Wikia

GTA Wiki

Multi Theft Auto

Dyskusja0
5407stron na
tej wiki
GRA
Multi Theft Auto
Multi Theft Auto (logo)
Producent MTA
Platformy PC
Data wydania luty 2003: MTA 0.5
sierpień 2003: MTA: VC
sierpień 2005: MTA SA: Race Mod
styczeń 2008: MTA SA: Deathmatch

Multi Theft Auto – modyfikacja komputerowych wersji gier Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City i Grand Theft Auto: San Andreas, pozwalająca graczom z całego świata grać jednocześnie za pośrednictwem Internetu, jak w innych popularnych grach, oferujących rozgrywki sieciowe, np. w Counter-Strike.

Historia MTA Edytuj

Pierwotnie Multi Theft Auto nazywało się GTA3:AM () i wystartowało 8 lutego 2003. Pozwalało grać w Grand Theft Auto III dwóm graczom jednocześnie. Gracze poza samochodami nie byli dla siebie widoczni, co zaowocowało kontynuacją prac nad projektem. Obecnie grać można zarówno w Grand Theft Auto III jak i Grand Theft Auto: Vice City oraz Grand Theft Auto: San Andreas, przy zachowaniu wielu cech charakteryzujących gry w trybie singleplayer.

4 września autorzy zapowiedzieli powstanie silnika Multi Theft Auto: Blue, który – według zapowiedzi – zrewolucjonizuje projekt. Celem autorów było przede wszystkim oczyszczenie kodu źródłowego. Równocześnie z MTA: Blue tworzony był Multi Theft Auto: San Andreas (w skrócie MTA:SA), przeznaczony do gry sieciowej w Grand Theft Auto: San Andreas. Rok później została wydana pierwsza wersja beta, umożliwiająca wyłącznie prowadzenie samochodów (wyścigi). Jednocześnie autorzy zapowiedzieli prace nad trybem deathmatch opartym na silniku Blue.

2 stycznia 2008 roku zostaje wydana pierwsza wersja Multi Theft Auto: San Andreas (Deathmatch) oznaczona jako Development Preview.

21 listopada 2008 Multi Theft Auto staje się projektem Open Source.

14 lutego 2009 Multi Theft Auto: Deathmatch(MTA:DM) zmienia nazwę na Multi Theft Auto San Andreas(MTA:SA) - od wersji 1.0

22 sierpnia 2009 roku została wydana oficjalna wersja 1.0

25 sierpnia 2011 roku została wydana oficjalna wersja 1.1, a 19 września 2011 roku aktualizacja oznaczona 1.1.1

Opcje MTA Edytuj

W MTA można odgórnie ustalić, jaki ma być typ gry, poczynając przez RPG, poprzez Racing, a kończąc na Freeroamie. MTA przede wszystkim skupiło się na opcji DM, ale przy odrobinie wyobraźni i modów można grać w inne typy. Z każdego serwera MTA jednorazowo może korzystać do 128 graczy.

Rodzaje modów Edytuj

  • RPG - Role Playing Game
  • Racing - Wyścigi samochodowe
  • Freeroam - praktycznie nie ma tu zasad. Można wybierać pojazdy, wygląd postaci oraz inne paramerty gry takie jak pogoda czy siła grawitacji.
  • DM - (z ang. Death Match - Mecz śmierci)- głównym celem jest wyeliminowanie jak największej ilości wrogów, tryb znany także jako "każdy na każdego", gdyż gracze nie są podzieleni na drużyny.

Dotychczas ukazały się Edytuj

Multi Theft Auto 3 - wersja pod Grand Theft Auto III
Multi Theft Auto: Vice City - wersja pod Grand Theft Auto: Vice City
Multi Theft Auto: San Andreas Race Mod - wersja pod Grand Theft Auto: San Andreas umożliwiająca poruszanie się wyłącznie pojazdami.
Multi Theft Auto: San Andreas

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki