Wikia

GTA Wiki

Michael De Santa

Dyskusja5
5414stron na
tej wiki

Przekierowano z Michael

POSTAĆ
Michael De Santa
Michael De Santa (V)
Występuje w
GTA V
Aka Michael Townley, Mike, Mikey, M
Płeć Mężczyzna
Urodzony w 1965
Zmarł w 2013 w Los Santos (wybór gracza)[1]
Dom Rockford Hills, Los Santos,
przejściowo przyczepa Trevora
Narodowość Amerykanin
Rodzina Amanda De Santa (żona),
James De Santa (syn),
Tracey De Santa (córka)
Związki Trevor Philips, Franklin Clinton, Isiah Friedlander, Bradley Snider, Lester Crest, Solomon Richards, Devin Weston, Dave Norton
Pojazdy Tailgater, Premier, Asea
Głos Ned Luke

Michael De Santa (dawniej Michael Townley) – jeden z trzech głównych bohaterów Grand Theft Auto V.

Wczesne lata Edytuj

Michael urodził się w latach 60. XX wieku na Wschodnim Wybrzeżu. Pochodził z ubogiej rodziny, nie miał perspektyw na życie. W szkole średniej był odnoszącym sukcesy rozgrywającym w drużynie futbolowej, jednak doszedł do wniosku, że kariera sportowa to nie jest to, czego od życia oczekiwał. Wstąpił więc na drogę przestępczą, swojego pierwszego napadu dokonał w 1988 roku w Carcer City. Ukradł wówczas $10 000. W międzyczasie, trafił 2 razy do więzienia, o czym wspomina w rozmowie z terapeutą.

Pewnego dnia poznał Trevora Philipsa, byłego wojskowego pilota, który po wydaleniu z armii dopuszczał się drobnych kradzieży i rozbojów. Mężczyźni przypadli sobie do gustu i postanowili współpracować.

Michael z dnia na dzień stawał się coraz lepszy w swoim fachu, z drobnego rzezimieszka stał się najbardziej poszukiwanym gangsterem w Stanach Zjednoczonych. Wtedy poznał Amandę, która wówczas pracowała jako striptizerka. Para zakochała się w sobie, doczekała się dwójki dzieci. Ze względu na zobowiązania wobec rodziny, Michael coraz mniej angażował się w działalność przestępczą oraz przyjaźń z Trevorem.

Przed 2013Edytuj

Trevor wraz z Michaelem oraz Bradem napadają na bank w North Yankton w 2004 roku. Zgarniają wtedy ok 180 tys. dolarów. Podczas wychodzenia ze skarbca Michael zostaje obezwładniony przez strażnika. Wypowiada wtedy cytat mający wielki wpływ na fabułę w Los Santos. Podczas ucieczki zostają napadnięci przez odział policjantów. Brad wtedy ginie, Michael zostaje postrzelony, a Trevor ucieka policji. W międzyczasie Michael idzie na układ z FIB o którym nie wie Trevor.

2013Edytuj

Pierwszy raz widzimy Michaela podczas wizyty u terapeuty. Następnie poznaje Franklina Clintona gdy ten próbuje ukraść samochód jego synowi. Potem wraz z młodym protagonistą ratują Jimmiego z jachtu który został porwany oraz niszczy dom Martina Madrazo. Michael organizuje napad na jubilera, by spłacić Martina. Wymawia wtedy zdanie z 2004 roku. Trevor usłyszał w telewizji strażnika jubilera który mówi o cytacie. Kanadyjczyk wpada w szał, ponieważ wszystko zrozumiał. Wraz z Frankiem zgarniają pule i przez jakiś czas siedzą cicho. Trevor spotyka się z Michaelem w jego rezydencji. Michael jest zdziwiony i zaniepokojony. Jednak odbudowali relacje. Ratują Tracey, obnażają Lazlowa i wykonują misje dla FIB. Trevor poznaje wtedy Franklina. Trevor, Michael i Franklin napadają na frachtowiec w zatoce. Wpadają wtedy w tarapaty i muszą zwrócić łup ponieważ zostaliby zabici. Potem na bank w Paleto Bay. Wraz z Philipsem napadają na pociąg i laboratoria rządowe i przygotowują się na obrabowanie Banku Rezerw Federalnych. Jakiś czas później Trevor leci do North Yankton w celu sprawdzenia fałszywego grobu Townleya. Leży w nim Brad. Michael Leci za nim i wpadają w strzelaninę na cmentarzu z Triadami z którą miał podpisać umowę Trevor, jednak zwrócili się do braci O'Neil. Michael zostaje porwany a Trev ucieka. Czarnoskóry Protagonista przeczuwa że coś się stało z jego przyjacielem i dzwoni do Lestera. Ten go namierza, a Frank odbija Michaela z rąk Azjatów. W tym czasie napada z Franklinem na FIB. Trev jednak powraca do Los Santos i pomaga w strzelaninie w centrum Kortz. Następnie Michael bierze udział w akcji w tartaku by odbić Lamara. Największy napad w karierze protagonistów udaje się po wielu problemach. Zgarniają wtedy ok $200 000 000.

Zakończenie Edytuj

W przypadku wyboru zakończenia Przyszła pora, może zginąć z ręki swojego protegowanego Franklina, na zlecenie Devina Westona.

Gdy gracz wybierze zakończenie Trzecie wyjście, Michael, Trevor i Franklin eliminują po kolei swoich wrogów (Długas, Steve Haines, Wei Cheng (W przypadku zabicia Wei Chenga, może też zginąć jego syn Tao Cheng), oraz Devin Weston). Ponadto, Michael godzi się z Amandą oraz poprawia swoje relacje z dziećmi, tworząc z nimi szcześliwą rodzinę.

Specjalna umiejętność Edytuj

Każdy z głównych bohaterów w Grand Theft Auto V ma jakąś specjalną umiejętność. W przypadku Michaela jest to aktywowanie tzw. Bullet Time, czyli chwilowego spowolnienia czasu. Pozwoli to graczowi m.in. na dokładniejsze wycelowanie i skupienie się w ogniu walki.

Ciekawostki Edytuj

  • Michael jest jedynym protagonistą w serii, który ma żonę i dzieci. 
  • W Red Dead Redemption, innej grze Rockstara, występuje Vincente De Santa, jednak nie może on być przodkiem Michaela, ponieważ nazwisko "De Santa" ma on dopiero po przystąpieniu do programu ochrony świadków.
  • Michael może zakupić w SubUrban koszulę w papugi, identyczną nosił protagonista innej gry od Rockstara, Max Payne w Max Payne 3. Poza tym obydwoje mogą używać umiejętności spowalniającej czas.
  • Michael jest miłośnikiem kina. Często nieświadomie posługuje się cytatami filmowymi w życiu, a także podczas napadów. Możemy to zobaczyć m.in. w misji Doradztwo małżeńskie, kiedy niszczy dom w ten sam sposób, co Mel Gibson w filmie Zabójcza broń 2. Wspomniana akcja również miała miejsce na wzgórzach Hollywood. Podczas misji Krach, De Santa posługuje się cytatem z filmu Gran Torino (Wynocha z mojego trawnika). 
  • Telefon każdego protagonisty naśladuje produkt innej firmy. System w telefonie Michaela naśladuje iOS.
  • Michael to najstarszy protagonista w uniwersum HD.
  • Podczas misji Portrait of a Killer, pracownik United Liberty Paper mówi, że jego żona zdradza go z instruktorem tenisa (co okazuje się żartem). Prawdopodobnie zdradzanie Michaela przez żonę jest nawiązaniem do tej misji.
  • Ulubiona stacja radiowa Michaela to Los Santos Rock Radio.

Galeria Edytuj

Przypisy

  1. W wypadku wybrania zakończenia B – Przyszła pora.

Więcej od Wikii

Losowa wiki