Misja stróża prawa

Dyskusja1 Udostępnij

MISJA POBOCZNA
Misja stróża prawa
Brązowy grzmot
Vigilante / Brown Thunder
Vigilante (LCS).jpg
Przykładowy poziom misji w GTA: LCS
W grach
Pojazd policyjny (HPV1000, Police Cruiser, Police Patrol, Ranger, VCPD Cheetah, VCPD Cruiser, VCPD WinterGreen, Wóz policyjny), SWAT (Enforcer, S.W.A.T.), NOOSE (NOOSE Cruiser, NOOSE Patriot), federalnych (Ciężarówka FBI, FIB Buffalo, FBI Cruiser, FBI Rancher, FBI Washington, Samochód FBI) i wojskowy (Barracks OL[1], Hunter, Rhino)
Cel zabicie przestępców
Ukończenie po 12. poziomie (VC, SA, LCS)
po 15. poziomie (VCS)
po 20. poziomie na każdej wyspie (III, A, IV)
po pozbyciu się co najmniej trzech z pięciu przestępców (CW)
Nagroda pieniężna:
różna (III, VCS),
$63 000 (A)[2],
$3 900 (LCS),
$32 500 (VC, SA),
dodatkowa:
łapówki policyjne przy kryjówce (III, A),
wytrzymalszy pancerz (VC, SA, LCS, VCS, CW),
achievement (IV)

Misja stróża prawa i Brązowy grzmot (ang. Vigilante, Brown Thunder) – misje poboczne występujące w każdych grach serii (oprócz Grand Theft Auto V), począwszy od Grand Theft Auto III. De facto misja Brązowy grzmot jest tą samą misją, co Misja stróża prawa, tyle że pierwszą z nich wykonuje się tylko w helikopterze Hunter.

Opis Edytuj

We wszystkich grach misja wygląda podobnie: po jej aktywowaniu (wejściu do pojazdu policyjnego i naciśnięciu odpowiedniego przycisku) musimy przejść wymaganą liczbę poziomów (5, 12, 15 lub 20, w zależności od gry). Misje te polegają na zabijaniu przestępców przy użyciu broni dostępnej w pojeździe (minigun i wyrzutnia rakiet w Hunterze, działo w Rhino) lub w jakikolwiek inny sposób (np. metodą drive-by). Przestępcy ci poruszają się w swoich pojazdach na terenie wszystkich miast i wsi, po ich zniszczeniu uciekają pieszo. Na wykonanie zadania mamy określony czas. Po ukończeniu każdej rundy gra nam dodaje kilkadziesiąt sekund do licznika. Są jednak pewne różnice w wykonywaniu misji w grach GTA III i Advance a pozostałymi grami.

Grand Theft Auto III i Advance Edytuj

W tych grach musimy wykonać po 20 poziomów na każdej z wysp (Portland, Wyspa Staunton, Shoreside Vale); nie musimy jednak robić wszystkich poziomów od razu. W każdym poziomie mamy za zadanie zabić jednego przestępcę.

W Grand Theft Auto III występuje tzw. pause cheat. Polega on na tym, że jeżeli będziemy blisko naszego celu, spauzujemy grę, a następnie powrócimy do rozgrywki, podejrzany wyjdzie ze swojego wozu.

W Grand Theft Auto Advance, misja stróża prawa różni się nieco od tej misji w reszcie gier: kończy się ona automatycznie po zabiciu 20 przestępcy na którejś z wysp. W przeciwieństwie do innych gier z serii, po ukończeniu misji (zabiciu 20 przestępców) na danej wyspie nie można rozpocząć jej ponownie. Przestępcy poruszają się pieszo (są wtedy uzbrojeni w różny sposób) bądź samochodem (używają tylko Britów, Banshee, Idaho oraz BF Injectionów).

Pozostałe gry uniwersum 3D Edytuj

W pozostałych grach musimy ukończyć 12. (VC, SA, LCS) lub 15. (VCS) poziom. Z każdym poziomem wzrasta ilość kryminalistów do zabicia (1 poziom = 1 przestępca, 4 poziom = 4 przestępców itd.), a także zwiększa się siła ich wyposażenia: na początku dysponują głównie bronią białą i pistoletami, a później także shotgunami, pistoletami maszynowymi i karabinami szturmowymi. W GTA San Andreas dodatkowo kryminaliści będą nas ostrzeliwali metodą drive-by.

Misji tej można nie zaliczyć na dwa sposoby:

  • opuszczenie pojazdu policyjnego na dłużej niż 60 sekund,
  • przekroczenie limitu czasowego.

Po niezaliczeniu misji, należy ją włączyć ponownie, aby ją przejść. Zaczynamy zawsze od 1. poziomu. Wyjątek stanowi Grand Theft Auto: Vice City Stories, w którym zaczynamy od 1., 6. albo 11. poziomu (po wykonaniu 5. i 10. poziomu gra robi checkpointy).

Grand Theft Auto IV Edytuj

W przeciwieństwie do innych gier z serii, tutaj misja Vigilante nie jest dostępna od początku gry - odblokowuje ją ukończenie misji Crime and Punishment.

