Wikia

GTA Wiki

M16

Dyskusja4
5331stron na
tej wiki
BROŃ
M16
Assault Rifle, Carbine Rifle, Karabinek
Carbine Rifle (IV)
Carbine Rifle w Grand Theft Auto IV
W grach
GTA III
GTA Vice City Stories
GTA IV
GTA Chinatown Wars
GTA V
Typ karabin automatyczny
Magazynek 60 kul (III), 30 kul (VCS), 30 lub 60 kul (V)
Szybkostrzelność bardzo wysoka (III), wysoka (VCS, V)
Uszkodzenia bardzo duże (III),duże (VCS, V)

M16 – karabin automatyczny występujący w Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City Stories (jako Assault Rifle) oraz Grand Theft Auto IV, Grand Theft Auto: Chinatown Wars (w obydwu jako Carbine Rifle) i w Grand Theft Auto V (jako Karabinek). W III i VCS jest wzorowana na amerykańskim karabinie szturmowym M16, a w IV na M4A1.

W GTA III jest to jedna z najlepszych broni. Ma bardzo duży zasięg i zadaje ogromne obrażenia, dzięki czemu nadaje się zarówno do strzelania na dystans jak i niszczenia pojazdów, zwłaszcza, że dysponuje bardzo dużą szybkostrzelnością, jak na broń tej klasy. W późniejszych grach niektóre parametry broni (szybkostrzelność, obrażenia, poj. magazynka) nieco osłabiono, jednak nadal jest jedną z najskuteczniejszych broni. W GTA IV posiada największy zasięg ze wszystkich broni (wyłączając karabiny snajperskie).

Występowanie Edytuj

Grand Theft Auto III

Grand Theft Auto: Vice City Stories

Grand Theft Auto IV

  • Można kupić w sklepach z bronią za $5 000, dodatkowy magazynek kosztuje $100, albo u Little Jacoba za $3 500, $70 za magazynek.
  • Dostajemy ją podczas napadu na bank w misji Three Leaf Clover.
  • Używają go agenci FIB, antyterroryści z NOoSE oraz niektórzy policjanci.

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto Online

  • Można go kupić w Ammu-Nation po zdobyciu 42 rangi (możliwość ulepszania od 43 rangi).

Ciekawostki Edytuj

  • W Vice City Stories M16 jest zasilane z 20-nabojowego magazynka, choć gracz może wystrzelić 30 kul.
  • W Grand Theft Auto IV ma dwie animacje przeładowania: gdy protagonista stoi, po prostu naciąga zamek poprzez uchwyt ręczny, a w pozycji kucającej najpierw wymienia magazynek. Co więcej, animacja napinania zamka jest nierealistyczna; w grze uchwyt ręczny jest po lewej stronie, a w rzeczywistości z tyłu broni, przy kolbie. Podobnie jest z AK-47.
  • W tej samej grze na spodzie magazynka zasilającego broń jest wytłoczony napis "Stop Chillin' Start Killin".

Galeria Edytuj

M16 w różnych częściach serii Edytuj

Ikony z HUD-a Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki