Wikia

GTA Wiki

Mody

Dyskusja0
5438stron na
tej wiki
Gwiazda (1)

Disambig Ten artykuł opisuje modyfikacje plików gry. Może chodziło ci o modyfikacje pojazdów w Grand Theft Auto: San Andreas?

Hot Coffee (1)

Mod Hot Coffee

Get CJ High and Drunk (mod)

Mod Get CJ High and Drunk

All 4 Free (mod)

Mod All 4 Free

Popularność serii gier Grand Theft Auto oraz otwartość świata gry spowodowała, że przez kilkanaście lat istnienia gier z tej serii powstały do nich tysiące modyfikacji lub modów. Ich głównymi zadaniami są:

  • ulepszanie rozgrywki (przez dodawanie nowych możliwości, jak możliwość tankowania pojazdów czy używania prędkościomierza);
  • przedłużanie rozgrywki (przez dodawanie nowych misji wątku głównego lub misji pobocznych);
  • poprawianie błędów programistów (niektóre błędy blokują pewne udogodnienia w grze);
  • umożliwienie innym zagranie w część serii niedostępną dla nich (przez przeniesienie jej na silnik innej części serii).

W Internecie istnieje wiele stron, z których można za darmo pobrać modyfikacje. Twórcy gry, Rockstar, nie byli nigdy przeciwni modyfikacjom ich gier, czasem nawet wspominając o niektórych z nich na swojej stronie internetowej[1].

Najbardziej znaną modyfikacją gry z serii GTA jest Hot Coffee - mod ten, odblokowujący sceny erotyczne w Grand Theft Auto: San Andreas doprowadził do zmiany oznaczenia gry z M (Mature) na AO (Adults Only) i przyczynił się do wielomilionowych strat wydawcy gry, firmy Take-Two Interactive.

Modyfikacje powstają prawie wyłącznie do wersji gier z serii na platformie PC, z uwagi na łatwość modyfikacji i instalacji plików.

Różne typy modów Edytuj

Mody w serii GTA można podzielić na kilka kategorii:

Mapy – modyfikacje tego typu dodają do oryginalnego miasta nowe budynki, wyspy, miasteczka i inne zmiany w terenie. Przykładami modów tego typu są: Pleasure Island do Vice City lub WTC Modification do San Andreas.

Misje – modyfikacje tego typu dodają lub podmieniają misje w grze (poprzez modyfikację pliku main.scm). Poprzez modyfikację pliku main.scm można osiągnąć praktycznie każdy efekt. Modyfikacja pliku main.scm wiąże się z utratą zapisanych stanów gry.

Patche (łatki) - modyfikacje mające na celu poprawę błędów np. złe umiejscowienie stroju latynoskiego w GTA Vice City. Występują również modyfikacje mające na celu odblokowanie niektórych miejsc lub mini-gier w grach np. Ghost Town w GTA III czy sceny seksu w GTA San Andreas

Gracz (ubrania) - modyfikacje mające na celu zmianę protagonisty w grze. Możliwa jest zmiana ubrań, animacji czy modelu sylwetki.

Pojazdy – modyfikacje dodające nowe samochody, łodzie, samoloty czy helikoptery, wstawiane zamiast istniejących już pojazdów. Takie modyfikacje zmieniają kolor, handling lub teksturę.

Bronie – modyfikacje zmieniające model broni, dodające inny odgłos, zmieniające pojemność magazynka itp.

Istnieje również inny typ modyfikacji tzw. Total Conversions, zmieniający całą mapę, pojazdy, przechodniów, protagonistę i misje. Większość tego typu modyfikacji powstaje na GTA San Andreas z powodu dużej liczby programów do modyfikacji plików gry. Przykładem tego typu modyfikacji jest Grand Theft Auto: Great Britain, Grand Theft Auto: Criminal Russia czy GTASA: Liberty City.

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki