Misje w pojazdach

6919stron na

Nie wszystkie misje w serii GTA wykonujemy, udając się do zaznaczonego punktu. Niektóre z nich możemy rozpocząć, wsiadając do różnych pojazdów. Po raz pierwszy, misje te możemy wykonywać już w Grand Theft Auto I. Od GTA III, funkcja ta została rozszerzona do paru misji pobocznych, które można wykonywać tylko w pojazdach jednego typu.

Uniwersum 2D Edytuj

W GTA 1, niektóre misje główne mogą być rozpoczęte podczas odwiedzin w pojazdach, rozrzuconych po terenach wszystkich trzech miast. Aby rozpocząć misję, protagonista musi pozostać przez chwilę w pojeździe - aby ją anulować, należy po prostu opuścić pojazd.

Drugim typem misji, które mogą być rozpoczęte poprzez odwiedziny w pojeździe, są misje poboczne typu Kill Frenzy. Do pojazdów tych należy czołg i Love Wagon (Model samochodu). Misje te polegają na zdobyciu wyznaczonej ilości punktów.

Misje w pojazdach zostały praktycznie usunięte w GTA 2 - pozostały tylko misje Kill Frenzy, używające tylko czołgu i nowe misje w salonie Wang Cars, polegające na znalezieniu pojazdów, rozsianych po całym mieście.

Uniwersum 3D Edytuj

VCPD Cruiser (VCS).jpg

Podczas wizyty w radiowozie może zostać rozpoczęta misja Vigilante

Aby rozpocząć misję w pojazdach między GTA III a Vice City Stories, gracz musi użyć odpowiedniego przycisku, siedząc w odpowiednim pojeździe. Większość takich misji polega na wykonaniu jakiegoś zadania (np. uratowanie rannych), mieszcząc się w limicie czasowym, wyliczonym na podstawie odległości od celu. Za zaliczanie kolejnych części zadania, gracz jest nagradzany pieniędzmi. Powody niezaliczenia takich misji to: opuszczenie pojazdu na zbyt długi czas lub wyczerpanie się limitu czasowego.

Wraz z zaliczaniem kolejnych poziomów, rozgrywka staje się trudniejsza. Za ukończenie poziomu najwyższego (najczęściej poziomu 12), gracz otrzymuje specjalne nagrody - na przykład za ukończenie misji strażaka w GTA: San Andreas gracz staje się odporny na płomienie.

Dodatkowo, w grach uniwersum 3D mamy dostęp do różnych misji dodatkowych, uruchamianych poprzez wejście do niektórych pojazdów, występujących tylko w jednym miejscu (np. misja Scrapyard Challenge jest uruchamiana przez wejście na Sancheza, lecz nie może być uruchomiona na wszystkich pojazdach tego typu).

Uniwersum HD Edytuj

W GTA IV, misje w pojazdach zostały praktycznie usunięte - zostały tylko misje "Vigilante" i misje w Roman's Taxi, które polegają kolejno na zabijaniu kryminalistów i wożeniu pasażerów. W GTA: Chinatown Wars jednak, misje poboczne są prawie takie same, jak w grach uniwersum 3D.

Lista misji w pojazdach Edytuj

GTA III Edytuj

GTA Vice City Edytuj

GTA San Andreas Edytuj

GTA Advance Edytuj

GTA Liberty City Stories Edytuj

GTA Vice City Stories Edytuj

GTA IV Edytuj

GTA Chinatown Wars Edytuj