Fandom

GTA Wiki

Lotnisko Las Venturas

6971stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Lotnisko Las Venturas (SA).jpg

Front terminalu

Lotnisko Las Venturas (ang. Las Venturas Airport) – port lotniczy występujący w Grand Theft Auto: San Andreas.

Położenie Edytuj

Lotnisko leży w Las Venturas, w zachodniej części miasta. Na południe od lotniska znajdziemy Bazę Załadunkową LVA, na północ dzielnicę mieszkalną Redsands West, a na zachód dzielnicę Blackfield, na terenie której znajduje się Blackfield Stadium. Na wschodzie natomiast jest dzielnica Pink Swan, autostrada oraz apartament hotelowy Pirates In Men's Pants.

Związek z fabułą Edytuj

Na terenie lotniska odbywały się misje Tama i wybuch, w której zabieramy samolot z lotniska i lecimy podłożyć ładunki przy generatorach, Swobodne lądowanie, gdzie zabieraliśmy samolot Dodo z hangaru w celu przejęcia Shamala z zabójcami oraz Bar Saint Mark, gdy z lotniska zabieraliśmy Shamala, żeby dostać się do Liberty City.

Budowa Edytuj

Największym budynkiem na terenie lotniska jest terminal. Jest to biały budynek z licznymi szybami, w pobliżu którego jest sporo kontenerów i rękawów lotniczych. Na północ znajdziemy dwa zamknięte hangary, przy których możemy rozpocząć wyścigi uliczne (w tym przypadku powietrzne). Na południu możemy zdobyć największy samolot w grze, którym można sterować, czyli AT-400. Znajduje się on w hangarze z automatycznie otwieranymi drzwiami. Kolejnym charakterystycznym punktem jest pas startowy. Jest to drugi w kolejności najkrótszy pas w grze. Pas dzieli się na dwie części, jedną całkowicie prostą i drugą lekko zagiętą na początku i końcu (łączy się z częścią pierwszą). Obie części łączy krótka droga dojazdowa pomiędzy nimi. Po drugiej stronie pasa, w południowej części lotniska, stoi budynek dla personelu, przy którym zaparkowane są losowe auta (za budynkiem znajdziemy też samolot Dodo). Dalej mamy dwa lekko zapuszczone otwarte hangary, w których nic nie ma. Następnie zobaczymy radar, przy którym stoją kolejne Dodo, Lewiatan i trzy żółte rampy, a obok nich znajdziemy dwa Shamale. Za nimi stoi kolejny budynek dla personelu. Ostatnie dwa budynki na lotnisku to cztery garaże, koło których zdobędziemy kolejne Dodo.

Lotnisko Las Venturas (SA - 2).jpg

Widok na płytę lotniska

Pojazdy Edytuj

Samoloty

  • Shamal – przy żółtych rampach
  • Dodo – przy hangarach
  • AT-400 – w największym hangarze

Helikoptery

Inne

Broń Edytuj

Inne Edytuj

Biznesy Edytuj

Formalnie na terenie lotniska, nie ma żadnych biznesów, lecz są na terenie okalającym je, uznawanym ciągle za teren tegoż. Są to:

Ciekawostki Edytuj

  • Jest to jedyny port lotniczy, na którym nie znajdziemy żadnych tabliczek na temat płyty lotniska.
  • Numer pasa (69) jest aluzją do pozycji seksualnej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki