Fandom

GTA Wiki

Mimowolne wyciągnięcie z pojazdu

7007stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Mimowolne wyciągnięcie z pojazdu (III).jpg

Claude wyrzucający kierowcę z Landstalkera

Mimowolne wyciągnięcie z pojazdu – czynność, jakiej może doświadczyć protagonista, bądź zwykły kierowca, w całej serii Grand Theft Auto. Polega ona na wyciągnięciu z auta delikwenta na postoju, bądź nim ten zdąży rozwinąć w pojeździe prędkość, przy której dogonienie go na piechotą będzie niemożliwe. Przy wyciąganiu osobnika z pojazdu, takowy pojazd może jeszcze poruszać się dzięki nadanej mu wcześniej prędkości, stopniowo zwalniając swój ruch (Grand Theft Auto III), bądź automatycznie hamując (np. Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: San Andreas).

Zachowanie kierowców Edytuj

Jeśli wyrzuconym nie jest protagonista, osobnik wyrzucony z auta może zachowywać się różnie:

  • Może uciec w popłochu, nie interesując się swym byłym wozem.
  • Zaatakować gracza za pomocą broni białej (Grand Theft Auto: San Andreas, pozostałe części serii, w przypadku członków gangów), bądź palnej (Grand Theft Auto 2, w przypadku zwykłego przechodnia, jak i członka gangu).
  • Pójść (nie pobiec) za skradzionym mu pojazdem, próbując go w ten sposób odzyskać. Z reguły się to nie udaje, ze względu na małą prędkość ścigającego, w stosunku do prędkości ściganego. Często po odzyskaniu samochodu, wdaje się w bójkę z graczem.
  • Natychmiast wyrzucić gracza, bądź osobę, która zainkasowała mu pojazd i wsiąść szybko do niego (nie zawsze odjeżdża z miejsca zajścia, wtedy ponowna kradzież jest ułatwiona, gdyż często nasza ofiara nie próbuje już odzyskania swego mienia).
  • Wyciągnąć gracza z pojazdu i ostrzelać go, bądź pobić bronią białą.

Związek ze służbami mundurowymi Edytuj

Jeśli protagonista spróbuje wyciągnąć z radiowozu policjanta, ten nie zareaguje, a drzwi od samochodu będą zamknięte (Grand Theft Auto I, Grand Theft Auto II), bądź drzwi będą zamknięte, a oficer policji je otworzy, po czym wyjdzie z auta i będzie próbować zaaresztować gracza, co zaowocuje 1. stopniem poszukiwań (Grand Theft Auto III i Vice City). W GTA: San Andreas, sytuacja będzie analogiczna, lecz po wyjściu z radiowozu policjant ponownie do niego wejdzie i odjedzie (jeśli w radiowozie był sam) lub zacznie bić gracza, a drugi policjant odejdzie od auta, nie wsiadając do niego (jeśli siedziało w nim 2 oficerów). Gdy pojedynczy policjant ponownie wsiądzie do auta, będzie można je normalnie ukraść tak, jak zwykłe cywilne auto.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki