Fandom

GTA Wiki

Multi Theft Auto

6720stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

GRA
Multi Theft Auto
Multi Theft Auto (logo).png
Producent MTA
Platformy PC
Data wydania luty 2003: MTA 0.5
sierpień 2003: MTA: VC
sierpień 2005: MTA SA: Race Mod
styczeń 2008: MTA SA: Deathmatch

Multi Theft Auto – modyfikacja komputerowych wersji gier Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City i Grand Theft Auto: San Andreas, pozwalająca graczom z całego świata grać jednocześnie za pośrednictwem Internetu, jak w innych popularnych grach, oferujących rozgrywki sieciowe, np. w Counter-Strike.

Historia MTA Edytuj

Pierwotnie Multi Theft Auto nazywało się GTA3:AM () i wystartowało 8 lutego 2003. Pozwalało grać w Grand Theft Auto III dwóm graczom jednocześnie. Gracze poza samochodami nie byli dla siebie widoczni, co zaowocowało kontynuacją prac nad projektem. Obecnie grać można zarówno w Grand Theft Auto III jak i Grand Theft Auto: Vice City oraz Grand Theft Auto: San Andreas, przy zachowaniu wielu cech charakteryzujących gry w trybie singleplayer.

4 września autorzy zapowiedzieli powstanie silnika Multi Theft Auto: Blue, który – według zapowiedzi – zrewolucjonizuje projekt. Celem autorów było przede wszystkim oczyszczenie kodu źródłowego. Równocześnie z MTA: Blue tworzony był Multi Theft Auto: San Andreas (w skrócie MTA:SA), przeznaczony do gry sieciowej w Grand Theft Auto: San Andreas. Rok później została wydana pierwsza wersja beta, umożliwiająca wyłącznie prowadzenie samochodów (wyścigi). Jednocześnie autorzy zapowiedzieli prace nad trybem deathmatch opartym na silniku Blue.

2 stycznia 2008 roku zostaje wydana pierwsza wersja Multi Theft Auto: San Andreas (Deathmatch) oznaczona jako Development Preview.

21 listopada 2008 Multi Theft Auto staje się projektem Open Source.

14 lutego 2009 Multi Theft Auto: Deathmatch(MTA:DM) zmienia nazwę na Multi Theft Auto San Andreas(MTA:SA) - od wersji 1.0

22 sierpnia 2009 roku została wydana oficjalna wersja 1.0

25 sierpnia 2011 roku została wydana oficjalna wersja 1.1, a 19 września 2011 roku aktualizacja oznaczona 1.1.1

Opcje MTA Edytuj

W MTA można odgórnie ustalić, jaki ma być typ gry, poczynając przez RPG, poprzez Racing, a kończąc na Freeroamie. MTA przede wszystkim skupiło się na opcji DM, ale przy odrobinie wyobraźni i modów można grać w inne typy. Z każdego serwera MTA jednorazowo może korzystać do 128 graczy.

Rodzaje modów Edytuj

  • RPG - Role Playing Game
  • Racing - Wyścigi samochodowe
  • Freeroam - praktycznie nie ma tu zasad. Można wybierać pojazdy, wygląd postaci oraz inne paramerty gry takie jak pogoda czy siła grawitacji.
  • DM - (z ang. Death Match - Mecz śmierci)- głównym celem jest wyeliminowanie jak największej ilości wrogów, tryb znany także jako "każdy na każdego", gdyż gracze nie są podzieleni na drużyny.

Dotychczas ukazały się Edytuj

Multi Theft Auto 3 - wersja pod Grand Theft Auto III
Multi Theft Auto: Vice City - wersja pod Grand Theft Auto: Vice City
Multi Theft Auto: San Andreas Race Mod - wersja pod Grand Theft Auto: San Andreas umożliwiająca poruszanie się wyłącznie pojazdami.
Multi Theft Auto: San Andreas

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki