Wikia

GTA Wiki

Michael De Santa

Dyskusja4
5078stron na
tej wiki

Przekierowano z Michael

POSTAĆ
Michael De Santa
Michael De Santa (V)
Występuje w
GTA V
Aka Michael Townley, Mike, Mikey, M
Płeć Mężczyzna
Urodzony w 1965
Zmarł w 2013 w Los Santos (wybór gracza)[1]
Dom Rockford Hills, Los Santos,
przejściowo przyczepa Trevora
Narodowość Amerykanin
Rodzina Amanda De Santa (żona),
James De Santa (syn),
Tracey De Santa (córka)
Związki Trevor Philips, Franklin Clinton, Isiah Friedlander, Bradley Snider, Lester Crest, Solomon Richards, Devin Weston, Dave Norton
Pojazdy Tailgater, Premier, Asea
Głos Ned Luke

Michael De Santa (dawniej Michael Townley) – jeden z trzech głównych bohaterów Grand Theft Auto V.

Wczesne lata Edytuj

Michael urodził się w latach 60. XX wieku na Wschodnim Wybrzeżu. Pochodził z ubogiej rodziny, nie miał perspektyw na życie. W szkole średniej był odnoszącym sukcesy rozgrywającym w drużynie futbolowej, jednak doszedł do wniosku, że kariera sportowa to nie jest to, czego od życia oczekiwał. Wstąpił więc na drogę przestępczą, swojego pierwszego napadu dokonał w 1988 roku w Carcer City. Ukradł wówczas $10 000. W międzyczasie, trafił 2 razy do więzienia, o czym wspomina w rozmowie z terapeutą.

Pewnego dnia poznał Trevora Philipsa, byłego wojskowego pilota, który po wydaleniu z armii dopuszczał się drobnych kradzieży i rozbojów. Mężczyźni przypadli sobie do gustu i postanowili współpracować.

Michael z dnia na dzień stawał się coraz lepszy w swoim fachu, z drobnego rzezimieszka stał się najbardziej poszukiwanym gangsterem w Stanach Zjednoczonych. Wtedy poznał Amandę, która wówczas pracowała jako striptizerka. Para zakochała się w sobie, doczekała się dwójki dzieci. Ze względu na zobowiązania wobec rodziny, Michael coraz mniej angażował się w działalność przestępczą oraz przyjaźń z Trevorem.

W 2004 roku, Michael, Trevor oraz ich wspólnik Brad napadli na bank w North Yankton. Po strzelaninie oraz ucieczce, mężczyźni wpadli w zasadzkę FIB. Brad został zastrzelony, Michael ranny, zaś Trevorowi dzięki uprowadzeniu zakładnika udało się uciec. Michael znalazł się w sytuacji bez wyjścia, dlatego poszedł na układ z agentem FIB Dave'em Nortonem. Protagonista pozoruje swoją śmierć, zmienia nazwisko i z czystą kartą przeprowadza się wraz z rodziną do Los Santos.

Wydarzenia z gry Edytuj

W 2013 roku, życie rodzinne Michaela doprowadza go do szaleństwa. Żona wydaje wszystkie jego pieniądze a także zdradza z instruktorem tenisa, syn nie okazuje mu szacunku i obwinia za swoje błędy, zaś córka nie zwraca na niego uwagi. Michael przypadkowo poznaje Franklina, który pomaga mu w odbiciu Jimmy'ego z rąk porywaczy.

Gdy Michael nakrywa swoją żonę na zdradzie, wspólnie z Franklinem podążają za instruktorem tenisa, zaś następnie niszczy dom, w którym mężczyzna się ukrył. Jak się okazuje, była to rezydencja Martina Madrazo, meksykańskiego gangstera, który za zniszczenia żąda kilku milionów dolarów odszkodowania. Nie mając wyjścia, Michael dzwoni do swojego starego przyjaciela Lestera i planuje napad na jubilera, co pomoże mu spłacić Madrazo.

