FANDOM

Mohammed – postać występująca w Grand Theft Auto IV.

Opis Edytuj

Mohammed to pochodzący z Bliskiego Wschodu taksówkarz pracujący dla Romana Bellica w firmie Express Car Service. Ma około 30 lat. W misjach It's Your Call i Jamaican Heat, Roman rozmawia (a właściwie kłóci się) z Mohammadem przez radiowęzeł – jednak Niko osobiście poznaje go, gdy zacznie mieć możliwość korzystania z darmowych taksówek (po uzyskaniu odpowiedniego poziomu przyjaźni z Romanem). Na początku gry podwozi Niko przerobionym Esperanto, lecz gdy Roman dostaje odszkodowanie za spaloną siedzibę, Mohammed (ku swojej uciesze) dostaje nową taksówkę, przerobionego Cavalcade. Mohammed bardzo nie lubi Niko i często go obraża, gdy ma tylko do tego okazję, gdyż przez niego ma problemy z zarabianiem pieniędzy (Niko jest przewożony za darmo). Bojąc się jednak zwolnienia z pracy, wściekły taksówkarz zawsze go przewozi, choć robi to niechętnie.

Osobowość Edytuj

Mohammed jest pokazany jako nerwowy, niecierpliwy i impulsywny mężczyzna. Choć na początku jest raczej neutralny wobec Niko, po niezbyt długim czasie okazuje wobec niego otwartą wrogość (choć Niko się tym zbytnio nie przejmuje). Nie potrafi zaakceptować faktu, że Niko jest przewożony za darmo i z tego powodu uważa go za lenia i naciągacza. Często narzeka, że Roman zbyt mało mu płaci i kiepsko go traktuje, przez co ich relacje są bardzo chwiejne. Jednak mimo wszystko bardzo boi się zwolnienia z pracy i nie chce jej stracić. Poza tym jest on prawdopodobnie kobieciarzem, gdyż podczas jednej z rozmów z Niko twierdzi, że został taksówkarzem jedynie dla możliwości zabawiania się z klientkami.

Rodzina Edytuj

Mohammed jest żonaty, ale niezbyt wierny. Mówi Niko, że często zabawia się ze swymi klientkami i że ma sześć nieślubnych dzieci. Mimo tego twierdzi, że kocha swoją żonę, bo ona dla niego gotuje i pierze mu ubrania. Podczas jednej rozmowy z Niko mówi, że niegdyś zajmował się sprzedażą narkotyków. Twierdzi również, że Roman mało mu płaci i źle go traktuje, a Mohammed podjął się pracy taksówkarza tylko dla możliwości zabawiania się z klientkami.

Występowanie w misjach Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Ulubione radiostacje Mohammeda to Massive B Soundsystem i Tuff Gong Radio – to te stacje są odtwarzane w jego taksówce.
  • Jeśli jego taksówka zapali się lub zostanie poważnie uszkodzona, Mohammed wysiądzie z niej i ucieknie, a następnie będzie zachowywał się jak zwykły pieszy.
  • Mohammeda można zabić w każdej chwili, jednak i tak zawsze będzie przyjeżdżał po Niko, jeśli tylko gracz zadzwoni do Romana.
  • Jeśli gracz uderzy jego taksówkę, Mohammed wysiądzie z niej i zacznie atakować gracza, krzycząc nieprzyjemne teksty dotyczące Romana.