Fandom

GTA Wiki

Maverick

6724strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

POJAZD
Maverick
Maverick (IV).jpg
Występuje w
GTA Vice City
GTA San Andreas
GTA Liberty City Stories
GTA Vice City Stories
GTA IV
GTA V
Typ helikopter
Producent Western Company
Przypomina Bell 206 JetRanger (uniwersum 3D),
Bell 407 (uniwersum HD)
Zobacz Policyjny Maverick,
Maverick VCN,
Helitours Maverick,
Coastguard Maverick

Maverick – helikopter występujący w Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: San Andreas, Grand Theft Auto: Liberty City Stories, Grand Theft Auto: Vice City StoriesGrand Theft Auto IV i Grand Theft Auto V.

Opis Edytuj

Maverick jest wzorowany na Bellu 206L Longranger, wersja występująca w GTA IV ma cztery śmigła, podobnie jak Bell 407. Wersja występująca w GTA IV zachowuje jednak wygląd poprzednich wersji.

Został stworzony w Kanadzie dla armii, ale ta odrzuciła projekt za „zbyt francuski wygląd”. Możemy się tego dowiedzieć ze internetowej Elitastravel.com w GTA V.  

Ogólnie, Maverick jest bardzo dobrym środkiem transportu w Vice City, w San Andreas do wyboru jest jednak o wiele więcej opcji. W GTA IV, większość helikopterów to warianty Mavericka, drugą opcją jest więc Annihilator. Od GTA Vice City, policja ma swój własny helikopter policyjny, wzorowany na Mavericku.

Uniwersum 3D Edytuj

W GTA: Vice City, Maverick jest w pełni funkcjonalnym helikopterem, dostępnym w kilku miejscach. Ma dość dobrą prędkość maksymalną i wytrzymałość. Jest jedynym helikopterem w grze, który może występować w kilku kolorach. W grze występuje także inna wersja Mavericka – Maverick VCN – używany przez Vice City News.

W GTA San Andreas, Maverick jest prawie takim samym helikopterem, co w Vice City, z lepszym prowadzeniem i nowym odgłosem silnika. Tak jak w Vice City, w San Andreas występuje wersja Mavericka używana przez media - Śmigłowiec Telewizji. Jest to bardzo dobry środek transportu, znacznie praktyczniejszy niż Dodo i nieco szybszy niż pozostałe helikoptery (z wyłączeniem Huntera), a łatwość sterowania pozwala też na łatwiejsze przyswojenie sobie zasad poruszania się pojazdami powietrznymi (nauka latania na Rustlerze potrafi przysporzyć naprawdę dużych trudności, zwłaszcza nowym graczom).

Maverick w GTA Liberty City Stories jest w pełni funkcjonalnym helikopterem, lecz nieudostępnionym graczowi. Występuje w pięciu misjach: Calm Before the Storm, False Idols, The Passion of the Heist, Cash in Kazuki's Chips, The Sicilian Gambit. Można go zdobyć w pierwszych dwóch misjach[1] lub za pomocą Cheat Device.

W GTA Vice City Stories, Maverick występuje w kilku misjach jak np. High Wire, gdzie podczepiony jest do niego magnes (ta możliwość nie jest dostępna poza misją). Lance także posiada Mavericka, występuje on w kilku misjach.

W GTA VC, GTA SA i GTA VCS miał wystąpić pierwotnie jeszcze jeden wariant Mavericka – Coastguard Maverick.

Uniwersum HD Edytuj

W GTA IV, Maverick został lekko zmieniony, dodano nowe animacje uszkodzeń, nowy odgłos silnika i lepszy wygląd, jednak wciąż jest podobny do poprzednich Mavericków. Jest helikopterem cywilnym, można go znaleźć np. na szczytach budynków. Nie jest uzbrojony w żaden sposób, przez co nie jest dobry do pościgów i walk.

Ciekawostki Edytuj

  • W wersji GTA Vice City na PlayStation 2, Mavericka można wepchnąć do Spray'n'go w Sunshine Autos. Nie zostanie on przemalowany, jednak otrzyma on koła jak u samochodów. Nie mają one żadnego praktycznego zastosowania, jedynie się kręcą.
  • Nazwa helikoptera prawdopodobnie wzięła się od Mavericka - pilota granego przez Toma Cruise'a, głównego bohatera filmu Top Gun.
  • W wersji beta GTA IV Maverick miał mieć 2 łopaty, nie 4.
  • W Grand Theft Auto: Vice City można przemalować ten helikopter w Pay 'n' Spray. Zostanie on naprawiony oraz przemalowany jak zwykły pojazd.

Występowanie Edytuj

Grand Theft Auto: Vice City

Grand Theft Auto: San Andreas

Grand Theft Auto: Liberty City Stories

Grand Theft Auto: Vice City Stories

Grand Theft Auto IV

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto Online

Galeria Edytuj

Przypisy

  1. Zdobywanie helikoptera podczas misji: Calm Before the Storm, False Idols przez GTAmissions.com.

Więcej w Fandom

Losowa wiki