Fandom

GTA Wiki

Multiplayer

7037stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Tryb multiplayer – sytuacja w której w tym samym czasie może grać kilka osób w tę samą grę. Gracze korzystają również z oddzielnych kontrolerów (nie grają na zmianę np. na gamepadzie). Gracze grający w tym trybie mogą znajdować się na dwóch końcach świata, grają łącząc się przez internet. W trybie multiplayer gra wielu fanów Grand Theft Auto z całego świata.

Niektóre gry z serii GTA mają już wbudowany tryb multiplayer, niektóre w ogóle go nie mają. Mimo to fani tworzą nieoficjalne multiplayery, niektóre bardzo udane i bardzo popularne.

Oficjalne wsparcieEdytuj

Pierwszy multiplayer został wbudowany w Grand Theft Auto 2. Oficjalny multiplayer jest również wbudowany w GTA 4 w wersje na xbox360, PS3 i PC. Rockstar miał również wprowadzić tryb multiplayer w Grand Theft Auto III, ostatecznie się z tego wycofał.

GTA 2Edytuj

To pierwsza gra w którą został wbudowany tryb multiplayer w wersji na PC. Od grudnia 2004 jest możliwość pobrania pełnej wersji gry za darmo.

GTA IIIEdytuj

Obecnie wiadomo, że wersja tej gry wydana na PC pozwala w pewnym sensie na grę w trybie multiplayer. Nie wiadomo jednak dlaczego programiści Rockstara zrezygnowali z tej funkcji. Dowodem na to jest fakt, że można wyświetlić tekstury związane z trybem multiplayer (tekstry te znajdują się w pliku menu.txd). Teksty można otworzyć za pomogą odpowiedniego programu. Dodatkowo w pliku american.gxt znajdują się ciągi znaków odpowiedzialne za tryb multiplayer:

FEM_MAP - "Wybierz mapę"
FEM_MP  - "TRYB WIELOOSOBOWY"
FEN_CON - "Połączenie"
FEN_GAM - "Szukaj sesji gry"
FEN_GNA - "Nazwa gry:"
FEN_NAM - "Nazwa:"
FEN_NCI - "BRAK POŁĄCZENIA Z INTERNETEM"
FEN_NET - "Sieć"
FEN_PLA - "Liczba graczy:"
FEN_PLC - "Kolor gracza"
FEN_PLS - "Ustawienia gracza"
FEN_STA - "ROZPOCZNIJ GRĘ"
FEN_TY0 - "Tryb Deathmatch"
FEN_TY1 - "Tryb Niewidzialny Deathmatch"
FEN_TY2 - "Zespołowy tryb Deathmatch"
FEN_TY3 - "Zespołowy tryb Niewidzialny Deathmatch"
FEN_TY4 - "Gromadź szmal"
FEN_TY5 - "Zdobądź flagę"
FEN_TY6 - "Wyścig szczurów"
FEN_TY7 - "Dominacja"

GTA San Andreas tryb co-opEdytuj

W wersjach Grand Theft Auto: San Andreas na PS2 i Xbox dostępny jest tryb co-op w którym mogą grać dwaj gracze. Dostępne tryby to 'wolne wędrówki' i 'rozwałka'.

GTA Liberty City Stories i GTA Vice City Stories Edytuj

W Grand Theft Auto: Liberty City Stories w wersji na PSP w trybie multiplayer może grać sześć osób łącząc się przez Wi-fi w trybie Ad-Hoc. Dostępnych jest 7 trybów gry. Natomiast w Grand Theft Auto: Vice City Stories funkcjonalność jest podobna, zostało dodane 3 tryby gry.

GTA IV Edytuj

Zobacz więcej w osobnym artykule: Grand Theft Auto IV: Multiplayer‏‎.

Dopiero w 2008 roku Rockstar wydał pełnowartościowy tryb multiplayer. Posiada 15 różnych trybów rozgrywki i umożliwia na jednoczesną grę 32 osobom na PC i 16 osobom na konsolach.

GTA Chinatown WarsEdytuj

Zobacz więcej w osobnym artykule: Multiplayer w GTA Chinatown Wars.

Nieoficjalne modyfikacjeEdytuj

Multi Theft Auto (MTA)Edytuj

Zobacz więcej w osobnym artykule: Multi Theft Auto.

Multi Theft Auto było pierwszą implementacją trybu multiplayer w serii Grand Theft Auto dokonane przez graczy programistów. Pierwsza wersja wyszła 8 lutego 2003 roku i szybko zyskała entuzjazm. Multiplayer rozwija się cały czas. Powstały wersje dodające tryb multiplayer do GTA Vice City i GTA San Andreas. Obecną wersją do GTA3 i GTA Vice City jest 0.5, a dla San Andreas 1.1.1R.

Vice City Multiplayer (VC-MP)Edytuj

Zobacz więcej w osobnym artykule: Vice City Multiplayer.

Pierwsza wersja Vice City Multiplayer wyszła w kwietniu 2005. Obecną wersją jest v0.3.

San Andreas Multiplayer (SA-MP)Edytuj

Zobacz więcej w osobnym artykule: San Andreas Multiplayer.

SA:MP wystartowało jako VC:MP (tylko nazwa) w kwietniu 2005. SA-MP jest bardzo popularny. To zasługa wielu trybów gry dostępnych w tej aplikacji.

IV MultiplayerEdytuj

Zobacz więcej w osobnym artykule: IV Multiplayer.

Ekipa odpowiedzialna za SA-MPa ujawniła, że pracuje nad nieoficjalnym multiplayerem do Grand Theft Auto IV. Ma działać podobnie jak SA-MP, i być lepszy niż oficjalny multiplayer do IV. Multiplayer będzie prawdopodobnie w stanie omijać blokadę założoną przez Games for Windows LIVE, więc gra w multiplayer w IV będzie dostępna każdemu posiadaczowi GTA IV bez ograniczeń.

Ciekawostki Edytuj

  • Grając w tryb co-op wolnych wędrówek w GTA: San Andreas na PS2 lub Xboxie, nie jest możliwe przejście go w żaden możliwy sposób, lecz po śmierci któregokolwiek z graczy pojawia się napis o niepowodzeniu, a sesja zostaje wyłączona.

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki