Mięso armatnie

7005stron na
Mięso armatnie
(ang. Cannon Fodder)
Mięso armatnie (13).jpg
Tommy kradnie van z narkotykami
Gra Grand Theft Auto: Vice City
Dla Umberto Robina (VC - HUD).gif Umberto Robina
Lokalizacja Café Robina w Małej Hawanie, Vice City
Cel kradzież vana z narkotykami
Nagroda $2 000
Wymagania Wyzwanie z łodzią
Odblokowuje Bitwa morska
Niezaliczenie śmierć wszystkich Kubańczyków,
zniszczenie vana

Mięso armatnie – druga misja w Grand Theft Auto: Vice City, którą zleca nam Umberto Robina.

Solucja Edytuj

Tym razem Umberto Robina chce, abyśmy pomogli mu w walce w haitańskiej fabryce narkotyków, a następnie ukradli vana z narkotykami. Po zakończeniu cut-scenki znajdujemy dowolny czterodrzwiowy pojazd, a następnie podjeżdżamy nim pod kafejkę. Tam trzech Kubańczyków wsiądzie do naszego pojazdu. Zawozimy ich do haitańskiej fabryki narkotyków.

Na miejscu, trwa stała wymiana ognia. Wysiadamy z wozu i używając jakiejś ciężkiej broni, niszczymy samochód stanowiący blokadę Haitańczyków. Wybuch zabije wszystkich gangsterów, stojących na blokadzie, prócz dwóch; zabijamy ich dowolnym sposobem. Kubańczycy rzucą się do ataku - przez niezauważenie snajpera na dachu, trzech z nich zginie. Zostaną szybko zastąpieni przez wsparcie z kafejki.

Zabieramy leżącą obok snajperkę i zdejmujemy snajpera. Następnie, zabijamy resztę Haitańczyków oznaczonych strzałkami. Rico rozkaże nam, abyśmy wsiedli do vana i uciekli z fabryki - my jednak, aby ułatwić sobie zadanie, zabijamy jak najwięcej gangsterów na placu, i dopiero wtedy wsiadamy do vana. Wyjeżdżamy z fabryki i - uważając na policję (mamy 2. stopień złej sławy) - uciekamy do kafejki.

Ciekawostki Edytuj

  • Kiedy ujawni nam się snajper i komunikat aby go zabić, podejście w miejsce gdzie są wrodzy Haitańczycy z UZI skończy się natychmiastową śmiercią gracza, niezależnie ile ma zdrowia (nawet jeżeli ukradniemy z ulicy pojazd i podjedziemy pod zasięg snajpera, nie dość, że zginiemy to nasz pojazd wybuchnie).
  • Jeżeli po pojawieniu się snajpera będziemy mieli helikopter (zdobyty np. przed misją), będziemy w stanie podlecieć do snajpera od tyłu, co ciekawe snajper będzie nieszkodliwy.
  • Po zakończeniu misji możemy zabić Rico, ale mimo to w misji Bitwa morska będzie żyć.
  • Podczas tej misji w alejce niedaleko baru jest zaparkowany Pony. Możemy go wykorzystać jako pojazd do odebrania Kubańczyków.
  • Scenariusz misji różni się w wersji na PS2 od tego na PC i XBOXa:[1]
Porównanie scenariuszy misji w wersji PS2 a PC i XBOX
Scenariusz w wersji dla PC i XBOX Scenariusz w wersji dla PlayStation 2
W czasie cut-scenki początkowej (fragment)
Albero Robina Umberto, my son, what happened? Umberto, my son, what happened?
Umberto Robina The Haitians! I hate these Haitians! They mess with me for the last time! Una grande problema... They mess with me, they mess with me for the last time!
Tommy Vercetti What is your problem?
Umberto Robina These Hai - these Haitians! We take 'em out. (...) We take 'em out (...)
  • W wersji na PS2 również nie pada wyrażenie Śmierdząca nora Haitańczyków, zabijemy ich wszystkich! (ang. Stinking nest of Haitians, we gonna kill 'em all!)
  • W oryginalnej wersji gry na PS2 w czasie misji pada wyrażenie "GET THEM ALL!", natomiast w wersji na PC i XBOX "KILL ALL THE HAITIANS!!". Spowodowało to protesty mieszkańców Kuby i Haiti[2].

Poprzednia: Mięso armatnie Następna:
Umberto Robina (VC - HUD).gif Wyzwanie z łodzią Umberto Robina (VC - HUD).gif Bitwa morska

Przypisy

  1. Do porównania: Wersja na PC, Wersja na XBOX i Wersja na PS2.
  2. Źródło: Wikipedia.
  3. W wersji na PS2 Umberto wypowiada inne słowa; w tym miejscu swój głos zabiera również Tommy. Zmiany te są opisane w dziale "#Ciekawostki".
  4. To zdanie nie występuje w wersji na PS2. Zobacz również: #Ciekawostki.