W tej grze misja wygląda inaczej. Aby ją rozpocząć, wsiadamy do dowolnego pojazdu służb policyjnych (Police Cruiser, Police Patrol, Enforcer, NOOSE Cruiser, NOOSE Patriot, FIB Buffalo), uruchamiamy komputer pokładowy i wybieramy opcję View Current Crimes. Do wyboru będziemy mieli trzy przestępstwa (losowo: Gang Activity, Criminal on Foot oraz Stolen Vehicle). Wybieramy jedno z nich i udajemy się na miejsce; na miejscu pozbywamy się wszystkich celów (oznaczeni na czerwono).

W przeciwieństwie do poprzednich gier, po dotarciu na miejsce przestępstwa można bez przeszkód wyjść z pojazdu i zająć się sprawą. Misji można nie zaliczyć na dwa sposoby:

  • opuszczając pojazd policyjny na dłużej niż 30 sekund przed dojechaniem na miejsce przestępstwa,
  • dopuszczając do ucieczki celu.

Misja zostanie zakończona, gdy gracz zabije 20 przestępców, na jakiejkolwiek z wysp. Za ukończenie misji gracz otrzyma achievement Cleaned The Mean Streets oraz 2,5% ukończenia całej gry.

Dodatkowo, w grze dostępna jest (także z poziomu komputera policyjnego) misja Most Wanted, polegająca na pozbyciu się 30 najbardziej poszukiwanych przestępców w mieście.

Grand Theft Auto: Chinatown Wars Edytuj

W GTA: Chinatown Wars, misja wygląda bardzo podobnie. Aby ją rozpocząć, wsiadamy do pojazdu policyjnego (Police Patrol, NOOSE Enforcer, FIB Rancher) i uruchamiany komputer. W menu pojawią się trzy, losowo dobrane przestępstwa, wraz z danymi o nich (liczba celów, ich pojazd, typ broni oraz dystans do nich).

Najłatwiejsze do zlikwidowania są cele, nieporuszające się pojazdem i mające słabe (light) bronie. Ich liczebność nie jest tak ważna. Cały cykl misji Vigilante (można go powtarzać) składa się z pięciu zadań, aby go zaliczyć, wystarczy wykonać trzy z nich (na brązowy medal). Odpowiednio, za cztery wykonane zadania otrzymamy srebrny medal, a za pięć - złoty. Dodatkowo, wytrzymałość pancerza gracza podwoi się.

Pojazdy policyjne w jakich nie można wykonać misjiEdytuj

Nagroda Edytuj

Grand Theft Auto III

  • Łapówki policyjne przy każdej kryjówce: 1 łapówka za 10 zabitych kryminalistów, jednak nie więcej niż 2 łapówki na wyspę i 6 łapówek ogólnie.
  • Nagroda pieniężna, w tym:
    • $(500 * poziom) za każdy poziom,
    • $(1000 * poziom) za każdy wykonany poziom będący wielokrotnością 5 (5, 10, 15…).

Grand Theft Auto: Vice City

  • Większy maksymalny poziom pancerza: ze 100 do 150.
  • $(50 * poziom^2) za każdy poziom. Łączny dochód z tego tytułu: $32 500.

Grand Theft Auto Advance

  • Łapówki policyjne przy każdej kryjówce: 1 łapówka za 10 zabitych kryminalistów, jednak nie więcej niż 2 łapówki na wyspę i 6 łapówek ogólnie.
  • $(100 * poziom) za każdy poziom. Łączny dochód z tego tytułu (na wszystkich trzech wyspach, po zabiciu ogółem 60 kryminalistów): $63 000.

Grand Theft Auto: San Andreas

  • Większy maksymalny poziom pancerza: ze 100 do 150.
  • $(50 * poziom^2) za każdy poziom. Łączny dochód z tego tytułu: $32 500.

Grand Theft Auto: Liberty City Stories

  • Większy maksymalny poziom pancerza: ze 100 do 150.
  • $(50 * poziom) za każdy poziom. Łączny dochód z tego tytułu: $3 900.

Grand Theft Auto: Vice City Stories

  • Większy maksymalny poziom pancerza: ze 100 do 150.
  • Drobne nagrody pieniężne: $10 za każdy cel, zabity na poziomie 1-5, $30 za każdy cel na poziomie 6-10, $50 za każdy cel na poziomie 11-15 itd.

Grand Theft Auto IV

Grand Theft Auto: Chinatown Wars

  • Większy maksymalny poziom pancerza: ze 100 do 200 (za złoty medal).

Ciekawostki Edytuj

Vigilante (A - glitch).png

Glitch z czołgiem w GTA Advance

  • Podczas wykonywania misji stróża prawa w GTA: Vice City, koła pojazdu gracza będą niemożliwe do przebicia.
  • Wykonując misje stróża prawa w Los Santos mając podbite wszystkie tereny, możemy się natknąć na uciekających członków gangu Ballas lub Los Santos Vagos.
  • W Grand Theft Auto Advance, kiedy gracz rozpocznie misję w czołgu, zmieni on kolor na srebrny i uruchomi się na nim nieistniejąca wcześniej syrena i sygnał świetlny.
  • Podczas wykonywania misji stróża prawa gracz nadal będzie otrzymywał złą sławę.

Przypisy

  1. Tylko w GTA Vice City i GTA San Andreas.
  2. Za wykonanie misji na wszystkich wyspach.