieszkanie. Z powodu swojego zamiłowania do hazardu był także bardzo zadłużony. Znajomości Romana doprowadziły do współpracy Niko i rosyjskiej mafii.

Zostaje wspomniany w Grand Theft Auto V przez Lestera w jednej z misji:

"Był jeden taki z Europy Wschodniej, działał coś w Liberty City, ale jakoś przycichł"

Może zostać wybrany jako ojciec w Grand Theft Auto Online.

Występowanie w misjach Edytuj

Grand Theft Auto IV

  • Niko jest protagonistą tej gry, występuje więc w każdej misji.

Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned

Grand Theft Auto IV: The Ballad of Gay Tony

Ciekawostki Edytuj

  • Występowanie Niko w misji Clean and Serene (The Lost and Damned) było praktycznie niemożliwe. Niko mógł wówczas przebywać tylko w Dukes, Broker lub Bohan.
  • Samo nazwisko Niko i jego wymowa jest niepoprawna - w języku serbskim nie występują podwójne samogłoski, a w grze nazwisko jest wypowiadane belik, a prawidłową formą wymowy jest belić.
  • Niko ma bliznę na lewej brwi (podobną ma Florian Cravic).
  • Niko, razem z Patrickiem McReary, może zostać znaleziony i zabity podczas misji Ladies Half Price w The Ballad of Gay Tony. Niko i Packie mają wówczas ogromną ilość zdrowia. By ich zabić trzeba co najmniej 3 minuty strzelać do nich z APC.
  • W języku serbskim wyraz niko oznacza nikt, żaden.
  • Niko, podczas jednego z przyjacielskich wypadów z Little Jacobem, wyznaje, że sam nie pamięta, ile ma lat - przestał liczyć, od kiedy zginęło jego 12 przyjaciół.
  • Podczas innego spotkania z Romanem, ten zapyta, czy Niko wie, co się stało z Marko, ich przyjacielem z dzieciństwa. Potem zapyta o Milę Tadic. W trakcie rozmowy okaże się, że Tadic była prawdopodobnie dziewczyną Niko, ale zostawiła go dla Romana, który na koniec rozmowy powie Niko, że Mila była puszczalska.
  • Motion Capture Niko stworzyli między innymi Michael Hollick, który podłożył mu głos i Mario D'Leon, który podkładał głos Luisowi Lopezowi.
  • Niko jest ze wszystkich protagonistów najczęściej wynajmowany jako płatny zabójca.
  • Niko jest też jedynym protagonistą urodzonym w Europie (nie licząc Toniego Cipraniego i Tommy'ego Vercettiego, którzy mają jedynie europejskie korzenie), pomijając protagonistów dodatków do Grand Theft Auto I.
  • Niko zostaje dwa razy wspomniany w GTA V. Raz przez Lestera, a drugi raz przez Packiego.
  • W GTA V, możemy zauważyć Jimmy'ego, syna Michaela przeglądającego na laptopie profil Niko na Lifeinvader.

Więcej od Wikii

Losowa wiki