FANDOM

Massimo Torini – postać występująca w Grand Theft Auto: Liberty City Stories, główny antagonista tej gry.

Historia Edytuj

Torini wyrusza do Liberty City. Salvatore Leone po przyjeździe Toriniego ma nadzieję, że przybył, żeby załagodzić stosunki między Mafią Rodziny Leone, Forelli Family i Sindacco Family. On jednak, tak naprawdę ma jeden cel: przejąć całe Liberty City wraz z Mafią Sycylijską.

Swą misję zaczyna od przekonania gangu Diablos i Triady, aby zajęli terytorium Mafii Leone. Mimo że Toni Cipriani bronił Wzgórz Hepburn (Sindacco Sabotage), wspomina Salvatore'owi, że długo nie utrzymają tej dzielnicy (co jest prawdą gdyż w Grand Theft Auto III Diablosi zajmują Wzgórza Hepburn). Toriniemu zależało na jak największym chaosie w mieście, dlatego też skłócił ze sobą mafie Forelli i Sindacco. Dyrygował również Franco Forellim. Konflikt wykorzystała Rodzina Leone. Doprowadziło to do utraty terytoriów obu rodzin na rzecz Yakuzy, Yardiesów i Southside Hoods, śmierci Pauliego Sindacco oraz Franco Forelliego, a także wysadzenia Fortu Staunton. Gdy Salvatore zostaje eskortowany z posterunku policji w Shoreside Vale na Wyspę Staunton, Torini wraz ze swoją mafią próbują zatrzymać eskortę. Nie udaję im się to dzięki interwencji Toniego. W misji The Sicilian Gambit Torini porywa burmistrza Milesa O'Donovana. Po dopłynięciu na Portland Rock Torini próbuje wytłumaczyć się Salvatore'owi, lecz ostatecznie ginie w swoim helikopterze. Torini okazał się wiceszefem sycylijskiej mafii, a jej szefem jest Uncle Leone.

Głosu Toriniemu użyczył Duccio Fraggella.

Występowanie w misjach Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Massimo jest jedynym głównym antagonistą, który nie wypowiada ani jednego słowa do protagonisty.
  • Torini powszechnie mówi po włosku w środku zdań.