Podczas skoku, Michael zwraca się do policjanta który ich nakrył cytatem, którego użył podczas napadu w North Yankton. Policjant udzielając wywiadu w telewizji cytuje Michaela. Słyszy to Trevor, który natychmiast kojarzy to ze swoim przyjacielem Michaelem, którego uważał za zmarłego. Trevor po pewnym czasie odnajduje Michaela w Los Santos oraz ma mu za złe to, że upozorował swoją śmierć oraz pozostawił go bez słowa.

Następnie, wspólnie z Franklinem i Trevorem, Michael wykonuje zlecenia dla skorumpowanego agenta FIB Steve'a Hainesa. Na jego zlecenie m.in. odbija z budynku IAA Ferdinanda Kerimova, napada na furgonetkę przewożącą papiery wartościowe, oraz włamuje się do siedziby FIB w celu przejęcia materiałów kompromitujących Hainesa.

Pod koniec gry, Michael, wspólnie z Trevorem i Franklinem organizuje swój "skok życia". Napadają na Bank Rezerw Federalnych, ich łupem padają 4 tony złota, warte ponad 200 mln dolarów.

Zakończenie Edytuj

W przypadku wyboru zakończenia Nadszedł czas, może zginąć z ręki swojego protegowanego Franklina, na zlecenie Devina Westona.

Gdy gracz wybierze zakończenie Trzecie wyjście, Michael, Trevor i Franklin eliminują po kolei swoich wrogów (Długas, Steve Haines, Wei Cheng (W przypadku zabicia Wei Chenga, może też zginąć jego syn Tao Cheng) , oraz Devin Weston). Ponadto, Michael godzi się z Amandą oraz poprawia swoje relacje z dziećmi, tworząc z nimi szcześliwą rodzinę.

Specjalna umiejętność Edytuj

Każdy z głównych bohaterów w Grand Theft Auto V ma jakąś specjalną umiejętność. W przypadku Michaela jest to aktywowanie tzw. Bullet Time, czyli chwilowego spowolnienia czasu. Pozwoli to graczowi m.in. na dokładniejsze wycelowanie i skupienie się w ogniu walki.

Ciekawostki Edytuj

  • Michael jest jedynym protagonistą w serii, który ma żonę i dzieci. 
  • W Red Dead Redemption, innej grze Rockstara, występuje Vincente De Santa, jednak nie może on być przodkiem Michaela, ponieważ nazwisko "De Santa" ma on dopiero po przystąpieniu do programu ochrony świadków.
  • Michael może zakupić w SubUrban koszulę w palmy, identyczną nosił protagonista innej gry od Rockstara, Max Payne 3. Poza tym obydwoje mogą używać umiejętności spowalniającej czas.
  • Michael jest miłośnikiem kina. Często nieświadomie posługuje się cytatami filmowymi w życiu, a także podczas napadów. Możemy to zobaczyć m.in. w misji Doradztwo małżeńskie, kiedy niszczy dom w ten sam sposób, co Mel Gibson w filmie Zabójcza broń 2. Żeby było ciekawiej, wspomniana akcja również miała miejsce na wzgórzach Hollywood.
  • Telefon każdego protagonisty naśladuje produkt innej firmy. System w telefonie Michaela naśladuje iOS.
  • Michael to najstarszy protagonista w uniwersum HD.
  • Podczas misji Portrait of a Killer, pracownik United Liberty Paper mówi, że jego żona zdradza go z instruktorem tenisa (co okazuje się żartem). Prawdopodobnie zdradzanie Michaela przez żonę jest nawiązaniem do tej misji.
  • Ulubiona stacja radiowa Michaela to Los Santos Rock Radio.

Galeria Edytuj

Przypisy

  1. W wypadku wybrania zakończenia B – Nadszedł czas.

Więcej od Wikii

Losowa wiki